nog 2 vraagjes. hoe schoudervoor en bandages aanbrengen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lana_te

nog 2 vraagjes. hoe schoudervoor en bandages aanbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 23:07

je weet al wat ik vraag. hoe moet je nu ook al weer schouder voor doen? is dat je binen teugel aanspannen en je buiten toch aantrekken? en je buitenbeen weg van de buik en je binnen heel erg aan?

en hoe breng je bandages aan? (ik weet niet zoveel) heb je daar mss een site van om stap voor stap te zien?

Chocopasta

Re: nog 2 vraagjes. hoe schoudervoor en bandages aanbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:22

Heb je les?
Heb je zelf al eens op google of op de boktwiki gekeken?

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 23:33

ja ik heb les. maar eerlijk gezecht durf ik die schoudervoor niet te vragen Clown en bandages gebruiken we niet.

ik ga is kijken in boktwiki.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:35

Ah oke Lachen
Dat kan je best vragen toch?
Ik snap wel dat je het niet durft hoor, zo ben ik ook Clown
Maar hé, je zit op les om te leren en als je instructeur/instructrice denkt dat je het aankunt zal ze het vast wel uitleggen! Dat is namelijk ook makkelijker dan vanaf een computer uitleggen Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 23:35

Gewoon vragen van schouder voor joh Knipoog

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 00:19

oke dank julie ga ik dan is vragen Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 00:42

Je kunt beter peesbeschermers gebruiken dan bandage's. Bandage's kun je heel snel verkeerd aanbrengen en kunnen veel schade veroorzaken als ze fout zitten of te lang om blijven. Peesbeschermers kun je bijna niet fout doen en het harde plastic beschermt tegen aantikken van het achterbeen, bandage's doen dat niet.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 07:49

Schoudervoor moet je leren van een instructeur en niet via de computer Haha!

Voor bandageren geldt hetzelfde, laat iemand die dit kan je het voor doen, anders heb je kans dat je schade aanricht aan de benen van je paard.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 12:01

oke Ja

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 07:54

heej laan! Doei! je mag zeker nog is oversteken en dan kan je wel s bandageren met fleur Lachen

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 10:17

dank je thamara! zie het zitten meid Haha! ik kan ook niet ales weten he Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:53

TAO-->RT-P

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:20

Als je niet weet hoe je bandages moet aanbrengen, doe je het echt waar beter niet, zelfs na een uitleg over de pc. Leer het van iemand die wel weet hoe het moet. Trouwens, waarom heb je ze nodig? Bandages zijn eigenlijk meer voor de sier want echte bescherming bieden ze niet. En je kan ze inderdaad snel verkeerd aanbrengen. Bij springen kan je gewoon peesbeschermers gebruiken, maar bandages heb je niet nodig als je paard zichzelf niet aantikt (en dan nog bieden peesbeschermers eigenlijk meer bescherming) ; je paard loopt op de wei toch ook niet met beenbescherming?!
En schoudervoor daar zit'k zelf een beetje mee in de knoop Clown .

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:48

IK zou ook geen bandages aan doen, is ten eerste helemaal niet zo goed als de meeste denken ,zeker met dit warme weer, de warmte kan niet weg en vaak krijg je daar blessures van.
Staat wel mooi al die kleurtjes , maar goed is het niet, ook peesbeschermers zijn vaak niet nodig, laat je paard lekker op eigen benen lopen denk dat dat veel beter is.

Ik zie net dat Fiekhe hierboven eigenlijk al hetzelfde zegt,

Je moest ze de kost geven die hun paard helemaal onder de beenbescherming in de wei zetten, is echt heel erg sneu vind ik altijd, paarden zijn niet van porselein!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 02:25

Dat bandage's geen bescherming bieden wilde ik nou niet zeggen omdat ik bang was heel bokt weer over me heen te krijgen, maar als er meer zijn ga ik met jullie mee.
Bandage's hebben vrijwel geen nut, behalve dat je er veel mee kapot kunt maken door verkeerd gebruiken/omdoen en doordat het veel te warm wordt eronder.

@ Helaas, maar tegen aantikken helpt een bandage ook niet.
Daar helpt het plastic van een peesbeschermer wel tegen.

@ Midgie; Paarden met bescherming in de wei doen vind ik ook sneu, bandage's zijn in no-time te warm en peesbeschermers worden dat na verloop van tijd ook.
Het enige wat ik heel soms gebruik zijn springschoenen omdat een van mijn paarden heel goed is in haar ijzers afschoppen. Maar die krijgt ze ook alleen om als ik weet dat ze heel fris is, anders riskeer ik wel een bokje, beter dat dan dat ze de boel eraf schoppen en ik mag zoeken of nog erger; dat ze ermee in de knoop komt te zitten doordat ze gaan verschuiven of los gaan zitten.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:50

Anneliesdj, niemand kan het beter uitleggen Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:09

Dank je Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:11

anneliesdj schreef:
Dat bandage's geen bescherming bieden wilde ik nou niet zeggen omdat ik bang was heel bokt weer over me heen te krijgen, maar als er meer zijn ga ik met jullie mee.
Bandage's hebben vrijwel geen nut, behalve dat je er veel mee kapot kunt maken door verkeerd gebruiken/omdoen en doordat het veel te warm wordt eronder.

@ Helaas, maar tegen aantikken helpt een bandage ook niet.
Daar helpt het plastic van een peesbeschermer wel tegen.

@ Midgie; Paarden met bescherming in de wei doen vind ik ook sneu, bandage's zijn in no-time te warm en peesbeschermers worden dat na verloop van tijd ook.
Het enige wat ik heel soms gebruik zijn springschoenen omdat een van mijn paarden heel goed is in haar ijzers afschoppen. Maar die krijgt ze ook alleen om als ik weet dat ze heel fris is, anders riskeer ik wel een bokje, beter dat dan dat ze de boel eraf schoppen en ik mag zoeken of nog erger; dat ze ermee in de knoop komt te zitten doordat ze gaan verschuiven of los gaan zitten.
Ik zei toch dat peesbeschermers meer bescherming bieden Tong uitsteken.
Citaat:
Bandages zijn eigenlijk meer voor de sier want echte bescherming bieden ze niet. En je kan ze inderdaad snel verkeerd aanbrengen. Bij springen kan je gewoon peesbeschermers gebruiken, maar bandages heb je niet nodig als je paard zichzelf niet aantikt (en dan nog bieden peesbeschermers eigenlijk meer bescherming)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 00:54

fiekhe schreef:
Bij springen kan je gewoon peesbeschermers gebruiken, maar bandages heb je niet nodig als je paard zichzelf niet aantikt (en dan nog bieden peesbeschermers eigenlijk meer bescherming)

Daarmee suggereer je toch dat bandage's wel enigzins helpen tegen aantikken Knipoog

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:08

anneliesdj schreef:
fiekhe schreef:
Bij springen kan je gewoon peesbeschermers gebruiken, maar bandages heb je niet nodig als je paard zichzelf niet aantikt (en dan nog bieden peesbeschermers eigenlijk meer bescherming)

Daarmee suggereer je toch dat bandage's wel enigzins helpen tegen aantikken Knipoog
ja ok. maar ik bedoelde het niet zo. Want bandages zijn eigenlijk echt maar voor de sier.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 10:59

nou mij paard had eerst veel wondjes aan haar benen door het rijden in het bos (hoe ze het doet weet niemand)
nu ik haar met bandages rijd. heeft ze nooit meer wondjes