pijn in "ringvinger-pees" bij het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ing

pijn in "ringvinger-pees" bij het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 13:48

wie kan mij helpen? Ik heb een probleem met mijn rechterhand bij het rijden: de pees in het middelste deel van mijn ringvinger lijkt wel ontstoken ofzo. je ziet niks (wel paarse en rode horizontale streep, maar volgens mij zijn dat aders??) maar ik kan onmogelijk mijn teugel ermee vasthouden omdat mijn hele vinger verkrampt wanneer er druk op komt. de pijn is niet te harden en dus rijd ik nu met wijs-middelvinger. ook niet ideaal. het is nu sinds een paar dagen maar wordt niet minder. heb het vaker gehad en trekt op ten duur wel weer weg, maar is volop vervelend met rijden. heeft nog iemand hier last van? weet iemand wat het kan zijn en wat eraan te doen is?

dokter zegt overbelast en rust gunnen, standaard verhaal...

Casca

Re: pijn in "ringvinger-pees" bij het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:51

Ik heb het ook gehad en idd, na een tijdje gaat het weer weg. Ik heb toen de teugel met een ander deel van mn vinger vastgehouden.. Alleen ontlasten, standaard verhaal maar wel het beste Lachen Het is zeker heel vervelend!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:51

Zo is het bij mij een jaar geleden ook begonnen. Vinger twee keer in laten spuiten door chirurg en leek even te helpen. Inmiddels verga ik van de pijn in bijna al mijn vingers, rijden valt niet mee, blijf continue wisselen van vingers maar schiet niet op. Op dit moment is het zelfs zo dat als ik ergens tegenaan stoot met mijn middelvingers, ik een soort electrische schok krijg, zo'n pijn doet t.

Bloed laten prikken op reuma en schildklier, niets aan de hand, wel verhoogde rode bloedplaatjes, maar simpele troela aan de lijn kon daar verder niets over zeggen. Volgende week woensdag nieuwe afspraak bij huisarts....

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 13:58

dank je casca,
Ik probeerde het met de topjes van mijn vingers ook, maar de teugel raakt dan toch de pijnplek.

daffodil, die elktrische schokken, zo voelt het inderdaad! het komt ook steeds vaker terug (eerst paar keer per jaar, nu is het alweer de vijfde keer ofzo dit jaar.
kan schildklier daar mogelijk iets mee te maken hebben?? ik dacht dat die alleen spijsvertering regelt??op onverklaarbare wijze ben ik wel kilos afgevallen. misschien toch iets in die hoek?

Daffodil heel veel sterkte, ik hoop dat je uitslag meevalt.. Ach gut

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:00

Schildklier was bij mij goed maar.....die kan dus blijkbaar ook gewrichtsklachten veroorzaken en in mijn geval was ik (helaas) niet afgevallen maar dus best behoorlijk aangekomen, vandaar dat de arts daaraan dacht!

Ik denk dat ik door mijn arts nu weer teruggestuurd word naar het ziekenhuis....

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 15:29

nou daf succes en sterkte dan maar. hopleijk vinden ze iets (wat niet erg is natuurlijk) zodat je weet waar je klachten vandaan komen.
als het bij mij blijft stap ik nog wel eens naar de arts.
Gr

streep3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:26

Casca schreef:
Ik heb het ook gehad en idd, na een tijdje gaat het weer weg. Ik heb toen de teugel met een ander deel van mn vinger vastgehouden.. Alleen ontlasten, standaard verhaal maar wel het beste Lachen Het is zeker heel vervelend!

en het kan ook weer terug komen...ontzien bij het rijden

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:00

streep3 schreef:
Casca schreef:

en het kan ook weer terug komen...ontzien bij het rijden

Ontzien bij het rijden??? Kan toch moeilijk met mijn ellebogen rijden, heb last van ring, middel én wijsvinger.... en het is niet alleen met rijden, ook met dingen openmaken, dingen vastmaken, dingen beetpakken, typen, autorijden, kortom eigenlijk continu met alles. Dat zou betekenen dat ik met mijn handen omhoog moet gaan zitten. Er moet toch iets te vinden zijn en dus iets aan te doen zijn?

Volgende week woensdag ga ik eens flink bij mijn huisarts vragen, doorvragen en net zolang tot ik alle opties weet....word hier echt niet goed van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:57

Waarom meteen zo'n drama als je een paar dagen last van een vinger hebt? Waarom niet gewoon (zoals je dokter al adviseert) een paar dagen rust houden?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:21

Sonja schreef:
Waarom meteen zo'n drama als je een paar dagen last van een vinger hebt? Waarom niet gewoon (zoals je dokter al adviseert) een paar dagen rust houden?

Heb je mijn eerste bericht gelezen? Ik maak nergens een drama van, maar als je al langer dan een JAAR ergens last van hebt, komt het je keel wel uit hoor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:32

daffodil schreef:
Heb je mijn eerste bericht gelezen? Ik maak nergens een drama van, maar als je al langer dan een JAAR ergens last van hebt, komt het je keel wel uit hoor....

Ja die heb ik gelezen, en daar heb je het over een wat andere termijn dan over een JAAR Verward Dus sorry hoor...

Ing schreef:
wie kan mij helpen? Ik heb een probleem met mijn rechterhand bij het rijden: de pees in het middelste deel van mijn ringvinger lijkt wel ontstoken ofzo. je ziet niks (wel paarse en rode horizontale streep, maar volgens mij zijn dat aders??) maar ik kan onmogelijk mijn teugel ermee vasthouden omdat mijn hele vinger verkrampt wanneer er druk op komt. de pijn is niet te harden en dus rijd ik nu met wijs-middelvinger. ook niet ideaal. het is nu sinds een paar dagen maar wordt niet minder. heb het vaker gehad en trekt op ten duur wel weer weg, maar is volop vervelend met rijden. heeft nog iemand hier last van? weet iemand wat het kan zijn en wat eraan te doen is?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:35

daffodil schreef:
Zo is het bij mij een jaar geleden ook begonnen. Vinger twee keer in laten spuiten door chirurg en leek even te helpen. Inmiddels verga ik van de pijn in bijna al mijn vingers, rijden valt niet mee, blijf continue wisselen van vingers maar schiet niet op. Op dit moment is het zelfs zo dat als ik ergens tegenaan stoot met mijn middelvingers, ik een soort electrische schok krijg, zo'n pijn doet t.

Bloed laten prikken op reuma en schildklier, niets aan de hand, wel verhoogde rode bloedplaatjes, maar simpele troela aan de lijn kon daar verder niets over zeggen. Volgende week woensdag nieuwe afspraak bij huisarts....

Zal ik mezelf dan maar even quoten? Je zit verkeerd, de ts is iemand anders met toevallig hetzelfde probleem als ik.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:45

Oeps.... sorry niet gezien. Het is ook ineens of dit topic over jou gaat ipv over topicstartster...

Afijn, terug naar TS dus: gewoon effe doen wat Dok zegt, even slikken en je een paar dagen rustig houden. Komt vast goed.

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 17:51

@ Sonja
Citaat:
het komt ook steeds vaker terug (eerst paar keer per jaar, nu is het alweer de vijfde keer ofzo dit jaar.

Staat niet helemaal duidelijk bij topic begin, maar het komt steeds terug. en vaker. vandaar dat ik het vroeg of meer mensen zoiets hebben door of bij het rijden. ben absoluut niet kleinzerig en heb ook geen dokters-abonnement... heb ook een hekel aan drama gedrag bij minste geringste dus begrijp je reactie.maar for now> heb is nog niet verminderd ruim week later (wel minder gereden)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:36

Ik ben inmiddels doorverwezen naar de reumatoloog.......dus we wachten af.

even een vraag, bij mijn huisarts wilde hij dat ik mijn hand en vingers plat op de tafel legde, toen kwamen we er dus achter dat dat niet meer gaat, is dat bij jou ook zo??

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 12:59

hoi Daf, benieuwd wat eruit komt bij je, hopelijk geen slecht nieuws. Ach gut

de pijn is gelukkig verminderd, ik kan alleen de ringvinger niet plat leggen, de rest van mijn vingers wel.

veroniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:54

Wat vaak voorkomt is een ontsteking(bultje) op je pees waardoor hij vast komt te zitten in de peesschede (door overbelasting) bultje is dan ook voelbaar als je hand ontspannen hebt.
als de verdikking blijft kunnen ze de pees schede inknippen..

Carry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:25

Ing schreef:

kan je je vinger ook helemaal buigen? Zo niet dan heb je een ontsteking en zal je die eruit moeten trainen door veel te bewegen met je vinger en door de pijn heen te drukken. Zo groeien je peesjes niet aan elkaar (heb het zelf met mijn wijsvinger-links). Bij deze heb ik telang gewacht en had er helaas niet zoveel kracht meer in als vroeger

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 11:34

carry en veroniek, dank jullie wel!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:55

ik heb dat ook wel eens gehad!
had ook geen idee waarvan het kwam, maar je kunt dan gewoon niet meer fatsoenlijk rijden Verward

*Ga topic even doorlezen*

PUCKxIERO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 22:06

Ik heb ook een tijdje met ring-middelvinger gereden, worden je andere vingers wel sterk van!