Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ze kan allebei de galoppen wel, maar ik wil haar zekerder en meer op haar eigen benen. Dat met die stelling doe ik niet want dat gaat heel erg tegen onze trainingsmethode in. En kracht doe ik ook niet. Zachte hand doen we en we rijden ook op ontspanning.
Crum schreef:je kan der beter juist wel aan de teugel laten lopen, en als ze dan voor gaat hangen, geef je de teugels iets mee(doet je handen wat naar voren) en neemt ze weer terug, als je dit door hebt ga je proberen de achterhand er wat bij te zetten. Dit doe je ( als ze voor dan niet meer hangt) doormiddel van de hulpen te geven om hem weg te drijven, en tegelijkertijd hulpen geeft om hem terug te houden waardoor hij dus eigenlijk wel in hetzelfde tempo blijft galoperen maar zet haar achterbenen er meer onder waardoor je stabieler galopeert.
Ik hoop dat de tip werkt
Maar als jij je handen op 1 plaats kan houden zonder vast te zetten, dan kan je met je been naar je hand toerijden, zo moet je paard zelf lopen. En naar enige tijd oefening en training krijg je zeker weten een stabieler/zekerder/bevestigder galop!
ik ga eraan werken