Ik heb er een nieuw bijrijdpaard bij. De fokmerrie van mijn oom. Ze staat hier omdat wij er volgend jaar een veulen van krijgen. Ze is zadelmak dus ik mag er tot het veulen kan worden gespeend van genieten.
Helaas de 1e keer dat ik erop ging zitten merkte ik dat ze niet zuiver was. Helaas lijdt ze aan teugelkreupelheid (dus als je te veel met je handen doet en van achter niet genoeg actief rijdt word ze onregelmatig) en ik moet der dus heel erg van achter naar voren, ontspannen, rijden. Nu is het moeilijke, ze heeft totaal geen reactie op mijn been. Ze is ook nooit echt ontspannen gereden. Ik had de eerste 2 keer zonder sporen gereden maar ik wou ook eerst eens met sporen proberen. Het resultaat was zeer positief. Ze liep de 3e keer ook heel fijn!! Ik ben blij dat ik deze merrie mag berijden en mijn streven is om der voor dat ze weg moet dat ze in de dressuur is verbeterd. Helaas is ze te vroeg drachtig geworden en is der voorhand nooit volgroeid geweest. De achterhand staat echt een stuk hoger dan de voorhand. Dus ik ben op sommige plaatjes heel blij dat de achterhand er al zo'n eind onder zit! Er is ook nooit sirieus mee gereden dus dat maakt me ook nog heel erg blij dat het er al zo uitziet! Mijn houding is nog langer niet perfect omdat ik zo erg moet drijven om iets voor elkaar te krijgen. Nog even iets meer informatie over Rebecca.
Naam: Rebecca W
Leeftijd: 8
Vader: Voltaire
Aantal veulens die ze heeft gehad: 5
Schofthoogte: 1.65 cm
Commentaat is zeer welkom. Liefst met tips dat ik het kan verbeteren!
De 2e keer dat ik erop zat(28 juni):
1.

Pianohandjes, te strenge binnenhand, handen hoger
2.

De fotograve zei iets, pianohandjes
3.

Ze valt uit elkaar. Handen hoger en die pianohandjes
De 3e keer dat ik erop zat (30 juni) Ook de 1e keer met sporen:
4.

Links doorvragen. Losrijden. Vandaar mijn binnenhand.
5.

Schouders naar achteren en handen hoger.
6.

Mooi moment! Mijn schouders mogen naar achteren
7.

Rechterstelling. Der moeilijke kant. Opzich best een mooi plaatje!
8.

Halt. Hier zie je der onvolgroeide voorhand
9.

Gallop. Hele mooie foto!
Ik wil Eveline en mn ma nog een bedanken voor het maken van de foto's!