normaal in galop aanspringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waypoint

normaal in galop aanspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:07

Ik heb sinds vorige week een iegen paard. 4 jaar, alles gaat heel goed lekker ontspannen lopen etc. maar als het op galop aankomt lijkt het wel alsof hij niet meer naar de hulpen luisterd. ik leg netjes mn benen aan etc. hebben jullie misschien tips hoe ik dit kan verbeteren zonder dat ik vaak door dezelfde hoek moet rijden voordat hij in galop aanspringt?

(niet van: moet je les nemen, doe ik binnekort ook maar kan niet ivm vakantie instructiese)

Djerey

Re: normaal in galop aanspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:11

Hai hai,

Ik heb ook eens een paard gereden dat moeilijk in galop aansprong. We hebben toen vanalles geprobeerd. Ze sprong vaak in de verkeerde galop of ging als een idioot rennen Clown
Maar ik heb 1 keer geprobeerd om haar snel te laten draven, zodat ze vanzelf in galop aansprong. Toen flink belonen. En dit een paar keer achter elkaar. Ze was net ingereden, en daarna stil gezet voor een lange tijd.
Wat ik ook geprobeerd heb, is veel stelling vragen, dan de juiste hulp.
Misschien heb je er wat aan Knipoog
Er zijn vast wel mensen die het iets beter weten dan ik! Knipoog
Succes he

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:11

Weet je paardje wel wat je bedoeld met je been naar achter leggen?? aangezien hij/zij nog best jong is,denk ik dat je niet begrepen wordt..Is hij/zij al lang ingereden?
En waarom is in dezelfde hoek aanspringen niet goed, kijk nu zou ik er blij mee zijn en goed belonen..en na een paar keer het in een andere hoek proberen..en zo verder gaan..Niet teveel willen in een keer..

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:14

viv77: hij is al helemaal doorgereden en hij word ook uitgebreid beloond als hij het goed heeft gedaan, het lijkt alleen alsof ik niet tot hem doordring. ik probeer ook in veel verschillende hoeken aan te springen.

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:24

Djerey schreef:
Hai hai,

Ik heb ook eens een paard gereden dat moeilijk in galop aansprong. We hebben toen vanalles geprobeerd. Ze sprong vaak in de verkeerde galop of ging als een idioot rennen Clown
Maar ik heb 1 keer geprobeerd om haar snel te laten draven, zodat ze vanzelf in galop aansprong. Toen flink belonen. En dit een paar keer achter elkaar. Ze was net ingereden, en daarna stil gezet voor een lange tijd.
Wat ik ook geprobeerd heb, is veel stelling vragen, dan de juiste hulp.
Misschien heb je er wat aan Knipoog
Er zijn vast wel mensen die het iets beter weten dan ik! Knipoog
Succes he

dank je , zal het eens proberen Lachen