Onderbeen te ver naar voren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onderbeen te ver naar voren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:05

Doei!
Ik heb mezelf een zeer slechte eigenschap aangeleerd qua zit: Ik leg mijn onderbeen namelijk te ver naar voor.
Ik vind het zo prima zitten, maar ja, het ziet er natuurlijk niet uit Clown Als ik dan mijn onderbeen goed naar achteren probeer te leggen vind ik dat zo vervelend, iemand tips om eroverheen te komen want ik vind het echt vervelend Clown Ik heb geen eigen paard waar ik op rijd (de mijne is nl. te jong en te klein) , dus ik rijd op een manege.. Alvast bedankt!

Sap

Re: Onderbeen te ver naar voren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:07

Dit heb ik ook..
Dit topic ga ik even volgen

xxxfhxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:13

ok heel foute methode dus alvast waarschuwing! maar het werkt wel. Bind met elastiekjes je beugels vast aan je singel, als zo een tijdje blijft rijden houd je vanzelf (ook oznder vaste beugels) je benen op je plaats. Zo heb ik het ooit afgeleerd, dit is wel levensgevaarlijk maar bij mijn paard leek het te kunnen.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:15

Dit volg ik ook ff, ik heb het zelf ook.. Maar waarom is het zo super gevaarlijk? Als je voeten maar uit de beugels kunnen zodrag je er af zou vallen is het toch goed?

xxxfhxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:17

ja dat is waar, veiligheidsbeugels zou ook al heel stuk veiliger zijn....

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:20

Probeer eens een paar rondjes sta, sta, zit te doen tijdens de draf. Als je benen te ver naar voren liggen dan lukt dat niet en als je in balans zit dan moet het wel lukken. Succes.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:39

ik denk dat het ook wel ligt aan het zadel. een zadel die veel bovenbeenwrong(kniewrong) heeft kun je je (boven)been dus al niet te ver naar voren leggen waardoor je je onderbenen ook op de goede plaats houd..
je bent er nu van bewust dat je je benen dus niet goed houd, probeer er met rijden dus ook op te letten Knipoog

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:59

Betteke schreef:
Probeer eens een paar rondjes sta, sta, zit te doen tijdens de draf. Als je benen te ver naar voren liggen dan lukt dat niet en als je in balans zit dan moet het wel lukken. Succes.

Oh dat ga ik ook proberen, ik heb het zelfde probleem Ja

Zonder beugels liggen mijn benen wel goed trouwens!

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 17:03

Bekken naar voren kantelen, blijf jezelf daaraan herrineren als je rijdt. Dan zit je zoiezo al recht en zullen je (onder)benen ook rechter liggen. Ik had dit zelf eerst ook. Maar blijf jezelf eraan herrineren door je been wat extra naar achteren te leggen, als je dit volhoud wordt het vanzelf beter.

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:27

Ik had dit vroeger ook, mijn instructrice heeft het mij aangeleerd om mijn onderbeen goed te leggen. Ik moest van haar gaan opstaan in mijn stijgbeugels, dan liggen je onderbenen blijkbaar op de goeie plaats. Dit moest ik dan een paar keer doen tot ik zo ongeveer wist waar de juiste plaats was en toen herinnerde ze me er elke les aan en op de duur doe je het gewoon vanzelf. Bij mij ging het toch zo in elk geval Knipoog .

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:29

Qimm schreef:
Betteke schreef:

Uhuu... probeer je beugels een zo lang te maken dat je er niet meer echt in kan steunen.
Je been ligt dan ong hetzelfde al zonder beugel!
Zo heeft mijn instructeur ht gedaan Knipoog

dayenxbyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:33

Betteke schreef:
[/quote]

Uhuu... probeer je beugels een zo lang te maken dat je er niet meer echt in kan steunen.

ik heb er zelf nooit last van gehad, maar ik vind dat jullie allemaal met goede ideeën komen! Ik vind het zelf ook niet zo mooi als iemand zijn benen te ver naar voren heeft.. Bloos ik hoop dat jullie het af kunnen leren! Veel succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:08

xxxfhxxx schreef:
ok heel foute methode dus alvast waarschuwing! maar het werkt wel. Bind met elastiekjes je beugels vast aan je singel, als zo een tijdje blijft rijden houd je vanzelf (ook oznder vaste beugels) je benen op je plaats. Zo heb ik het ooit afgeleerd, dit is wel levensgevaarlijk maar bij mijn paard leek het te kunnen.

Dit gaat niet, omdat ik -zoals je al zou kunnen lezen in mijn bericht- op een manege rijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:14

Aanschouw Lips are sealed

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:45

Diamante schreef:

Ik rij al heel vaak zonder beugels, maar zodra ze weer aangaan is het mis, dus ik moet een manier vinden hoe ik met mijn beugels op normale lengte toch mijn been goed heb liggen.

http://img.photobucket.com/albums/v219/qimm/pasen068.jpg
Met beugels

http://img.photobucket.com/albums/v219/qimm/pasen114.jpg
Zonder beugels

oei, nu steel ik wel een beetje het topic van de ts maar wik wou hier ook al eentijdje een topic over maken, en 2 zijn onnodig lijkt me.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 02:52

Lauraketje schreef:
Ik moest van [mijn instructrice] gaan opstaan in mijn stijgbeugels, dan liggen je onderbenen blijkbaar op de goeie plaats.
Inderdaad, en je krijgt er ook een goede balans van! Ja

Ik had eerst ook een verschrikkelijke stoelzit, maar daar mijn heupen en knieen te ontspannen en in mijn beugels te staan doe ik het nu haast nooit meer. Je begint gewoon in stap en bouwt het dan langzaam op, totdat je zonder moeite zo kan galopperen. Het moeilijke voor mij was om mijn benen in de juiste positie te houden als ik weer ging zitten, dus daarom doe ik nu af en toe andere ritmes met lichtrijden (2 zitten - 2 staan, 3-3, 4-4, etc ... of steeds eentje langer zitten & staan, dus 2-3-4-5-6, etc). In het begin erg moeilijk, maar je leert zo vanzelf om je benen in de juiste positie te houden wanneer je weer gaat zitten. Succes!

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:34

Volgens mij kan het ook aan het zadel liggen. Als ik de foto hierboven bekijk kun je je been ook niet veel verder naar achter leggen. Maar zoals al gezegd beugels langer ed zijn goede tips !

mustangbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:44

onze instructrice liet ons voor het zadel zitten, op de schoft van het paard, en dit in stap, draf en zelfs in galop. Benen bleven op hun plaats aan de singel, in de stijgbeugels. dat trekt echt je benen naar achteren!

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:02

Het lijkt mij als je je onderbenen naar voren steekt dat je daar geen balans uit kunt halen en gaat hangen aan de teugels of je knieen/bovenbenen aan gaat spannen. zoals altijd de tip; neem zitles en dan vooral zonder teugels waar je dan steun aan zou kunnen zoeken. probeer dan ook verlichte zit(met of zonder sprongetje) of zoals eerder genoemd sta-sta-zit bijvoorbeeld als je van hand veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:17

Nou, normaal heb ik het nooit ! Ikzelf heb een Euroriding VZH geneigd naar DRS zadel. En mijn beenligging is daarbij best recht. Maar toen ik op het zadel van mijn tante ging rijden, op haar arabier .. Had ik ook zo'n verschrikkelijke beenhouding ! Helemaal naar voren. Dus bij deze lag het aan het zadel. Heel gek.
Maargoed, het lijkt me raar als het bij jullie allemaal aan het zadel zou liggen Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:58

Ik heb dit probleem ook, ik ben nu steeds tegen mezelf aan het zeggen dat ik ze naar achteren moet leggen.
Ik ga de tips uitproberen die hier gezegd zijn Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:44

Prada_07 schreef:
Het lijkt mij als je je onderbenen naar voren steekt dat je daar geen balans uit kunt halen en gaat hangen aan de teugels of je knieen/bovenbenen aan gaat spannen. zoals altijd de tip; neem zitles en dan vooral zonder teugels waar je dan steun aan zou kunnen zoeken. probeer dan ook verlichte zit(met of zonder sprongetje) of zoals eerder genoemd sta-sta-zit bijvoorbeeld als je van hand veranderd.

Daar had ik dus geen last van Haha! En je leest het goed: had *LOL* Ben er eindelijk vanaf , heb er eens flink op gelet in de les en mijn beugels eens wat langer gemaakt

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 09:20

essiej_peace schreef:
ik denk dat het ook wel ligt aan het zadel. een zadel die veel bovenbeenwrong(kniewrong) heeft kun je je (boven)been dus al niet te ver naar voren leggen waardoor je je onderbenen ook op de goede plaats houd..
je bent er nu van bewust dat je je benen dus niet goed houd, probeer er met rijden dus ook op te letten Knipoog
Inderdaad, een springzadel werkt een houding van je benen afsteken (soms) een beetje in de hand. Vroeger deed ik het zelf nl. nooit (reed altijd met dressuur/veelzijdigheidszadels) en nu op mijn paardje doe ik het wel en die heeft een veelzijdigheidszadel, maar het neigt veel meer toe naar de springkant. Je kan het eigenlijk bijna een springzadel noemen Ja.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 07:57

Noemy schreef:
Bekken naar voren kantelen, blijf jezelf daaraan herrineren als je rijdt. Dan zit je zoiezo al recht en zullen je (onder)benen ook rechter liggen. Ik had dit zelf eerst ook. Maar blijf jezelf eraan herrineren door je been wat extra naar achteren te leggen, als je dit volhoud wordt het vanzelf beter.

als je je bekken naar voor kantelt maak je een holle onderrug... wat dus weer heel slecht is voor je houding, deed dit vroeger ook en mijn rug is nu een ramp, kan het vaak ook moeilijk houden van de pijn daardoor Knipoog

dat van die elastiekjes aan je beugels moet je ook maar niet gaan proberen...

en je mag het eigenlijk niet volledig op een zadel schuiven, want een ruiter met een goede onafhankelijke zit moet, met de juiste beugellengte zeker, zijn onderbenen op de plaats kunnen houden (niet dat ik die onafhankelijke zit zelf al bereikt heb... )

Ik vind dat hier al zeer interessante tips genoemd zijn, nl die van sta-zit veranderen of blijven staan *LOL* (ga ze zelf ook eens toepassen)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:31

dat sta-sta-zit ik echt kei moeilijk Bloos! Ik val de hele tijd om ROFL