Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en bandages gebruiken we niet.

je mag zeker nog is oversteken en dan kan je wel s bandageren met fleur
ik kan ook niet ales weten he
.
anneliesdj schreef:Ik zei toch dat peesbeschermers meer bescherming biedenDat bandage's geen bescherming bieden wilde ik nou niet zeggen omdat ik bang was heel bokt weer over me heen te krijgen, maar als er meer zijn ga ik met jullie mee.
Bandage's hebben vrijwel geen nut, behalve dat je er veel mee kapot kunt maken door verkeerd gebruiken/omdoen en doordat het veel te warm wordt eronder.
@ Helaas, maar tegen aantikken helpt een bandage ook niet.
Daar helpt het plastic van een peesbeschermer wel tegen.
@ Midgie; Paarden met bescherming in de wei doen vind ik ook sneu, bandage's zijn in no-time te warm en peesbeschermers worden dat na verloop van tijd ook.
Het enige wat ik heel soms gebruik zijn springschoenen omdat een van mijn paarden heel goed is in haar ijzers afschoppen. Maar die krijgt ze ook alleen om als ik weet dat ze heel fris is, anders riskeer ik wel een bokje, beter dat dan dat ze de boel eraf schoppen en ik mag zoeken of nog erger; dat ze ermee in de knoop komt te zitten doordat ze gaan verschuiven of los gaan zitten.
. Citaat:Bandages zijn eigenlijk meer voor de sier want echte bescherming bieden ze niet. En je kan ze inderdaad snel verkeerd aanbrengen. Bij springen kan je gewoon peesbeschermers gebruiken, maar bandages heb je niet nodig als je paard zichzelf niet aantikt (en dan nog bieden peesbeschermers eigenlijk meer bescherming)
fiekhe schreef:Bij springen kan je gewoon peesbeschermers gebruiken, maar bandages heb je niet nodig als je paard zichzelf niet aantikt (en dan nog bieden peesbeschermers eigenlijk meer bescherming)
anneliesdj schreef:ja ok. maar ik bedoelde het niet zo. Want bandages zijn eigenlijk echt maar voor de sier.fiekhe schreef:Bij springen kan je gewoon peesbeschermers gebruiken, maar bandages heb je niet nodig als je paard zichzelf niet aantikt (en dan nog bieden peesbeschermers eigenlijk meer bescherming)
Daarmee suggereer je toch dat bandage's wel enigzins helpen tegen aantikken