hey hoi!
het kan zijn dat je pony een medisch probleem heeft ( ik wijt zulke 'rijtechnische problemen' in eerste instantie aan een medisch probleem, waarom zou een pony voor zijn plezier tegen een hek aan lopen?? waarschijnlijk probeert hij een been te ontlasten).
dat zou ik dus eerst uit laten sluiten.
vervolgens (als je pony gezond is verklaard),
een paard heeft een wigvorm ( smallere schouders dan heupen ).
een paard zal dus van nature altijd iets scheef zijn, met het binnenachterbeen naast de massa. ( op die manier loopt hij 'recht'
het buiten voor -en achterbeen sporen namelijk wel), en zijn schouder zal altijd iets 'tegen' het hek zijn.
het is aan de ruiter dit te corrigeren, door het paard door de buitenkant te rijden ( aan de buitenteugel), hiermee zet je de schouders weer 'recht' voor de achterhand.
omdat dit voor het paard moeilijker is, zal je hier altijd aan moeten blijven rijden.
het ene paard heeft hier meer moeite mee dan het andere, uiteraard, een smaller raamwerk, betekend meer moeite met het recht gaan.
schouder voor rijden is een goede oefening, contragalop, wijken in galop en probeer niet te veel buiging te rijden in je wendingen ( in de hals), maar slechts stelling ( in de nek) en houd de hals recht.
zo voorkom je dat het paard over de buiten kant weg loopt.
omdat je zegt dat je pony het vooral linksom doet, zou ik toch eens goed een dierenarts er naar laten kijken.
het hoeft niets ernstigs te zijn, maar net iets wat een beetje vervelend voelt voor hem, en wat hij toch probeert te ontlasten.
heb je het gevoel dat je linker beugel langer is dan je rechter ( is zijn rug links lager dan rechts? ), en pakt je pony rechts vast?dan is de kans toch best groot dat het van een been komt.
als het puur rijtechnisch is, zou ik heb gewoon goed door rechts heen rijden, binnen hoefslag is ook een goede optie, maar kijk dan wel in de spiegel, of hij op de binnenhoefslag wel recht loopt, anders maak je nog steeds geen spieren sterker 
heel veel succes!