Van roping Quarter naar dressuur Quarter :D

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:06

Parouscha: Het is meer door de opmerking: "wat kan tegenwoordig niet meer" dat ik me op mijn p*k getrapt voelde. Als je geen verstand hebt van Quarters zou ik deze opmerking achterwege laten...Lips are sealed

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:08

ziet er leuk uit hoor!
waarom raar Verward een kwpn in de westernsport is toch ook niet raar?
leuk kleurtje ook Lachen

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:10

ik geef toe heb totaal geen verstand van quarters.
maar mag toch wel wat zeggen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:14

parouscha schreef:
ik geef toe heb totaal geen verstand van quarters.
maar mag toch wel wat zeggen.


Wij leven hier in een land van vrije meningsuiting, dus je mag inderdaad wat zeggen. Ook over iets waar je in principe geen verstand van hebt. Inhoeverre deze mening dan zin heeft en van intellect getuigd.... Frusty Lips are sealed

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 16:27

weet je hoe stoer. Ziet er goed uit. knuf Tamaar

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 17:27

Ziet er super uit, hij lijkt ook behoorlijk groot op de foto's!

Fabian_girl
Berichten: 7
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 17:33

gaaf paard joh !! loopt mooi *LOL*

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 17:36

Wauww gaaf paardje joh! Heel mooi! Loopt idd lekker!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 20:26

Wow wat een reacties Bloos Ik zal proberen nog even het een en ander toe te lichten.

Mieke- eigenlijk is ie juist wel een heel typische Quarter Horse. Maar hij verandert in een compleet ander paard als ie dressuurmatig lekker loopt. Het is jammer dat ik geen western foto's van hem heb, maar dan ziet ie er echt compleet anders uit! Behalve dat ie een enorm achterwerk heeft is ie ook een tikkie overbouwd. Dat maakte het in het begin een beetje moeilijk voor hem om echt te gaan zitten in galop terwijl ie toch opgericht werd gereden. Hij heeft trouwens ook het een en ander in Halter gewonnen.

En voor iedereen die mij een cultuurbarbaar vindt Tong uitsteken Maak je geen zorgen, dit paard loopt ook nog gewoon western hoor! Sterker nog, sinds ie dressuurmatig meer doorgereden is, is ie enorm vooruit gegaan. Als je nu bijvoorbeeld voor een lope vraagt, blijft ie in een heel laag tempo mooi doorspringen. Vroeger ging ie in de beruchte "dralop" als je hem te ver terugreed in de lope. Hij is nu gewoon veel soepeler door zijn hele lijf heen. Om even een overzicht van zijn veelzijdige prgramma te geven: over twee weken ga ik hem dus in een cross starten, dan een week later doet ie met de eigenaresse mee aan een grote meerdaagse westernshow en dan ergens eind November start ik hem in een dressuurwedstrijd. Ik denk dat de eigenaresse daarna een aantal jachten gaat doen.

Ik heb trouwens geen idee wat zijn afstamming is, maar hij is wel echt QH gefokt, dus weinig volbloed. Ik geloof dat ie ergens in de derde generatie Doc Bar heeft (maar ja welke QH nou niet? Haha! )
Hij is trouwens ongeveer 1.55m. maar lijkt groter. Hij is breed en heeft een vrij lange rug.

Ennuh, Sonja, ik klein en donker haar?? Ik ben het toch echt hoor, 1.68m en blond haha! (nee niet geverfd Cool )

[/b]

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:06

Pril schreef:
Ik heb trouwens geen idee wat zijn afstamming is, maar hij is wel echt QH gefokt, dus weinig volbloed. Ik geloof dat ie ergens in de derde generatie Doc Bar heeft (maar ja welke QH nou niet? Haha! )

Ehh mijnes? Haha!
Het is wel grappig om een quarter dressuur te zien lopen, ik had er wel al eens over gehoord maar het nog nooit gezien.
Maar geef mij er toch maar een met westernzadel Knipoog

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 23:32

Geweldig......... *LOL*
Een bewijs dat een paard gewoon een paard is.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:49

Pril schreef:
Ik heb trouwens geen idee wat zijn afstamming is, maar hij is wel echt QH gefokt, dus weinig volbloed. Ik geloof dat ie ergens in de derde generatie Doc Bar heeft (maar ja welke QH nou niet? Haha! )
Hij is trouwens ongeveer 1.55m. maar lijkt groter. Hij is breed en heeft een vrij lange rug.


Nope, er zit wel degelijk volbloed in. Doc Bar's grootvader aan vaderszijde (Three Bars) was een engels volbloed.

Doc Bar: Afbeelding

Lightning Bar (Vader) Afbeelding

Three Bars: Afbeelding

Three Bars is een van de meest invloedrijke volbloedhengsten geweest in het Quarter Horse ras.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:52

nog een keertje Three Bars:

Afbeelding

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:54

Doc Bar: Afbeelding

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 16:31

machtig gewoon. vind het trouwens wel goed,ik bedoel:
als je soms van die hele fijne paardjes ziet springen, denk je soms, NU zakt die ruiter erdoor ofzo
en dit is echt een reuzesterk paard dat het zeker aankan! ik zou ook voor een breder/sterker paard gaan. veel succes!

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 16:50

wow mooi hoor!!! super mooi paard!!
ik heb totaal geen verstand van QH dus
het viel me niet eens op.... Bloos
maar ik moet toegeven dat ik liever
dit paard zie lopen dan zo'n superslanke.
maar een mooie combi hoor!!!
zo zie je maar weer dat bijna elk paard
veelzijdig is het is maar wat je er zelf van maakt.

WennieJ88

Berichten: 2563
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Emmen, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 18:14

Leuk toch! vind het helemaal nie zonde of wattan ook... En die kleur is zow mooi, jammer dat je nie vaak dat ziet, Me zus is ook op spruce mellows geweest en toen heeft ze een palomino appaloosa gezien en ook op foto, datr is ook heel mooi, en die reed trouwens ook engels Knipoog