Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

BibicheB schreef:Gelukkig vind ik springen totaal niet eng, wel ben ik voorzichtig! Er gaat niks boven de veiligheid van jou en je paard. Overmoedigheid wordt bestraft! Maar als je heel rustig opbouwt en de manier van springen van je paardje leert kennen gaat het steeds makkelijker en vanzelfsprekender.. Bovendien; goede instructie kan je ook een heel eind op weg helpen!![]()
Wat heel erg kan helpen is het voorleggen van een balk op een bepaalde afstand (afhankelijk van de grote van je paard en de galopsprongen), hierdoor moet je het tempo controleren en wordt het paard tot een moment van afzet ' gedwongen'.
Een stalgenootje van mij heeft op deze manier haar paard veel gemakkelijker en soepeler leren springen.
Veel succes met beide paarden!
Een vriendin van me springt wedstrijden en die helpt me ook wel eens

, om gewoon weer beetje aan het springen te wennen. En het ging goed. De eerste keer dat ik dat sprongetje nam trok ik weer terug, maar toen gaf een vriendin van mij een tip dat ik mijn handen gewoon echt naar voren moest houden en dat het dan allemaal goed zou komen. En inderdaad.. Ik had niet meer het gevoel naar voren getrokken te worden.
. femmefatale1 schreef:Het gevoel bij het springen heeft ook veel te maken met het paard wat je rijdt.
Ik heb paarden gereden die wel heel goed konden springen, maar die je echt naar het hout moest rijden.
En ik heb paarden gereden die uit zichzelf al naar het hout toe trokken.
Er zit heel veel verschil in qua gevoel, met die ene die naar het hout trok durfde ik alles te springen (maakt niet uit wat), maar met die andere ben ik maar gestopt bij een meter.
Ze gaf me niet het gevoel om veilig aan de overkant te komen, ondanks mijn ervaring, dus koos ik eieren voor mijn geld.
En dat waren alleen nog maar stijltjes, geen oxers..
Wat hebben we er beide aan als het toch fout gaat..
Cookiee schreef:aan de zijkant zijn kruisjes net zo hoog als steil sprongen ,
maar in het midden niet, dus dan lijkt het allemaal makkelijk![]()
XXX
Cookiee schreef:aan de zijkant zijn kruisjes net zo hoog als steil sprongen ,
maar in het midden niet, dus dan lijkt het allemaal makkelijk![]()
XXX