Ik reed op mijn paard Umora. Ze is een zesjarige afstammeling van Negro en ik rijd haar in de klasse M1.
De aankomst was niet echt een succes. Umora was zo geschrokken van het terrein (muziek, vlaggen, tribunes, tenten enz) dat ze volledig de weg kwijt was. Ze steigerde 1 keer zo hoog dat ik dacht dat we achterover zouden klappen
en ze ging er tot 2x toe min of meer van door (dwars over de weg, vlak langs auto's en fietsers)
. Toen zat de schrik er bij mij al behoorlijk in.Eenmaal in de bak aangekomen ging het gelukkig al een stuk beter, al schrok ze nog wel een paar keer van de volle tribune. Ik moest mijn buitenteugel van Anky iets losser laten en al wijkend naar de tribune toerijden. Dit werkte heel goed. Ook moest ik al appuyeren terwijl ik dit nog nooit had gedaan. Ik moest eerst wijken en Umora toen omstellen naar het appuyement. Ik vond dit nog best moeilijk, maar eigenlijk ging het helemaal nog niet zo slecht. Verder had Anky weinig commentaar. Ze vond dat ik haar aanwijzigingen snel toepaste en dat ik een heel leuk paard had.
Voor dat ik het wist was de les alweer voorbij. Ik heb in deze korte tijd niet echt veel nieuwe dingen geleerd, maar ik vond het wel heel leuk en het was voor mijn paard ook zeker een goede ervaring.
Na de les heb ik snel mijn paard op de trailer gezet om Anky en Krack C te zien. Ze vertelde eerst iets over haar manier van trainen en reed daarna haar Tango kur.
Hier de foto's van vandaag:
Eerst even kennismaken met Anky

daarna rustig aandraven

even wat uitleg

nu echt aan het werk

nog even napraten

en toen kwam Anky zelf nog in actie

Ik zou het heel leuk vinden als je even een berichtje achterlaat.
Groetjes,
Corina
ook een mooi paardje!

En zij ons