galop meer bevestigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

galop meer bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:30

hoi,
wat kan ik doen om mijn paard stabieler/zekerder/bevestigder in de galop te maken. Ik ben in ieder geval niet bezig met aan de teugel rijden maar juist met het op eigen benen lopen. naar mijn mening doet ze dit niet als ze op mijn handen kan hangen/leunen dus laat ik de teugels wat losser.

Ik oefen de galop veel en laat haar ook in een lekker, beheerst tempo doorgaloperen. Op rechte stukken gaat het haar veeel beter af dan in de bak, dus waar moet ik het dan oefenen?

Ik heb privéles dus hier zijn we er ook mee aan het werk.

Crum

Re: galop meer bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:39

je kan der beter juist wel aan de teugel laten lopen, en als ze dan voor gaat hangen, geef je de teugels iets mee(doet je handen wat naar voren) en neemt ze weer terug, als je dit door hebt ga je proberen de achterhand er wat bij te zetten. Dit doe je ( als ze voor dan niet meer hangt) doormiddel van de hulpen te geven om hem weg te drijven, en tegelijkertijd hulpen geeft om hem terug te houden waardoor hij dus eigenlijk wel in hetzelfde tempo blijft galoperen maar zet haar achterbenen er meer onder waardoor je stabieler galopeert.

Ik hoop dat de tip werkt Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:45

Inderdaad...eerst maar eens nagevelijk en over de rug, en dan pas de galop. Als je les hebt ( durf het bijna niet te zeggen ) is het bij deze instructeur(trice) weggegooid geld!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 22:27

zij vind ook dat ik nagevelijk moet...maar ik wil mijn paard niet laten hangen op de hand want dan loopt ze dus niet op haar eigen benen
@Crum: ik ga het proberen

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:13

ik heb sins 2 maanden les en dat gaat super
nero deed ook altijd hangen
we zijn nero nu aan het gymnastieseren (hoe je het ook mag schrijven)
dit gaat heel goed
sins dat we zo les krijgen springt hij in de goede galop aan
als je paard niet op 2 schouwders loopt en niet op eige benen kan hij nooit lekker lopen
zorg dus eerst dat je paard de basis goed onder de knie heeft.
veel stelling een buiging onderlangs weer recht stellen
in het beging is het was moeilijk om het vol te houden omdast ze totaal niet los in de hals en rug zijn
maar als je door zet gaat er en wereld voor je open en loopt hij op eigen benen.

ik heb nero in het beging heel veel stelling moeten vragen met zijn neus bij mijn schoen
zodra hij los liet gaf ik mijn hand toe en leide ik hem weer recht .
dit bijde kanten op en op knie hoogte
je merkt als je paard los laat in de kaken zijn hals en rug gebreukt en dan ook de achterhand
hij loopt dan op 2 schouwders en op eigen voeten

met kracht red je het niet
je moet gedult hebben en je paard eerst goed los hebben voordat je van alles kan vragen
leg dit eens uit aan je instructeur(trice) kijken of ze begrijpt wat ik bedoel(ben niet zoon held om dingen uitteleggen)
als ze dit niet begrijpt zou ik naar iemand anders gaan die het wel begrijpt

ik heb ook al op 4 manieren les gekregen maar dit is echt de beste tot nu toe
geen kracht geen getrek en gepluk in die mond
alles is met een zachte hand en je nodigt het paard gewoon uit om nagefelijk te worden

ik hoop dat je snap wat ik bedoel kwa het rijden
als je het niet snap mag je me wel pmen dan probeer ik het beter uit te leggen Haha!

gr liza

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 14:40

ik geloof niet dat je mijn vraag snapt Tong uitsteken ze kan allebei de galoppen wel, maar ik wil haar zekerder en meer op haar eigen benen. Dat met die stelling doe ik niet want dat gaat heel erg tegen onze trainingsmethode in. En kracht doe ik ook niet. Zachte hand doen we en we rijden ook op ontspanning.

Dank je voor je antwoord maar je begreep mijn vraag niet goed Tong uitsteken

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:32

Crum schreef:
je kan der beter juist wel aan de teugel laten lopen, en als ze dan voor gaat hangen, geef je de teugels iets mee(doet je handen wat naar voren) en neemt ze weer terug, als je dit door hebt ga je proberen de achterhand er wat bij te zetten. Dit doe je ( als ze voor dan niet meer hangt) doormiddel van de hulpen te geven om hem weg te drijven, en tegelijkertijd hulpen geeft om hem terug te houden waardoor hij dus eigenlijk wel in hetzelfde tempo blijft galoperen maar zet haar achterbenen er meer onder waardoor je stabieler galopeert.

Ik hoop dat de tip werkt Knipoog

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Eerst correct vanuit achteruit, dan komt voor ''vanzelf'' naar beneden. Een echt goed lopend actief paard hangt dan ook niet op de hand, tenzij de ruiter dit aanbiedt en er verder niet op let. Tuurlijk zijn er paarden die graag steun zoeken bij de ruiter, zodra het paard gaat hangen, been erbij!

Om ontopic te blijven.
Ik zou het paard zeker nog wel ondersteuning bieden. Hiermee bedoel ik gewoon een normaal contact met de mond. Zodra ze wil hangen been erbij, activiteit, naar voren. Verder je handen gewoon stil houden.
Als het paard echt goed actief is op het been overgangen rijden in galop. Hierbij zal je merken dat dit voor het paard uiteraard moeite kost, maar hierin willen ze meestal wel gaan zakken hoor.
Verder longeren, goed op eigen benen leren lopen.

Verder heel goed op jezelf letten dat je midden op je paard zit, benen lang, taktmatig de beenhulpen geven, en houdt evenveel druk op beide handen.
Ik heb je laatste HAW topic gezien, hierbij zeg je zelf al dat je je handen vastzet in galop. Hierdoor is het voor het paard uiteraard moeilijk om te galoperen. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer je handen echt onafhanklijk tov het paard te bewegen. Ik weet het dat is heel moeilijk Knipoog Maar als jij je handen op 1 plaats kan houden zonder vast te zetten, dan kan je met je been naar je hand toerijden, zo moet je paard zelf lopen. En naar enige tijd oefening en training krijg je zeker weten een stabieler/zekerder/bevestigder galop!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 17:59

oke, bedankt Kath_ hier heb ik echt iets aan Ja ik ga eraan werken