Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heb het zelf ook gehad voor de zitcompetitie en ik heb gemerkt dat het echt onwijs heeft geholpen, mijn houding werd er stukken beter door.
), dus succes.
. Hoe jij het vertelt komt het over dat alles voortkomt uit je rug, dus da's de oorzaak van alles (natuurlijk niet van je handen maar wel van je benen). Dus moet je vooral daar hard aan gaan werken. Denk gewoon constant in je eigen 'rug recht, rug recht, etc.'. Hetzelfde voor je handen, gewoon hééééél de tijd aan denken. Ik heb hetzelfde voor, maar ik steek m'n benen af, dus ik denk nu heel de tijd in mezelf 'benen, benen, benen, ..' en nu 's het een automatisme geworden. Dus het werkt wel hoor, je moet er alleen de tijd voornemen
. Veel succes! Bonny4life schreef:Je kan ze wel zo laten hangen, alleen is dat wel lastig voor jezelf (en als je pony erg hard gaat lopen ook voor hem dan gaan ze alleen maar klepperen). Haal ze er anders gewoon af! (wel alleen doen als je zeker genoeg bentik ga het zeker meenemen in het trainen, constant focussen en 1 maal per week echt vooral op mn houding hameren,
zonder zadel lig ik er helaas denk ik zo naast, hete pony haha.
maar zonder beugels, kan ik ze dan zo los laten hangen (kunnen niet makkelijk omhoog of over mn zadel heen)
) Denk er wel om dat je ontspannen blijft zitten, want als je pony hard zou gaan (omdat je zegt hete pony) en je gaat knellen wordt je net een pingpongballetje
. En natuurlijk niet vergeten af en toe eens licht te rijden hé
Lekker vermoeiend in het begin, maar het went wel
.
vooral als me paard even raar gaat doen val ik meteen naar voren en worden mijn benen heel stijf opgetrokken en gaat he tpaard alleen mar vervelender doen
), en het valt mij op dat je niet op je 'kont' zit. Je zit eigenlijk op je 'kruis' (tja, klinkt niet zo fijn, maar veel ruiters doen het toch, ik eerst ook).