Schouderbinnenwaards, Achterwaards, en Uitstrekken...???? HE

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Schouderbinnenwaards, Achterwaards, en Uitstrekken...???? HE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:37

Schouderbinnenwaards:
Met schoudenbinnenwaards ga ik meestal doorzitten en dan gewoon wat stelling vragen. Maar ik doe voor de rest gewoon niks en nou is dus (heel erg te ver wachten) Hoe moet dat nou (been hand hulpen)???

Achterwaards gaan:
Op de manege rij ik heel vaak op Zorro en Zorro krijg ik nooit achteruit. Ik vraaag hem altijd zo achteruit: Ik ga stil staan (logies Tong uitsteken ) en dan doe ik mijn benen heel rustig een klein beetje naar achter, ondertussenhoudt ik goed contact met de teugels en dan geef ik heel drijf ik heel lichtjes met mijn kuit aan. Maar Zorro gaat dan altijd gewoon weer vooruit. Waar gaat het nu fout bij Zorro (dat hij het niet bergrijpt of nooit geleerd heeft) of bij mij dat ik de verkeerde hulpen geef.

Uitstrekken/veruimen
Hoe moet je uitstrekken en/of veruimen. Want we moesten in de les zo maar ineens uitgestrekt stap doen maar dat heb ik nog nooit geleerd (ben in een best wel hoge groep ingedeelt maar als ik lager ga is het te makkelijk). En ik was het vergeten te vragen aan mijn rijinstructiese (Marije Geusenbroek) normaal zo ik dat wel doen maar ik was het gewoon stom weg vergeeten. Bloos

Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem(en)

Marei

Re: Schouderbinnenwaards, Achterwaards, en Uitstrekken...???? HE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 18:42

Waarom vraag je het niet voor,tijdens of na de les aan je instructrice??Op dat moment is het aan de orde en leer je zulke dingen het beste...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:43

katchina schreef:
Waarom vraag je het niet voor,tijdens of na de les aan je instructrice??Op dat moment is het aan de orde en leer je zulke dingen het beste...

Ik probeer het wel maar dan is ze altijd druk Clown

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 00:27

Ze heeft het inderdaad onwijs druk, maar als je gewoon een keer op stal ben ken je het haar gewoon vragen hoor Lachen

En idd, Zorro is wel wat moeilijk met achterwaards krijgen ja Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 00:39

Schouderbinnenwaarts: Eerst stelling vragen alsof je de bocht omgaat en als ze dus iets stelling heeft druk je je binnenbeen iets meer aan en geeft iets meer druk op je buitenteugel(of dat laatste nodig is ligt aan het paard). Vooral niet te veel stelling willen nemen. Doorzitten is idd het makkelijkst maar is ook afhankelijk van je eigen manier van rijden en wat het paard gewend is.
Achterwaarts: Halthouden, been iets naar achter, weerstand bieden met je hand, je bekken iets kantelen zodat je op de voorkant van je bekken komt te zitten en het gewicht dus iets uit het zadel is. Als een paard het niet kent kan iemand bij zijn hoofd staan en tegen zijn borst drukken.
Uitstrekken: Buitenbeen iets meer aandrukken, hand iets meegeven(paard moet lengte krijgen in de hals), meebewegen met je zit, dus bij uitstrekken in draf ga je iets sneller lichtrijden, dan is het makkelijker voor het paard.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 13:36

anneliesdj schreef:
Schouderbinnenwaarts: Eerst stelling vragen alsof je de bocht omgaat en als ze dus iets stelling heeft druk je je binnenbeen iets meer aan en geeft iets meer druk op je buitenteugel(of dat laatste nodig is ligt aan het paard). Vooral niet te veel stelling willen nemen. Doorzitten is idd het makkelijkst maar is ook afhankelijk van je eigen manier van rijden en wat het paard gewend is.
Achterwaarts: Halthouden, been iets naar achter, weerstand bieden met je hand, je bekken iets kantelen zodat je op de voorkant van je bekken komt te zitten en het gewicht dus iets uit het zadel is. Als een paard het niet kent kan iemand bij zijn hoofd staan en tegen zijn borst drukken.
Uitstrekken: Buitenbeen iets meer aandrukken, hand iets meegeven(paard moet lengte krijgen in de hals), meebewegen met je zit, dus bij uitstrekken in draf ga je iets sneller lichtrijden, dan is het makkelijker voor het paard.

bedankt ik ga het uit proberen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 13:49

Mag ik vragen, waarom rijd je in een les waar je nog niets van snapt??

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:42

Kijk eens op de wiki, daar staat veel op Lachen

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 13:32

Bedankt voor de tip heb er gekeken en ik weet nu al een heel stuk meer en gelukkig staat er ook wat over voor als je pony over de hoefslag wiebelt Haha!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 13:35

bizzybijtje schreef:
Mag ik vragen, waarom rijd je in een les waar je nog niets van snapt??

Ik rij daar in omdat ik in die les ben ingedeelt en er zijn kinderen in die les die er mischien nog minder van snappen maar dat komt vanzelf. En ik wil ook niet naar een andere les toe want het is in deze les gezellig en al met al heb ik super veel geleert de afgelopen tijd, maar er zijn gewoon wat dingen waar ik op moet oefenen. En dat doe ik door vrij te rijden... (dan kan ik lekker rustig oefen en rijden ect.)

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:39

Ik zou het gewoon echt eens vragen.het is ook voor je instructrice leuker als ze merkt dat je er serieus mee bezig bent,dan zal ze je waarschijnlijk ook wel eens meer willen helpen..

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 13:49

viv77 schreef:
Ik zou het gewoon echt eens vragen.het is ook voor je instructrice leuker als ze merkt dat je er serieus mee bezig bent,dan zal ze je waarschijnlijk ook wel eens meer willen helpen..

Ze weet dat ik er seieus mee bezig ben Tong uitsteken Ik ws gister aan het rijden en toen was zij bezig met een opstap lessie en toen zei opeens iets om te helpen Tong uitsteken Dat was wel grappig

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 07:44

Ze weet dat ik er seieus mee bezig ben Ik ws gister aan het rijden en toen was zij bezig met een opstap lessie en toen zei opeens iets om te helpen Dat was wel grappig

Dan heb je toch een goede instructrice die oog heeft voor haar leerlingen.Het lijkt me een hele goede les voor jou,want als je altijd maar in die basis les blijft rijden omdat het 'makkelijk' is en je weet hoe alles moet dan kom je niet veel verder.
En nog een tipje 'Hoe meer je vraagt hoe meer je te weten komt' Knipoog
Succes met lessen Lachen

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:52

Ik weet iets voor je!! Ik heb een site gevonden waar heel duidelijk op staat wat je precies moet doen allemaal!!

Is heel handig de site is: http://www.paardentraining.nl

Ik hoop dat je er iets aan hebt.. Ik heb er wel wat aan gehad.. Het is ook handig voor andere mensen waarvoor het niet allemaal duidelijk is!!

Succes ermee..

Groetjess..

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:38

Schouderbinnenwaarts:

Doorzitten, stelling vragen, iets wenden naar binnen, begrenzen met je binnenbeen Lachen

Achterwaarts:

Halthouden ( Clown ), Nageven, benen iets naar achter, steeds verder naar voren gaan zitten en dus je zit verlichten Lachen

Verruimen:

Het woord zegt het al, je paard de ruimte geven om te strekken met de benen en ruimer te worden, je paard dus iets laten zakken in de aanleuning Lachen

Succes verder! Lachen

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 06:09

Stravero schreef:
Schouderbinnenwaarts:

Doorzitten, stelling vragen, iets wenden naar binnen, begrenzen met je binnenbeen Lachen

Achterwaarts:

Halthouden ( Clown ), Nageven, benen iets naar achter, steeds verder naar voren gaan zitten en dus je zit verlichten Lachen

Verruimen:

Het woord zegt het al, je paard de ruimte geven om te strekken met de benen en ruimer te worden, je paard dus iets laten zakken in de aanleuning Lachen

Succes verder! Lachen

dankje lukt nu al een stuk beter

tequilaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:11

Vraag het aan je lesgever/lesgeefster want ik denk de uitleg zo heel moeilijk zal zijn.