overgangen zijn bagger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

overgangen zijn bagger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:35

Hallo allemaal.
Ik rij sinds zeven maanden op Browny. Het gaat echt al stukken beter dan in het begin. Ik ben van een paard wat alleen maar heel hard wilde draven met zijn neus tegen het plafond, naar een paard wat in stap, draf en galop aan de teugel loopt en waar ik tegenwoordig op kan doorzitten omdat hij begint te ontspannen. een stukje wijken voor de kuit gaat goed en achterwaards en wendingen om de voor- en achterhand gaan steeds beter. Haha! Haha! Haha!
Ondanks al deze dingen die steeds vooruit gaan heb ik een probleem. Ik rij al vijftien jaar, ongeveer, en daarom is het een beetje genant. Bloos! Ik krijg geen enkele overgang fatsoenlijk gereden. Voorwaards wel, maar zo gauw ik van draf naar stap moet wordt het al minder en van galop naar draf is het dramatisch. Het lukt me niet om hem aan de teugel te houden en voorwaards te laten blijven terwijl hij wle een gang terug gaat. Verdrietig Please help want, zoals ik al zei: ik schaam me er een beetje voor.
Alvast bedankt voor jullie tips.

deedee19

Re: overgangen zijn bagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:44

Mag ik eerst vragen hoe je het nu doet? Dat is misschien wel handig om eerst te weten. Lachen
trouwens zelf heb ik dit eerst veel van stap naar halt geoefend. Jezelf zwaar maken en korte ophouding maken. En ik heb ook veel schijnovergangen gemaakt. Zo hou je hem scherp en zorg je dat hij op blijft letten. Red Bull doet het al steeds beter. Ik gebruik ook mijn stem en daar reageert hij soms net iets beter op (dat kent hij van voor de kar)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:48

Natuurlijk, veel benen, waardoor hij bijna niet terug wil komen, en diep zitten. (Lukt bijna niet omdat hij vrij hoog opgooit)
Kleine ophoudingen maken heb ik geprobeerd. Helpt niet, loopt hij gewoon doorheen.

mqe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:06

Inderdaad been blijven geven en diep (zwaar zitten). Wat bij mijn adhd-pony helpt is door net wat trager te gaan zitten dan zij loopt. Bij de overgang van de galop naar de draf helpt het om je gewicht naar je buiten-zitbeen-knobbel te verplaatsen!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:09

Omhoog kijken, zo maak je jezelf lang. Rustig tegenhouden van voor (niet trekken) en de overgang maken.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 21:10

Oh ja dat was ik nog vergeten inderdaad. Als ik terug wil naar stap dan ga ik langzamer lichtrijden. Daarop komt RB tegenwoordig al terug. Heb je dat al eens geprobeerd?

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 22:33

Langzamer lichtrijden heb ik geprobeerd. heeft nog geen succes. Die andere tips zal ik zeker gaan proberen. bdankt vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 10:28

Probeer je zelf lang en zwaar te maken, hakken uitdrukken en naar voren te kijken. Geef korte ophoudingen, en oefen het vooral vaak, zodat het paard goed aan je been komt.
Succes Knipoog

streep3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:33

my_travers schreef:
Omhoog kijken, zo maak je jezelf lang. Rustig tegenhouden van voor (niet trekken) en de overgang maken.

hier sluit ik mij bij aan

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 20:35

Je kunt ook proberen om de volte te sluiten in galop of in draf. Op deze manier komt je pony/paard wat meer op de achterhand en zal hij ook wat rustiger worden. Een ophouding geven zal dan ook meer effect geven denk ik. Succes