Ik & Kareltje(manegepony)@springwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik & Kareltje(manegepony)@springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:46

Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen week op ponykamp geweest en heb afgelopen vrijdag springwedstrijd gehad. Deze heb ik op Kareltje gedaan. Ik had er al heel lang niet op gesprongen maar wou het toch weer eens proberen. Iemand zei dat het parcours 60-70 cm was(ik weet niet zeker of dit klopt). Ik ben uiteindelijk 1e geworden Haha! .

Na hindernis 2 was ik beide beugels kwijt, heb er weer eentje terug gepakt, andere lukte niet. heb dus vanaf hindernis 2 met 1 beugel gesprongen. heb hem voor hindernis 7 proberen te pakken, is niet gelukt. daarom kon ik ook niet altijd helemaal goed mee naar voren gaan.

http://video.google.nl/videoplay?docid=3917825364821914460

Opbouwend commetaar is welkom, denk er wel aan dat ik vanaf hindernis 2 zonder beugel heb gereden.

als je hier toch ben laat je dan een berichtje achter?

groetjes Desiree

WiskyBokjes

Re: Ik & Kareltje(manegepony)@springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:48

netjes!
Alleen heb het idee dat paard nogal opgefokt is...
Gefeliciteerd met jullie 1e plaats ook Knipoog

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:49

Gefeliciteerd met je eerste prijs!

En ben het met Whiskybokjes eens ..

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:50

ik vind het er niet heel erg "ontspannen" uitzien, je bent niet heel erg duidelijk met aangeven welke richting je opwilt, en daarbij geef je naar mijn mening niet genoeg mee bij de sprong. ook word je paard erg druk/opgefokt.

wel goed van je 1e prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:51

Ja dat kan goed kloppen dat hij wat opgefokt was, voor mij had het meisje hem best veel geslagen met de zweep enzo(ik heb hem met mijn zweep niet aangeraakt). hij had voor mij 3x gesprongen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:51

Elinee schreef:
ik vind het er niet heel erg "ontspannen" uitzien, je bent niet heel erg duidelijk met aangeven welke richting je opwilt, en daarbij geef je naar mijn mening niet genoeg mee bij de sprong. ook word je paard erg druk/opgefokt.

wel goed van je 1e prijs.

oke, ik zal er de volgende keer op letten Knipoog

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:52

Desiree_1993 schreef:
Ja dat kan goed kloppen dat hij wat opgefokt was, voor mij had het meisje hem best veel geslagen met de zweep enzo(ik heb hem met mijn zweep niet aangeraakt). hij had voor mij 3x gesprongen

Té idioot voor woorden. Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:54

Elinee schreef:
Desiree_1993 schreef:

hij moest in totaal 5x... maar de andere 3 keren waren lage sprongetjes(hun moesten lager springen), en ze hebben tussendoor redelijk veel rust gehad.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:55

5x nóg idioter.
laag of hoog, maakt geen verschil, alleen het idee/principe al.
5 verschillende kinderen Sigaar
Laatst bijgewerkt door Elinee op 08-07-07 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:56

Elinee schreef:
Desiree_1993 schreef:

Bij ons op de manege springen pony's naar mijn idee wel meerdere keren dan 3 of 5x op een springwedstrijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:57

ja ben het wel met je eens. bij de meeste manege's die ik ken moeten ze nog meer. bij ons is 5 echt het uiterlijke

Anoniem

Wel goed gedaan Dees, nog gefeliciteerd!
Ik vond hem btw super je donderdag te zien Lovers

Destinietje

Ziet er netjes uit! En wat een onzin joh, een manegepony heeft vaak al een aardige conditie, en wat stellen 5 van zulke parcoursjes nou voor? Daar gaat een pony echt niet dood van hoor!

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:58

Destinietje schreef:
Ziet er netjes uit! En wat een onzin joh, een manegepony heeft vaak al een aardige conditie, en wat stellen 5 van zulke parcoursjes nou voor? Daar gaat een pony echt niet dood van hoor!

Het is niet goed voor de benen van z'n pony! Zovaak springen.
Maare leuke pony en gefeliciteerd met je 1e plaats.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:59

die 5 parcoursjes stellen weinig voor, maar die 5 verschillende kinderen die erop zitten.. Knipoog

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:00

Destinietje schreef:
Bij ons word ook vrij hoog gesprongen hoor, soms moet een pony dan ook nog barage rijden..

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:00

Niet dat een pony daar dood van gaat idd,, Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:01

Amburtjoz schreef:
Destinietje schreef:
Bij ons word ook vrij hoog gesprongen hoor, soms moet een pony dan ook nog barage rijden..

bij ons hoefde dat nu met ponykamp niet barrage

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:03

LieZ_Horses schreef:
Destinietje schreef:

Het is niet goed voor de benen van z'n pony! Zovaak springen.
Maare leuke pony en gefeliciteerd met je 1e plaats.

Hoe weet jij nou of het vaak is? Als dit eens in de maand gebeurd is dat heus niet erg.
Als ik de hindernissen die ik spring in een springles met m'n pony tel zijn dat ook sowieso meer dan 5 van deze parcoursjes en galopeer ik ook net zoveel (met rust ertussen maar dat heeft deze pony ook).
En wat ik spring is vaak wel hoger dan wat dit is, dat is echt niet slecht hoor en dat er verschillende mensen op zitten is hij zo onderhand ook wel gewend en maakt dus ook niet meer uit.

*Ziet er goed uit, jammer van je beugel want nu zit je soms niet zo mooi mee verder netjes gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:07

superlise schreef:
Hoe weet jij nou of het vaak is? Als dit eens in de maand gebeurd is dat heus niet erg.
Als ik de hindernissen die ik spring in een springles met m'n pony tel zijn dat ook sowieso meer dan 5 van deze parcoursjes en galopeer ik ook net zoveel (met rust ertussen maar dat heeft deze pony ook).
En wat ik spring is vaak wel hoger dan wat dit is, dat is echt niet slecht hoor en dat er verschillende mensen op zitten is hij zo onderhand ook wel gewend en maakt dus ook niet meer uit.

*Ziet er goed uit, jammer van je beugel want nu zit je soms niet zo mooi mee verder netjes gereden.

met ponykampen zijn er springwedstrijden, er zijn 3 ponykampen dus 3 springwedstrijden en in de winter met sinterklaas is er een springwedstrijd. verder niet. en dankjewel voor je reactie.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:08

Nou moet je na gaan, 4 x in een jaar tjonge dat kan écht niet hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:14

Nee dat vind ik nou ook niet kunnen Tong uitsteken

miekjuhh66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:17

dees toch... je gaat toch niet op een pony die 4x per jaar 5 parcoursjes moet springen.. Gaaaap Tong uitsteken

maar even serieus, ziet er netjes uit, voortaan alleen maar weer met beugels springen is beter voor je houding Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:31

miekjuhh66 schreef:
dees toch... je gaat toch niet op een pony die 4x per jaar 5 parcoursjes moet springen.. Gaaaap Tong uitsteken

maar even serieus, ziet er netjes uit, voortaan alleen maar weer met beugels springen is beter voor je houding Knipoog

dankjewel miek Tong uitsteken . ja zal volgende keer toch maar weer beugels in doen, rijd ook wat prettiger Clown

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 11:42

Wat een stomme opmerking hoor ik in dat filmpje;
'Voorover zitten boven de sprong'.
'Laat haar dat lekker zelf beslissen'

Maargoed, zal wel weer aan mij liggen ofzo.
Inderdaad jammer dat je je beugel kwijt was.
Je probeert 'm voor hindernis 7 weer te pakken,
waarom probeer je dit niet eerder?