Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, en dus niet voldoende reageert op je aanwijzingen, en dat je waarschijnlijk meerdere keren moet herhalen wat hij moet doen voor hij reageert
, en dan misschien net niet genoeg reageert om overtuigt te zijn met wat je wilde
, en het net wel doet maar ook niet teveel, eigenlijk te weinig
.
, en duidelijkere reacties moet krijgen en hij sneller moet reageren.
De ruimte geven, meer hoef je niet te doen
Simpel hé?
De ruimte geven, meer hoef je niet te doen
Simpel hé?
[/quote]
Chantelle25 schreef:Ik zou eerst laten controleren of het niet iets lichamelijks is, dit kan door de fysio of veearts. Het kan natuurlijk zijn dat jou paardje zich erg onzeker voelt buiten, blijven gewoonte dieren. Stal is toch een veilig plekje met bekenden om je heen.. Misschien helpt het als er iemand mee fietst, om te helpen zodra je paardje stilstaat. Praat je in op je paardje (vriendelijk)op dat moment, stem doet ook wonderen. Ik zou geen dwang gebruiken, dit werkt vaak tegen je.
Kijk of het steeds op hetzelfde punt is? Maakt het iets uit als ze even stilstaat ? Als zij daarna weer gaat lopen, ik zou het positieve belonen.
Buitenrijden moet voor allebei leuk zijn !
Onzekerheid zal het niet zijn van haar want ze heeft altijd prima buitengereden soms wat kuren maar geen idiote dingen.Op het moment werkt het beste bij haar haar stil laten staan en tegen haar praten uiteindelijk loopt ze dan wel stukje bij beetje begint het weer iets beter te gaan met het buitenrijden hopelijk loopt ze snel weer netjes door
In elk geval bedankt voor de tips allemaal zitten goeie tussen! _angela_ schreef:Laat de rug idd eens controleren. Als het paard alleen buiten zo doet, dan heeft het daar geen vertrouwen in jou, en zul je daaraan moeten gaan werken.
piezze schreef:ik denk dat maar 1 ding helpt en dat is super consequent optreden. Zodra hij niet luistert naar je beenhulp gelijk tik erachteraan en afdwingen dat hij wel luistert. Een paar keer goed aanpakken en dan is het probleem vast verleden tijd. Lukt het jezelf niet, probeer dan een ervaren ruiter te strikken. Een paard voelt jouw onzekerheid haarfijn aan en zal altijd proberen daar gebruik van te maken.