Aida (arab) @ work [filmpje]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

car0linee

Aida (arab) @ work [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 20:54

Maandag heb ik weer les gehad op Aida.
Mn instructrische had gezegt dat ik iemand eens moest laten filmen, zodat ik zelf eens kon zien wat ik doe onder t rijden.
ik heb haar een week lang alleen maar gelongeerd omdat ik een infectie aan mn hand had en dus niet kon rijden..
Dit is dus de eerste keer sinds een week dat k haar weer reed en met mn hand ging het nog niet helemaal geweldig.

Verbeterpunten van mezelf
-Zoals het gewoonlijke, Mijn tenen naar binnen en pianohandjes.
-Mijn benen stil houden.. hier heb ik veel moeite mee met doorzitten.
-ik heb veel moeite met mn teugels op maat houden/contact met haar mond houden, dus lijkt het soms alsof ik mijn handen verschrikkelijk heen en weer beweeg.. maar dat komt eigenlijk gewoon omdat ik mn teugels niet op maat houdt..
Dit is mij dus ook enorm opgevallen.. en hier ga ik hard mee aan t werk!

Het filmpje is vooral van gallop.
Dit omdat ik mijn broertje heb laten filmen en hij niet helemaal met de camera overweg kon.
Dus van geweldige kwaliteit is het niet (dit komt ook door het uploaden van camera naar comp.. dit wil bij ons op 1 of andere manier niet meer).

Hier een filmpje van januari:
http://www.youtube.com/watch?v=go28oSVL2cg

Filmpje van maandag:
http://www.youtube.com/watch?v=Qm7sqn_ROXY

en nog een paar prachtige foto's van mn creatieve broertje Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips en commentaar zijn welkom!
Zolang je het maar wel vriendelijk houdt..

spettic

Re: Aida (arab) @ work [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:14

Leuk paardje hoor, maar degene die de tweede keer bij jou heeft gefilmp was zeker dronken Haha! .
Dit kijkt echt niet prettig hoor!

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 21:27

Haha mijn broertje kan niet echt met onze camera overweg.
Volgende keer huur ik mijn moeder toch maar in Vork
Aan het einde van het filmpje word het geloof ik al wat minder schokkerig, maar wou het eerste er toch nog maar wel in laten.
anders is het alleen maar stukje gallop.. Lachen

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:03

Hee Caroline! Lachen
Lang niets van je gehoord!
Maar ziet er goed uit! ze hangt volgens mij veel minder dan eerst! Lachen Je benen storen mij nog het meest eigenlijk, maar dat geef je zelf ook al aan!

Groetjes,

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:08

Leuk arabje heb je zeg!
Ze is wel heel erg dik! Clown Echt niet meer normaal gewoon!
Kwa rijden vind ik het best goed uit zien hoor. Haha!
Nou ga zo door!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:12

hoi, leuk beest! Op het eerste filmpje heb je volgens mij ongelijke beugels (niet een beetje!). Verder heb jij hetzelfde als ik op het moment en dat is dat ze wat meer stelling naar binnen moet krijgen volgens mij.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 22:13

Bokkiej schreef:
Hee Caroline! Lachen
Lang niets van je gehoord!
Maar ziet er goed uit! ze hangt volgens mij veel minder dan eerst! Lachen Je benen storen mij nog het meest eigenlijk, maar dat geef je zelf ook al aan!

Groetjes,

Dankje! nee ze is helemaal opgehouden met hangen.. ben zeer trots! Haha!
Nu is ze in het begin behoorlijk sterk, maar als ze eenmaal wat losser in r lijfje word dan loopt ze echt heerlijk!
Ik ga nu dus echt kijhard aan mn benen werken! Vork

yousra schreef:
Leuk arabje heb je zeg!
Ze is wel heel erg dik! Clown Echt niet meer normaal gewoon!
Kwa rijden vind ik het best goed uit zien hoor. Haha!
Nou ga zo door!

Ze is enorm dik ja..
Dit komt omdat de echte eigenaar haar 24/7 op t land laat staan samen met 3 andere paardjes.
Ze is nog de dunste van alle 4 Bloos
Maar we gaan straks weer hard aan het werk.. hopenlijk raakt ze haar grasbuikje dan weer kwijt! Ach gut

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:14

het eerste wat me opvalt is dat ik hem (haar) niet genoeg impuls vind hebben. Hij/zij loopt meer te sloffen dan dat ze echt draaft Lachen
voor de rest vind ik het er goed uit zien Lachen

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 22:22

piezze schreef:
hoi, leuk beest! Op het eerste filmpje heb je volgens mij ongelijke beugels (niet een beetje!). Verder heb jij hetzelfde als ik op het moment en dat is dat ze wat meer stelling naar binnen moet krijgen volgens mij.

Mijn beugels hingen niet ongelijk maar mn zadel lag daar wat scheef.
Ook rijdt ik tegenwoordig met kortere beugels.. ga ik ook niet zo vreemd erin hangen omdat ze zo lang zijn Bloos
Je hebt gelijk met stelling naar binnen vragen.
Ik zelf vind dat heel erg moeilijk, en mevr kan er heeeel goed misbruik van maken.
Ik heb sinds 2weken nu een oefening van mn instructrische gekregen en het gaat allemaal al wat makkelijker..
Maar we moeten nog meer oefenen Haha!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 08:14

hoe gaat die oefening dan? Ben ook heel benieuwd want zoals ik al schreef heb ik hetzelfde probleem. Ik rijd veel voltes, verklein ze dan en als ze lekker loopt dan druk ik ze met mijn binnenbeen weer naar buiten. Maar ik heb nog niet het idee dat het veel helpt.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 13:57

piezze schreef:
hoe gaat die oefening dan? Ben ook heel benieuwd want zoals ik al schreef heb ik hetzelfde probleem. Ik rijd veel voltes, verklein ze dan en als ze lekker loopt dan druk ik ze met mijn binnenbeen weer naar buiten. Maar ik heb nog niet het idee dat het veel helpt.

in het begin als ik dus afwenden wou liep ze helemaal over haar buitenschouder weg.
toen ben ik begonnen bij a afwenden, en dan bij x op de andere hand gaan (zodra ze nagevelijk liep en ik het gevoel had dat ze niet over haar buitenschouder weg zou lopen).
en liep ze alsnog over haar buitenschouder weg moest ik er een kleine volte achteraan draaien.
Nu dat eigenlijk super gaat.. zijn we begonnen met gewoon kleine slangenvoltes..
Zodat ze steeds inbuigen moet.. en daar word ze echt super los van..
Ze begint nu steeds meer naar binnen te kijken..
Alleen soms heb ik nog het probleem dat ik haar de hoefslag niet op krijg.. en dan wil k mijn handen te snel gebruiken..(zoals denk ik op het filmpje wel te zien valt..)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:00

ze loop id veel te slofferig, viel mij ook meteen op. ze loopt niet lekker zeg maar! er zit totaal geen kracht of impuls in. Hier zou ik aan werken! Mooi paardje om te zien overigens!

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 14:07

Bedankt voor de tip..
Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat er meer kracht/impuls in komt..
Ik houdt haar al meer voorwaards.. ze reageert ook steeds meer op t been enz.. wat ze in het begin echt niet deed..
Moet ik dan meer overgangen gaan rijden..? ofzo..?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:02

Car0linee dat helpt, probeer ook verruimingen te rijden, voorwaarts en terug, daarmee maak je haar nog iets sneller voor het been. Waardoor ze ook sneller zal reageren. Lachen

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 17:35

Ik zal er morgen meteen mee bezig! Haha!
Bedankt!

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:04

Heey caroline

Ziet er netjes uit hoor Haha! word al een stuk beter Lachen
je houding gaat ook al een heeeeeeel eind voor uit Lachen
suc-6 verder Haha!

(K) marjon

p.s je belt maar als je je startkaart hebt aangevraagt Knipoog

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:15

hei, wat een prachtig paardje, filmpjes zagen er goed uit het enige dat opviel was dat vooral op de linkerhand het paard nog teveel buitenstelling aanneemt, je wat meer actie vanuit de achterhand moet krijgen, en je voeten probeen minder naar buiten te draaien (heel moielijk, doe nmlk net hetzelfde *LOL* voor de rest een heel mooi en rustig plaatje... ga zo door Lachen

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:45

odettelover schreef:
Heey caroline

Ziet er netjes uit hoor Haha! word al een stuk beter Lachen
je houding gaat ook al een heeeeeeel eind voor uit Lachen
suc-6 verder Haha!

(K) marjon

p.s je belt maar als je je startkaart hebt aangevraagt Knipoog

Dankje Haha!
Haha Ik zal je bellen Vork

queenie_evy schreef:
hei, wat een prachtig paardje, filmpjes zagen er goed uit het enige dat opviel was dat vooral op de linkerhand het paard nog teveel buitenstelling aanneemt, je wat meer actie vanuit de achterhand moet krijgen, en je voeten probeen minder naar buiten te draaien (heel moielijk, doe nmlk net hetzelfde *LOL* voor de rest een heel mooi en rustig plaatje... ga zo door Lachen

bedankt! Haha!
Het klopt dat ze op haar linkerhand nog teveel buitenstelling neemt.. daar zijn we ook hard mee bezig maar mevr wil niet altijd meewerken Sigaar
Mijn voeten ben ik ook hard mee bezig maar dat is zoooo moeilijk! Ik hoop de volgende keer als ik weer foto's plaats, dat mijn voeten dan goed zijn Clown
Ik rijd nu sinds vorige week veel overgangen en veruimingen en ze begint steeds actiever te worden.. hopenlijk komt haar achterhandje er dan ook wat meer bij (ookal is het al beter dan eerst want toen hing haar achterhandje er maar wat achteraan Vork )