Ik ben geen springer, en voor Uut was dit de 2de keer

wel contact houden

hier ook
Daarna nog even dressuren

goed timing
Ik kijk ook net naar de cameraman
Ik weet mn aandachtspunten, springtips altijd welkom
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik kijk ook net naar de cameraman
.
Die Splinnie, heb geen tips over het springen, ziet er komisch uit
Verder vind ik Uut elke keer mooier worden!

Ze gaat er steeds mooier uitzien, dat paard van jou

Oscar schreef:Tsja, wat zullen we er van zeggen?![]()
Je geeft zelf al aan dat jullie niet vaak springen, en dat is ook te zien.
Geeft niks, want alle begin is moeilijk en je moet ergens beginnen
Ik zou in elk geval proberen om het jezelf en je paard zo makkelijk mogelijk te maken.
Een (draf)balkje voor de hindernis helpt je een hoop om goed voor de sprong uit te komen, als je eenmaal goed inkomt dan gaat de sprong vanzelf.
Een kruisje springt ook wat makkelijker, dan rijd je wat handiger naar het midden van de hindernis.
Die lieve man die daar langs de bakrand staat wil je vast wel even helpen met het bouwen van je hindernis
Ik denk dat het een kwestie is van regelmatig even oefenen en zo gevoel voor de sprong krijgen.
Niet te hoog maken, maar gewoon routine en oog voor de sprong proberen te krijgen, dat hogere komt later misschien wel.
Ook altijd een beetje oppassen met je zadel, met een dressuurzadel kun je vervelend op de boom terecht komen en dat doet pijn
Veel succes samen, en vergeet niet te genieten van jullie nieuwe hobby

.
Heeft ze er niets af gegooid met die lange stelten?
.

Splinter schreef:Thanks, ik was ook begonnen met een kruisje, maar als het te laag is dan springt ze niet, maar loopt ze eroverheen![]()
Hoeveel passen van de sprong is het beste om het drafbalkje te leggen?
En dressuurzadel,,, dat is even (helaas) niet anders

) dan doet dat best pijn

, maar dan moet ik eerst mn huidige vereniging opzeggen,
Splinter schreef:betreft mn zadel is het handige dat ik een WOW zadel heb, ik kan de dressuur zweetbladen vervangen voor springzweetbladen, dan ben ik 'maar' rond de 800 euro kwijt, de boom is erg vlak en het zadel heeft een vlakke zit, dus dat is wel prettig met het springen.