Jip en Omar op de Ginkel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Jip en Omar op de Ginkel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:42

We zouden voor de wedstrijd gaan kamperen en dus vrijdag al vertrekken, en natúúrlijk, wat nog nooit eerder gebeurd was gebeurde, een uur voordat we zouden vertrekken haal ik Jip van het land en die was een (kunstof) ijzer kwijt! en natuurlijk kreeg ik Bram, mijn smid niet te pakken..zal je altijd zien!
Stress dus, ik allerlei mensen gebeld of die een reserve Dynamix hadden, maar nee dus. Na heel wat heen en weer gebel uiteindelijk Sjoerd uit Ermelo te pakken gekregen en ik mocht bij hem langs rijden om een nieuwe eronder te spijkeren. Was al heel fijn als moest ik dan wel een eind omrijden!
Vlak daarna werd ik weer gebeld dat Bram op nog geen 15 km van mijn stal aan het werk was en die kon dus toch komen, wat een mazzel.
Die heeft Jip voorzien van twee nieuwe slippers, mijn dank ik GROOT!
Dus we konden weg!
Op de camping aangekomen was Els daar ook en die sliep in het appartement, en omdat het van dat rotweer was mochten we bij hun in het appartement bivakkeren ipv in de trailer te slapen, heerlijk!!!

Inmiddels Annemieke en grooms ook goed aangekomen, die hebben wel in de tent geslapen die de test goed doorstaan heeft en waterdicht bleek te zijn!

Wedstrijddag:
Al heerlijk vroeg ons aangemeld en voorgekeurd, alles was prima, een A voor locomotie (dus het aftrappen had gelukkig geen gevolgen!) en HF 36!
We zijn samen met Annemieke en Omar gewoon in de massastart vertrokken en ook dat deed Jip al veel beter!!!
Annemieke en ik hebben weer de hele rit samen gereden want die 2 vossen lopen echt zo super samen en wij kletsen ok lekker door dus dat is hartstikke gezellig!
Helaas is Omar ten val gekomen waar hij eerst geen last van leek te hebben maar bij nakeuring was hij verdorie niet goed, echt zo balen. Onderweg zag je werkelijk niks!!!
Jip in de vetgate eigenlijk meteen aangeboden nadat we afgezadeld hadden en de HF was 52 terwijl we nu voor het eerst in draf binnen gekomen waren, de turgor was 2 maar gelukkig nam ze wel heel veel natte slobber! En locomotie een A!
Omar was ook goed en na lekker van de rust te hebben genoten (3 kwartier is echt luxe!!) weer samen vertrokken.
Het tweede rondje ging heerlijk en ook best snel voorbij, we zijn ergens nog verkeerd gereden en zodoende een km of 4/5 teveel afgelegd. Gelukkig hebben we uiteindelijk de goede route weer gevonden!
We zijn gefinisht in een keiharde galop hand in hand met Annemieke! Jip dacht op de finish eerst nog even plotseling te stoppen omdat ze schrok van het witte tafeltje van de finishmensen, maar ze is toch maar doorgegaan omdat dappere Omar ook doorging!
Was echt leuk!
Bij het finish meten had Jip alweer een keurige HF van 56 dus hoefde ik me daar al niet al teveel zorgen over te maken voor de nakuring. Daar was de HF 48, verder alles goed en locomotie een vette A!!!!
Grote domper was de afkeuring van Omar die toch door die val niet goed liep, maar gelukkig hoorde ik al dat hij vandaag alweer veel beter loopt, beetje stijf! dus dat moet goed komen en de kilometers heeft ie toch echt super gemaakt!!!

Warmstappen voor we van start gaan!
Afbeelding

Geen idee wat ik daar zie, maar ik vind het een leuke foto!
Afbeelding

De start!
Afbeelding

Onderweg!
Afbeelding

Afbeelding

De grooms van Annemieke!
Afbeelding

Susanne, mijn trouwe goeie groom!!! Hier gefotografeert door Tabitha (Ceesje op Bokt) die een hele goede gelegeheidsgroom was! Ook Tabitha super bedankt!!!!!!!
Afbeelding

Hihi, we proberen hier te "remmen" voor een groompunt....., paarden wilden liever door, want de kopgroep was in beeld!
Afbeelding

Alleen foto's van het eerste gedeelte van de wedstrijd, daarna zat de kaart van de camera vol!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Jip en Omar op de Ginkel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:58

Dit moet er nog even bij!
Ik kom net bij Jip vandaan!
De smiecht had duidelijk geen zin in werk vandaag want ze kuierde op haar dooie gemakkie naar de andere kant van het land toen ze me aan zag komen. Toen bleek dat ik eten had vond ze me toch wel weer erg lief! duh!!!
Ze is niet dunner geworden en de benen strak en stijf is ze ook niet, dus ze krijgt tot het AWW lekker vrij, morgen komt de osteo ook even haar rug checken!
En gelukkig is het heerlijk weer, ik hoop dat het morgen ook wat mee gaat vallen met de regen, het land droogt juist zo mooi op!
Verder hoorde ik van Annemieke dat Omar ook alweer beter loopt, super!!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:05

Verplaatst naar HAW. Fototopics mogen (nog) niet op END.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:38

Leuke foto's! Lijkt me best leuk dat endurance rijden..

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:55

Leuke foto's Sas en een leuk verslagje! Het was een hele leuke dag met helaas een domper op het einde. Gelukkig gaat het vandaag al weer beter met Omar dankzij de Arnica, traumeel het koelen en de spierpijn pilletjes! Omar vanochtend lekker op het land gezet en hij was heel erg vrolijk en gewoon zichzelf en wou heeeeeel graag naar buiten Haha! Hij kwam gelukkig eigenlijk best goed zijn box uit, had ik niet verwacht maar hij liep al beter dan gisteren Lachen

Ben ook super trots op onze 2 vossen en ze doen het gewoon iedere wedstrijd beter!! Massastart ging idd ook al veel beter en deze keer precies achter de massa aan mee!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:16

Oke fijn dat het goed gaat met Omar. Lief paard heb je.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:00

Nog super bedankt voor je hulp gisteren!! Vond het heel erg lief van je dat je mij en Omar zo hebt geholpen! Echt super! Hij is idd erg lief en ben ook heel erg blij met hem Haha!

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:29

Leuke foto's! Haha!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 15:43

jammer van Omar, maar toch hartstikke goed van jullie dat je de rit hebt uitgereden! leuke foto's!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:11

Leuke foto's weer Sas! Die laatste Haha! hhoooowww poownies hihi

Super man dat je nog 7e bent geworden ondanks je toeristische route Tong uitsteken super Jipper! maaree euhh ik mis wel je fushia hoofdstel..... Vork

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 16:13

Roze!
Die komt volgende keer weer!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:20

Super hoor Sas maareh waars nou je rose hoofdstel???

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 16:34

Die zou ik na de vetgate gebruiken, maar ik was gisteren in een turquoise stemming, hahaha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:47

Gefeliciteerd OK dan!. Jip staat je ook leuk, iets kleiners dan een kasteel Lachen.

Wat jammer van de val van Omar Scheve mond. Enig idee waardoor dat kwam? Boomwortel?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:55

Leuke foto's Sas! OK dan! En zo te zien kunnen Jip en Omar het prima vinden. Toch nog 7e geworden! Dat had je niet verwacht, zeker met dat omrijden... dat doe je anders noooooooooit!! Schijnheilig

Erg jammer dat je geen foto's van de finish hebt... dat zou een leuk plaatje opgeleverd hebben, jullie hand in hand de finish over!

Jip stond er net heerlijk ontspannen bij toen ik mijn vosje er weer bij zette...

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 17:16

Dat is mooi!
ik ga zo voor de tweede keer even bijvoeren!
@Apple, waarschijnlijk kwam de val door de blubber, hij stapte uit een geultje en gleed weg!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 17:30

SUper Mazzeltje Mooie geslaagde wedstrijd. Wel balen van Omar, maar fijn dat het nu beter met hem gaat.

ozzie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 18:40

Gefeliciteerd met jullie zevende plek. Gelukkig dat je nog net ff voor dat je weg ging nieuwe "nikes" onder kon laten timmeren. Top gedaan hoor!! Leuke foto's ook. Hand in hand in galop, knap hoor. Wellicht een idee om ook eens op stal te proberen, ha,ha. Geniet nog maar ff na van het top weekend en ik zie je snel weer op stal.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:10

Gefeliciteerd! Wat een mooie rit zeg!! Prachtige foto's ook! Ja

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:28

Leuk Mazzel! Dat moet echt een kik geven joh! Ik hoop ooit met mijn paardje nog eens ene paar endurance wedstrijdjes te rijden, maar dat duurt nog wel eventjes...eerst de dressuur maar eens...haha. Leuk stel zijn jullie zo samen!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:50

Sas nogmaals gefeliciteerd!
Jip zag er geweldig blij uit gisteren, net als jij trouwens !

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:52

Ziet er gezellig uit,leuke paarden ook.Veel plezier er verder mee.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:45

Ik wil trouwens mijn eigen grooms Willemijn (stalgenootje) en Bobbie ook nog heel erg bedanken voor hun hulp! Jullie waren topgrooms OK dan! OK dan!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:50

hier de groom van annemiek en omar!

Leuke verslag sas! Was erg gezellig he gister! Vandaag stond ik ook alweer vroeg naast me bedje!
Jullie hebben echt super gereden met zijn 2en. Echt jammer van onze Omar maar hij voelde zich vanochtend al wat beter toen ik om half 8 op stal stond. Gelukkig valt het mee!

Ik krijg de fotos van Jip niet op de computer helaas. Ik ga nog even wat anders proberen

edit: Thnx anky haha

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:57

leuke foto's mazzeltje! Vind al die termen van endurance wel beetje moeilijk hoor hahah. Dat heb je met een echte recreatie ruiter die wel wat dressuur rijd maar 0,0 endurance ervaring heeft haha. Maar mooi dat omar al wat aan de beterende hand is en leuk dat je dat zo gezellig met zijn tweeen kunt uitoefenen.