3-jarige Dancing Dream (v.Let's be the best)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kwaidie

3-jarige Dancing Dream (v.Let's be the best)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 17:30

Haha! Vandaag Dance gereden, ik heb gelijk een stukje over de weg gereden om d'r te laten wennen. Eerst wilde ze niet, ze blokkeerde, maar ik heb even het zweepje erbij gehad en toen ging het heel goed verder! Echt een heerlijke pony om in te rijden....! 19 juli gaat ze naar de keuring in Wezep...kben benieuwd...
Ik weet wel dat ik wat groot ben, maar ik ben haar alleen aan het inrijden...Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lekker achterbeen al toch?!

GinnyBanshee

Re: 3-jarige Dancing Dream (v.Let's be the best)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:31

zeker een lekker achterbeen, ziet er goed uit Haha! ga zo door

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 17:35

Dank je GinnyBanshee!!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:38

Misschien is het handiger om haar ronder in te stellen. Nu drukt ze de rug weg, gaat ze met het hoofd omhoog en is de verbinding weg. Eerst naar de ontspanning rijden.

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:01

ik vind het goed dat je haar haar balans laat zoeken Lachen en niet in de mond gaat zitten, zodat ze niet hard in de mond wordt Lachen
ontspanning komt dan later wel Lachen

leuk ponytje Lachen

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:02

Ziet er leuk uit hoor, probeer alleen je benen iets meer naar achter te houden. Succes om Wezep!

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:04

ziet er netjes uit hoor, voor een pony die net zadel mak is.
mooi dat ze zo braaf is.
maar dat kan natuurlijk ook niet anders als je zo'n geweldige papa hebt!!!!

ikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:16

Dat komt wel op zn pootjes terecht.

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:22

Woow, ziet er heel netjes uit! Lachen

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 19:30

Bedankt allemaal!!! Hele leuke reacties! Het is de vierde keer dat ik erop zit hier, dus dat los en laag rijden lukt nog niet echt, want ik zit er voor niet aan, alleen een beetje in stap. Verder vind ik het nu even belangrijker dat ze voorwaarts is, dat is in de dressuur ook zo belangrijk, dat aan de teugel enzo komt vanzelf wel..., Ik longeer haar wel elke dag met een vriendelijke bijzet, heel losjes ook en dat pakt ze heel goed op, ze is al een stuk mooier geworden in d'r hals...! Ik ben benieuwd hoe het gaat in Wezep, ik moet dan rennen....als dat maar goed gaat...!
Maar verder is het echt een schat van een pony, ik denk dat ze dat inderdaad van d'r paps heeft....! Mams is ook lief hoor...., dus het kan ook niet missen dan..!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 19:32

En over mijn benen...dat blijft een probleem inderdaad Bloos ! Maar ik ga erop letten Knipoog ! Maar dat doe ik eigenlijk al 15 jaar...hihi, maar het was eerst nog erger (schaam, schaam)

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:34

VValar schreef:
Misschien is het handiger om haar ronder in te stellen. Nu drukt ze de rug weg, gaat ze met het hoofd omhoog en is de verbinding weg. Eerst naar de ontspanning rijden.

Het lijkt me juist verstandiger, om juist voortwaarts te rijden en dat de pony zelf haar balans zoekt, pas daaaaarna kun je naar de ontspanning toe rijden. Als je er nu al aan werkt, heb je grote kans dat ze later heel erg op de voorhand loopt en dan is de achterhand moeilijk te activeren.
Laatst bijgewerkt door Liberte op 03-07-07 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 19:56

Yousra: Helemaal mee eens hoor!!!!
Het voorwaarts is zo belangrijk bij paardrijden vind ik!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:32

yousra schreef:
VValar schreef:

Het lijkt me juist verstandiger, om juist voortwaarts te rijden en dat de pony zelf haar balans zoekt, pas daaaaarna kun je naar de ontspanning toe rijden. Als je er nu al aan werkt, heb je grote kans dat ze later heel erg op de voorhand loopt en dan is de achterhand moeilijk te activeren.

Het is niet of of in dit geval. Voorwaarts en ontspanning gaan hand in hand. Foute boel om alleen maar voorwaarts te rijden en het hoofd totaal te vergeten. Verbinding is op de laatste foto ver te zoeken. Overigens had ik in de eerste instantie niet gelezen dat het dier net ingereden was. Maar dan nog vind ik dit wel iets om in gedachte te houden als je erop stapt.
Ik snap trouwens niet hoe je het verband legt tussen ontspanning en de vergrote kans dat ze hierdoor op de voorhand gaat lopen?? Dan doe je toch echt iets niet goed.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 07:59

Op het moment is het zo dat als ik haar nu teveel aan de teugels ga zitten ik het gevoel heb dat ik iets niet goed doe. Ik wil haar eerst vrij laten en ik vind dat ik op mijn gevoel af moet gaan! Bedankt voor je tips! Ik vind het altijd heel belangrijk dat ik bij paardrijden mijn gevoel gebruik en bedenk wel, een foto is maar een moment opname, als zij even ervandoor schiet of druk is (wat naar mijn idee volstrekt normaal is bij een 3 jarige) dan kan het beeld heel vertekend zijn!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 09:30

yousra schreef:
VValar schreef:

Idd, als je er voor de 4e x er op zit heb ik nog nooit megemaakt dat iemand een paard gelijk rond wil laten loopen, als het paard maar vooruit wil en het accepteert dat er iemand op zit. Lachen

Leuke foto's Marloes en succes met het beleeren en in Wezep. Haha!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 08:38

Hey lilian! Dank je! De uitslag laat ik weten....