Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 09:13

Een indrukje van Ebo die eindelijk eens aan het werk wordt gezet. Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat hij het niet allemaal pikt, blijkt wel.
Gelukkig kan ze hem goed aanpakken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

singasong

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:16

Foto's zijn natuurlijk maar moment opnames maar... ik kan me wel voorstellen dat dit paardje in verzet komt als hij op deze manier gereden wordt. Waarom moet dat zo met de kin op de borst?

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:17

singasong schreef:
Foto's zijn natuurlijk maar moment opnames maar... ik kan me wel voorstellen dat dit paardje in verzet komt als hij op deze manier gereden wordt. Waarom moet dat zo met de kin op de borst?

Ja dat vraag ik me inderdaad ook af...

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:17

Idd mijn vraag ook, waarom met de kin op de borst? Probeer naar onstapping toe te werken, dit is allemaal spanning.
Het is natuurlijk wel momend opnamens. Lachen

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:18

singasong schreef:

hier sluit ik me totaal bij aan!

yyy

Ik zou idd ook in verzet gaan.. moet hij een koprol doen of wat?

verder op je houding letten.. voeten ect..

Kafue

Het paardje wordt wel met ontzettend veel druk en erg diep achter de loodlijn gereden.
Kan me voorstellen dat hij dit niet pikt. En dat zij hem aankwam lijkt me nogal logisch aangezien ze erg groot is en daardoor veel meer kracht meebrengt.
Waarom rijden jullie hem zo met kracht en spanning?

Zalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:19

Leuk beestje! Maar 't is meer dat ie erg onder druk gereden wordt, hij moet hierbij idd extra werken, maar of het zo goed is voor de spieren om hem zo onder spanning te zetten, heb ik mijn vraagtekens bij. Neus gewoon op de loodlijn of er misschien een klein beetje achter is beter voor de pony en zal hij ook liever werken. Dat ie niet meer dan dat verzet gegeven heeft blijkt er wel uit dat het een zeer trouw beestje is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:20

Mooi paardje!
Qua commentaar sluit ik me bij de rest aan.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:22

je paard die krijgt als je dit blijft doen last met ademhalen

wat is je rede van de manier van rijden

super_freek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:25

Ik heb hier weinig woorden voor. Als iemand bij mij op stal zo op zijn paard rijdt, dan trek ik die er meteen vanaf!!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:28

Ik ben het hélemaal met de mensen hierboven eens. Waarom kin op de borst en met zoveel spanning rijden? Ziet er niet echt ontspannend uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:29

het gaat er niet om dat een paard met zijn hoofd naar beneden loopt het gaat er om dat je paard van achter naar voor loopt met meer gewicht of gelijk op zijn achterbeen en daardoor een correcte aanleuning krijgt en vooral met rust en geduld , dan weet ik zeker dat hij stopt met staken , ook heel belangrijk dat je het zelf doet je kan hem wel door een ander laten aanpakken dat heeft misschien 2 weken effect voor jou maar dan begin je weer opnieuw je moet er samen uit komen

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:30

Ik ga mee met de anderen..
Het is wel een leuke pony.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:31

Kvind ook wel dat die veel te diep loopt ( maar is al genoeg gezegd). Kvind het paardje wel een schattig ding.

grtjs
xxx

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:32

We kennen natuurlijk het verhaal er achter niet he?! Was dit een eenmalige actie omdat de pony zich had misdragen of rijdt deze ruiter hem vaker? In dat geval ga ik ook mee met bovenstaand commentaar, maar wie weet verdient de TS het voordeel van de twijfel... Knipoog

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:32

Ik ben het helemaal met super_freek eens. Als ik een paard had en iemand reed er zo op, dan sleurde ik diegene er héél erg snel af!
Wat een getrek en gedwing! En dan die binnenhand die er continu aan zit.
Jammer dat je dit ziet als "aanpakken", ga vooral zo door en je verpest je paardje.
Probeer veel meer naar de ontspanning te rijden, niet in je hoofd hebben 'hij moet in de krul lopen', nee hij moet ontspannen lopen, dan kan je ook eerlijk met hem gaan rijden en dingen van hem vragen. Zo begin je aan een gevecht dat je uiteindelijk zal gaan verliezen.
Succes!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:33

else80 schreef:
We kennen natuurlijk het verhaal er achter niet he?! Was dit een eenmalige actie omdat de pony zich had misdragen.

leuke manier dan om aan de pony te laten weten hoe het moet, ik denk niet dat je het er mee oplost op deze manier, maar dat is mijn mening.

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:34

Hij loopt idd wel een beetje erg diep!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:35

kin op de borst, slecht (niet dragend) achterbeen en een ontevreden koppie ik word er niet gelukkig van...
De ruiter is ook te groot en zet haar armen vast (vooral goed te zien op de foto onder "de verzetsfoto")
Ik zou zo niet met deze pony verder gaan, maar actief laten lopen, netjes op de loodlijn en de hals wat lager..
Als het inderdaad een eenmalige actie was, is het natuurlijk minder erg, maar alsnog slecht..Het lost niet echt wat op naar mijn mening..Misschien kan de TS wat uitleg verschaffen Knipoog

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:36

ik vind de rijfoto in je profiel (van september 2006) er veel beter uitzien! Daar loopt ie ontspannen!

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:36

Arme pony Clown

Maar je hebt wel je cap op OK dan! als ie nou echt boos gaat worden gebeurd jou tenministe niks...
Maar je moet wel je laarsen aandoen hoor, als hij nou gaat bokken en je valt eraf dan blijf je met je voeten in de beugels hangen!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:38

Je hebt 'm goed klem zo te zien! Is dat even een tegenvaller voor 'm... Pech voor de stoute pony Duivel Dat zal 'm leren!
Laatst bijgewerkt door Margreet op 04-07-07 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:38

Jammer dat in galop het neusje er nog zo ver uitkomt Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:39

Ik schrik gewoon van deze foto's...

Eindelijk wordt hij eens aangepakt?? Je paard wordt helemaal vastgezet van voor en loopt met zn kin op de borst...en op de foto's is te zien dat hij in verzet gaat tegen deze manier van rijden, dat moet wel genoeg zeggen toch? Volgens mij wordt er niet op de juiste manier met dit paard gecommuniceerd en wordt hij verkeerd begrepen. Ook vind ik het oneerlijk dat er zon grote ruiter opgezet wordt en het een spel is geworden van: wie is de sterkste?. Laat hem alsjeblieft van voor wat losser en rij je paard van achter naar voren. Zo help je je pony de vernieling in. Ook al was het maar een eenmalige actie en zijn het momentopnames, dit verdient je pony niet!

Succes!!

@ magreet: Je hebt 'm goed klem zo te zien! Is dat even een tegenvaller voor 'm... Pech voor de stoute pony Dat zal 'm leren! Hier heb ik al helemaal geen woorden voor...
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 04-07-07 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt