Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
the_fish schreef:misschien een medische probleem ????
ik zou er eerst een da naar laten kijken, ken een paard die dat ook deed die had een heup probleem en iets in de rug.
misschien eerst dat uitsluiten voor je het erger maakt het training
crossmonster schreef:wat een vreemde instructrice heb jij
dit probleem is wel degelijk te trainen.
ga eerst eens na of je niet teveel tegenwerkt in de binnenhand.
probeer de binnenhand zoveel mogelijkk te ontspannen.
ga vaak op de moeilijke hand aan galoperen , als het lukt vanuit stap naar de galop, en dit vaak herhalen,
zo train je de kracht in de achterhand, waardoor die galop streker wordt
bedankt
OemmiejO schreef:Ik heb het ook gehad. Moest vanuit sb in galop aanspringen en eerst alleen de lange zijdes (op voltes e.d. sprong ze om). Daarna steeds verder naar een gewone galop zonder wissels en op de volte toetrainen.
Dit is nu een maandje of 4 geleden en ik heb er nooit meer last van!
Ps: als iemand tips heeft over mijn probleem, hoor ik dat ook graag
kimmysan schreef:Probeer als die in de goede galop zit hem even wat sneller te laten galoperen, dan is het moeilijker om over te springen. Dit heeft bij me vorige verzorgpony goed geholpen. In het begin zal die terug in draf vallen, maar probeer maar laat maar ff horen of het helpt.
Maureenn schreef:Misschien komy het omdat rechts haar makkelijke kant is, waar ze dus beter kan buigen.
Vergelijk het mijn jou (neem even aan dat je rechtshandig bent) Als je links moet schrijven wil jij ook veel liever met rechts gaan schrijven dat gaat voor jou veel makkelijker mooier en sneller.
Misschien eens proberen als je merkt dat ze omspringt trug naar draf gaan, en dan opnieuw aaspringen en goed belonen zolang ze goed zit, zodra ze toch overspringt ga je weer naar draf. en als ze dan goed zit belonen en optijd weer trug nemen ze dat ze niet de kans krijgt om over te springen.
Misschien dat ze het zo gaat snappen.
Succes ermee!
misschien helpt het wel crossmonster schreef:wat een vreemde instructrice heb jij
dit probleem is wel degelijk te trainen.
ga eerst eens na of je niet teveel tegenwerkt in de binnenhand.
probeer de binnenhand zoveel mogelijkk te ontspannen.
ga vaak op de moeilijke hand aan galoperen , als het lukt vanuit stap naar de galop, en dit vaak herhalen,
zo train je de kracht in de achterhand, waardoor die galop streker wordt
En laat je paard eens los en geef m lange teugel
xKayleighx schreef:OemmiejO schreef:Ik heb het ook gehad. Moest vanuit sb in galop aanspringen en eerst alleen de lange zijdes (op voltes e.d. sprong ze om). Daarna steeds verder naar een gewone galop zonder wissels en op de volte toetrainen.
Dit is nu een maandje of 4 geleden en ik heb er nooit meer last van!
hoelang heeft het geduurd???