Ik heb een soort van probleempje.. in mijn proeven loopt mijn merrie steeds te diep. Het stond vandaag tijdens mijn M debuut maarliefst 32 keer op men protocollen
Wat gebeurt ernou... ze is tijdens de proef erg drammerig en dus niet op men zit terug te rijden.. het liefst loopt ze in uitgestrekte draf der hele proef.. dus wat doe ik aangezien ze tijdens de proef onvoldoende op mijn zit reageert ik ga hangen aan me teugels, ja niet echt hangen maar gewoon veel ophoudingen maken en zo veel mogenlijk ontspannen en doordat ik er een soort van in hou gaat ze te diep lopen. Eerst was dit ook met trainen veel aan de hand inmiddels bijna over. Met losrijden begint het feest eigenlijk al, je hoort der bijna roepen dit kan harder... nu heb ik na men proeven met de jury staan praten en die zei dat ze het erg jammer vond omdat de proef zelf erg netjes was, daar was ze echt over te spreken! Ze zei zelfs dat als het neusje er dalijk meer uit is denkt dat ik overal boven aan sta, omdat de oefeningen goed waren uitgevoerd en ze de gangen enz. super goed vond, maar dat ze helaas bij ieder onderdeel een punt moest aftrekken. ik had 178 en 181 punten opzich niet slecht voor het eerst M maar dit is gewoon zonde..
Met trainen zet ik haar uit galop gewoon stil op men zit geen probleem, maar zodra we in het apenpak te voorschijn komen draait er een knop om, niet dat ze het niet leuk vind ze vind het juist erg leuk! Heeft iemand tips?
Ik ga proberen mijn gefilmde proef up te loaden zodat jullie kunnen zien wat er gebeurd. ( al vind ik dat je nauwelijks ziet dat ze hard wil, ze loopt braaf der rondje met der kin op der borst
alvast bedankt voor de tips

Weet ik uit ervaring