ik heb stage gelopen op een fokstal/pensionstalling in Oosterhout waar ik ook bezig was met paarden rijden.
de zoon van de eigenaar van het bedrijf heeft zijn eigen frieze merrie daar staan. deze merrie heeft een behoorlijk moeilijk karakter, is erg eenkennig en kan behoorlijk chagrijnig zijn!
van begin af aan voelde ik al iets van een klik. niet heel erg, omdat ze zo'n moeilijk karakter heeft, maar toch genoeg om er een uitdaging in te zien om vriendjes met dr te worden!
na veel knuffelen, krabbelen, rustig bij dr staan en poetsen zijn we eindelijk een beetje vriendjes aan het worden!!
deze Frieze merrie heet Jetske en is 4jaar. ze was nog niet onder het zadel en ik mocht haar inrijden
! ben er nu druk mee bezig, maar doe alles rustig aan! het longeren gaat super en heb al een aantal keer op dr gezeten en gestapt aan de longe! langszaam maar zeker gaan we stapjes verder!hier iig foto's van Jetske aan de longe:

heerlijk drafje

nog zo'n lekker drafje

nog eens

uiteraard ook stappen tussendoor (oeps.. beugels zijn uitgezakt)

andere kant, lekkere knie-actie!!

beetje strekken

nog een drafje

en lekker rustig en ontspannen uitstappen!
uiteraard ben ik ook begonnen met stappen.. maar daar had ik geen foto's van!
en ik weet dat t zadel iets te ver naar voren ligt.. dat heb ik nu niet meer!!
verder ben ik hartstikke tevreden over mn vriendinnetje!! ze vind het leuk en werkt goed mee! ze had al snel door hoe ze op de stemcommando's moest reageren en ze luisterd dus ook goed!
wat vinden jullie van haar?
Maar doe maar mooi rustig aan hoor

!
) maar van deze ben ik echt weg.. van af het begin!!