Dressuurhengst Explosion showt nog eens wat hij kan (+filmpj

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Dressuurhengst Explosion showt nog eens wat hij kan (+filmpj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:13

Nu we eindelijk een beetje uit ons dipje aan het raken zijn, hij was nog steeds wat heet vandaag, net iets te heet om hem echt fjin te rijden maar uiteindelijk liep hij best aardig. Explosion viel inderdaad op de voorhand de laatste tijd en daar hebben we extra aan gewerkt, vooral in galop omdat hij daar nogal moeilijk in was.

Afbeelding
Afbeelding
Explo's nieuwe trukje...
Afbeelding
beetje oprichting vragen
Afbeelding
Afbeelding
ik weet dat hij vanvoor niet is zoals het moet, maar het achterbeen dat er onder schuift vind ik belangrijker. Explo 'vergat' dat gemakkelijkshalve de laatste tijd Nors opkijken en denderde rustig op de voorhand in galop
Afbeelding
wat verzamelen in galop
Afbeelding
Afbeelding
middengalop er uit rijden
Afbeelding
en op de korte zijde weer extra terug rijden
Afbeelding
ook in die contra proberen hem op de achterhand te krijgen. Shanna16 hier op bokt weet hoe moeilijk Explosion in zijn contra is Haha!
Afbeelding
natuuurlijk even stappen en even wat bespreken met mijn moeder
Afbeelding
Afbeelding
en goed voorwaarts afsluiten met nog een paar middendrafjes.
Afbeelding
Afbeelding
nog even samen met baasje Knipoog

en het filmpje;
http://www.youtube.com/watch?v=GSrqMSDpMIw

Voila!

kristatju

Re: Dressuurhengst Explosion showt nog eens wat hij kan (+filmpj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:15

ziet er leuk uit

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:23

Prachtige pony! Wat kan ie leuk lopen zeg. Ik vind dat je hem erg netjes rijdt.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:36

Wow gave pony!! Lovers
Hij loopt erg netjes, lijkt net of alles makkelijk gaat?! Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:45

ziet er netjes uit.. vind hem alleen erg kort lopen.. let daar even op! misschien komt dat van binnenuit. of het is een rijtechnisch iets.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:42

Gaat weer vooruit Kath Ja
Contra is idd erg lastig bij Ex, hete donder dat ie dan wordt!

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:55

Ik vind dat je erg goed bezig bent Haha! ! Ik zie inderdaad zijn achterbeentje al meer onder de massa grijpen op sommige foto's. Wel vind ik dat hij op het filmpje vaak een beetje vlak loopt in de draf, heb ik zelf ook last van hoor Bloos haha. 1 tip: probeer niet te veel oefeningen achter elkaar te doen, ga rustig met 1 ding bezig. voltes rijden, en daarmee achterbinnenbeen activeren ed.. ik zou de keertwendingen even laten. (ik vond het jammer dat je niet nog een keer achterwaards van hem vroeg, maar verder ging met iets anders, hij ging namenlijk niet mooi regelmatig achterwaards, maar krijgt wel de beloning.
Ik weet natuurlijk niks van de achtergrond van het paard ed, dus wie weet dat die laatste tip in dit geval niet geld.. het is altijd moeilijk met paarden hè Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 14:27

karin_gracia schreef:
Ik vind dat je erg goed bezig bent Haha! ! Ik zie inderdaad zijn achterbeentje al meer onder de massa grijpen op sommige foto's. Wel vind ik dat hij op het filmpje vaak een beetje vlak loopt in de draf, heb ik zelf ook last van hoor Bloos haha. 1 tip: probeer niet te veel oefeningen achter elkaar te doen, ga rustig met 1 ding bezig. voltes rijden, en daarmee achterbinnenbeen activeren ed.. ik zou de keertwendingen even laten. (ik vond het jammer dat je niet nog een keer achterwaards van hem vroeg, maar verder ging met iets anders, hij ging namenlijk niet mooi regelmatig achterwaards, maar krijgt wel de beloning.
Ik weet natuurlijk niks van de achtergrond van het paard ed, dus wie weet dat die laatste tip in dit geval niet geld.. het is altijd moeilijk met paarden hè Knipoog

Deze pony heeft niv 2 gelopen met mij in Belgie (bij jullie dus ongeveer M1) en voordat hij in zijn puberteit raakte voerde hij de oefeningen allemaal even gemakkelijk uit Knipoog Alleen moest mijnheer zijn midlife crisis krijgen en zijn we al van januari aan het klooien en aan het zoeken. Nu begint hij weer een beetje te gaan maar ik moet hem echt bezig houden. Dus; oefeningen kort na elkaar, veel wendingen en noem maar op. Zo heeft hij geen tijd om zich met andere dingen bezig te houden. Zijn achterwaarts is altijd een ''probleem'' geweest dus ik was heel blij dat hij hem zo deed Clown
en zijn wending om de achterhand heeft hij altijd fijn uitgevoerd en nu eigenlijk ook als ik bekijk hoe hij hem een week geleden nog deed. Lachen Hij kán het dus wel Clown Alleen wil die nu even niet *LOL* Toch heel erg bedankt voor de tips! Lachen

Shanna16 schreef:
Gaat weer vooruit Kath Ja
Contra is idd erg lastig bij Ex, hete donder dat ie dan wordt!

tegenwoordig is zelfs rustig draven een reden voor hem om heet te worden Nagelbijten / Gniffelen En met Jongedame Pret word ie er nie minder stoer op *LOL*

CtjeLief schreef:
ziet er netjes uit.. vind hem alleen erg kort lopen.. let daar even op! misschien komt dat van binnenuit. of het is een rijtechnisch iets.

Kort lopen is omdat ik nu nog ontzettend veel moeite moet doen om hem bij me te houden Lachen In zijn middendraf bvb zie je dat al een pak minder omdat ik hem daar iets losser kan laten, maar ik kan hem geen duimbreedte toegeven omdat hij er dan tussenuit knijpt Nagelbijten / Gniffelen Maar daar zijn we dus idd heel hard mee aan het werkt en ik hoop dat mijn vent weer zichzelf wil worden...

WiskyBokjes schreef:
Wow gave pony!! Lovers
Hij loopt erg netjes, lijkt net of alles makkelijk gaat?! Haha!

idd lijkt *LOL* een paar maanden geleden ging het ook allemaal even makkelijk maar nu dus even niet meer...Maar heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen! Lachen

WonderWanita schreef:
Prachtige pony! Wat kan ie leuk lopen zeg. Ik vind dat je hem erg netjes rijdt.

dankje Lachen

kristatju schreef:
ziet er leuk uit

dank Knipoog

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:26

de keertwendingen vind ik beide niet goed net zo als het achterwaarts gaan ( niet diagonaals) verder vind ik het een leuke pony, maar als ik jou was zou ik je pony er meer doorheen zetten en meer voorwaarts over de rug laten gaan . Je ziet namelijk dat er geen verbinding is met achter en voor. Waarschijnlijk komen hier jou problemen uit voort.
Probeer daar dus aan te werken !!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 19:39

Zoals ik al zei moet ik hem vanvoor zo vasthouden, als ik dat niet doe vertikt ie het om maar enigzins te doen wat ik van hem vraag
+ Anders loopt hij met zijn kin op zijn borst en dat lijkt me ook niet bepaalt het ideale? Lachen

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:22

mischien is het een idee, het zij onder de man het zij aan de longe, om te werken aan de verruiming van zijn passen. het filmpje komt nogal gespannen over en hij lijkt nogal kort in zijn -passen namelijk... (of licht dat aan mij?)

Grtz,

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:27

ik vind het er mooi uitzien Haha!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 20:59

Het is echt een super mooi beestje en je rijd hem echt SUPER netjes! ik vind wel dat als je gaat uitstrekken de pony wat lang word, je mag hem iets meer bij je houden over drijf het paard wat langzamer, op dat moment. de keertwendingen vind ik aan de ene kant niet super goed, het lijkt net of de pony iets naar achter word ingesteld, in iedergeval vind ik de keetwending in de achterhand wat minder. Verder vind ik het wel ONTspannen, in iedergeval krijg ik wel een goed beeld van jou een je beestje, inderdaad vind ik ook dat je bij het achterwaarts toch nog een keer moest vragen omdat die niet helemaal vloeiend recht naar achter ging, hij bleef op sommige stukjes ook een beetje haken in de beweging om het zo even te zeggen, je mag dan nog best iets meer druk op je handen en bovenbenen geven. Verder weet ik niet of je op het laatste stuk hem wat schouderbinnenwaarts vraagt, of dat je hem een beetje wil inbuigen? dat snap ik niet helemaal? als je hem alleen iets wou laten buigen ziet het er netjes uit, maar als je poging tot schouderbinnewaarts wou, vond ik het minder. voor een hengst ziet het er ook super uit hij lijkt me erg gehoorzaam. Verder echt super goed! jullie komt er wel!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:05

Oeww Exje nog een keer. Mooie galopfoto's. Achterbeentje schuift er idd mooi onder. En dat is idd belangrijk. De voorkant komt dan vanzelf wel. Foto 4 is wel leuk Lachen

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:08

Wat voor ras is hij?

Heeft een mooi kleurtje erop zitten, rij je wedstrijden?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:49

Citaat:
Zoals ik al zei moet ik hem vanvoor zo vasthouden, als ik dat niet doe vertikt ie het om maar enigzins te doen wat ik van hem vraag

dan zou ik toch echt eerst hier aan werken. je doet nu allerlei 'zware' oefeningen terwijl het paard verre van goed loopt! Dat lijkt me toch een eerste vereiste, want zo zal ie binnen de kortste keren vastzitten over zn hele lijf! Heb dit al zo vaak zien gebeuren..

basis voorop! dan de rest...
neemt niet weg dat het een leuke pony is..!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:55

@ Ctjelief:
Wat je niet weet hier, is dat Ex inmiddels met 'pensioen' is. Deze kleine hengst is nu 17 jaar en heeft zijn pensioen ook wel verdiend. Samen hebben ze ongeveer 2,5 jaar wedstrijden gereden van de E5 naar de L8, hier gelijk aan M/Z, terwijl Kath nog nooit wedstrijden had gerededen (thans, niet zo fanatiek als met Ex) en Ex het allemaal ook nog niet kende. Dit hadden ze (denk ik) niet kunnen bereiken zonder een goede basis.

De basis zit er ook zeker wel in hoor Ja Heb hem zelf mogen testen.
Enkel is Explo een verdomd eigenwijze pony die ondanks zijn leeftijd en zijn pensioen het haar nog steeds moeilijk probeert te maken. Ach, laten we dat maar afschuiven op hengst en welsh zijn Clown

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:57

o ok.. dan is dat mijn fout, dacht inderdaad dat het nog een vrij jonge meneer was die nog volop in training stond! (zo ziet ie er ook uit) ik geloof best dat er basis inzit, anders loopt ie die oefeningen niet, maar dan nog: hij loopt niet goed, erg kort, daarom even mijn commentaar! -omdat het soms natuurlijk ook andere oorzaken kan hebben- (no offense!)

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:57

mooie pony!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:58

Snap je punt ook volledig hoor, Kath heeft bovenaan dr topic ook staan dat het weer beter begint te gaan.
Maar dacht leg het je even uit, dan snap je het vast - en dat deed je dus ook Haha!

Het is werkelijk een dondertje hoor, die Ex! Clown

xManOnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:06

Ik vind het echt een onwijs gaaf beestje Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 22:09

melis__ schreef:
mooie pony!

dankje Lachen

CtjeLief schreef:
o ok.. dan is dat mijn fout, dacht inderdaad dat het nog een vrij jonge meneer was die nog volop in training stond! (zo ziet ie er ook uit) ik geloof best dat er basis inzit, anders loopt ie die oefeningen niet, maar dan nog: hij loopt niet goed, erg kort, daarom even mijn commentaar! -omdat het soms natuurlijk ook andere oorzaken kan hebben- (no offense!)

Klopt, maar de Dierenarts is toevallig maandag nog langs geweest voor mijn merrie en ik heb hem ineens eens naar deze heer laten kijken. Lichamelijk scheeld er niets met hem dus het is puur drammen dat ie doet, vandaar ook dat ik weiger nu even terug te schakelen en hem er net even doorheen wil hebben. Bloos

Shanna16 dankje voor de uitleg! Had het zelf niet beter kunnen doen Bloos

FunkyMistiC; het is een Welsh b'tje Lachen En ik heb zoals shanna zei 2.5 jaar wedstrijd gereden met hem, inmiddels is hij op 'pensioen'

zitake schreef:
Oeww Exje nog een keer. Mooie galopfoto's. Achterbeentje schuift er idd mooi onder. En dat is idd belangrijk. De voorkant komt dan vanzelf wel. Foto 4 is wel leuk Lachen

En dat is ook wat ik wilde, hij knalde zo op zijn voorhand uiteindelijk omdat hij steeds in mijn handen hing Nors opkijken Hij heeft écht last van een midlife crisis (zoals Shan eht zo mooi zei *LOL* )

Bolhvj schreef:
Het is echt een super mooi beestje en je rijd hem echt SUPER netjes! ik vind wel dat als je gaat uitstrekken de pony wat lang word, je mag hem iets meer bij je houden over drijf het paard wat langzamer, op dat moment. de keertwendingen vind ik aan de ene kant niet super goed, het lijkt net of de pony iets naar achter word ingesteld, in iedergeval vind ik de keetwending in de achterhand wat minder. Verder vind ik het wel ONTspannen, in iedergeval krijg ik wel een goed beeld van jou een je beestje, inderdaad vind ik ook dat je bij het achterwaarts toch nog een keer moest vragen omdat die niet helemaal vloeiend recht naar achter ging, hij bleef op sommige stukjes ook een beetje haken in de beweging om het zo even te zeggen, je mag dan nog best iets meer druk op je handen en bovenbenen geven. Verder weet ik niet of je op het laatste stuk hem wat schouderbinnenwaarts vraagt, of dat je hem een beetje wil inbuigen? dat snap ik niet helemaal? als je hem alleen iets wou laten buigen ziet het er netjes uit, maar als je poging tot schouderbinnewaarts wou, vond ik het minder. voor een hengst ziet het er ook super uit hij lijkt me erg gehoorzaam. Verder echt super goed! jullie komt er wel!

Klopt ik zag ook in het filmpje dat hij bij zijn keertwending iets meer die voorwaartste drang mag hebben. Lachen En ja zijn achterwaarts heeft ie om een of andere reden nooit goed gedaan Bloos Mijn lesgever en ik hebben met ons handen in ons haar gezeten... Hoger dan een 5 heb ik voor achterwaarts gaan nooit gehad Bloos In het begin gooide ie zn hoofd dan ook nog eens omhoog.

Het laatste stuk was inbuigen Lachen Nog even doorbuigen omdat hij wel eens durft vastpakken aan de binnenkant (om te kantelen) Ik vraag hem daar denk ik ook iets van de hoefslag af zodat ik niet het 'kleef ide' heb Knipoog (en dat hij dus ook echt tussen mijn benen blijft en niet recht loopt omwille vd hoefslag die recht is) Hij is inderdaad redelijjk gehoorzaam bij het rijden juist de laatste tijd net even wat minder. Hij doet zijn naam een beetje eer aan...Vanaf de eerste galop is hij zodanig heet dat er nauwelijks nog echt mee te rijden valt Clown

xxkristy__ schreef:
ik vind het er mooi uitzien Haha!
[
dankje Knipoog

[quote="Chakkie17"]
mischien is het een idee, het zij onder de man het zij aan de longe, om te werken aan de verruiming van zijn passen. het filmpje komt nogal gespannen over en hij lijkt nogal kort in zijn -passen namelijk... (of licht dat aan mij?)

Grtz,
[/quote]
aan de longe is geen optie. Hij luisterd wel maar zet zich niet echt in aan de longe (zou ik ook niet doen als ik paard was Bloos hij verveeld zich dan te snel) en van het moment dat hij me weer toelaat om met lichter contact te rijden hoop ik dat hij vanzelf zijn passen weer wat af gaat maken Lachen (dat is nl hetgeen dat hij nu niet doet Knipoog )

ManOnn_z dankje! Haha!

Shanna16; ja jij hebt gevoeld hoe die is alstie dramt. Hij deed het toen maar een paar passen maar hij doet het toch wel Clown

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:09

Leuke Pony .
Gewoon Blijven oefenen en dan gaat die dip wel weg

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:24

die pony is een plezier om naar te kijken... Vingers aflikken

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:05

is 17 jaar eigenlijk niet een beetje jong om hem nu al met pensioen te leten gaan?