Ik rijd nu 2 maanden een paard bij. Een tuiger/kwpn, 7 jaar, L1 + winst en een vrachtwagen vol karakter
Punt is alleen dat hij me flink uitprobeert dmv wegspringen, ergens echt niet langs willen en niet goed aan mijn been zijn. Ik weet dat ik dit moet oplossen door hem flink aan het werk te zetten dmv overgangen en veel figuren te rijden, maar uitvoeren loop ik op vast
.Als hij zijn trukkendoos open trekt, is hij niet te sturen en er helemaal niet bij met zijn hoofd. Ik kan dan wel flink wat overgangen rijden, maar hij reageert niet voldoende op mijn been om de overgangen daadwerkelijk te kunnen rijden.
Ik geef hem dan een tik en rijd hem vooruit en daarna weer een overgang terug naar stap. In de stap valt hij een soort van dood en is dan moeilijk weer naar voren te rijden in draf. Galop gaat overigens wel gewoon netjes, dan kan ik hem echt bij me houden en is hij geconcentreerd. Figuren rijden gaat dan beter, kan schakelen etc.Wie heeft voor mij de tips om hem meer te laten concentreren op mij en niet op de omgeving.