Paard probeert me uit (wegspringen/niet aan het been), tips!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Paard probeert me uit (wegspringen/niet aan het been), tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 15:55

Hai bokkers.

Ik rijd nu 2 maanden een paard bij. Een tuiger/kwpn, 7 jaar, L1 + winst en een vrachtwagen vol karakter Haha!

Punt is alleen dat hij me flink uitprobeert dmv wegspringen, ergens echt niet langs willen en niet goed aan mijn been zijn. Ik weet dat ik dit moet oplossen door hem flink aan het werk te zetten dmv overgangen en veel figuren te rijden, maar uitvoeren loop ik op vast Scheve mond .
Als hij zijn trukkendoos open trekt, is hij niet te sturen en er helemaal niet bij met zijn hoofd. Ik kan dan wel flink wat overgangen rijden, maar hij reageert niet voldoende op mijn been om de overgangen daadwerkelijk te kunnen rijden. Zij zijn groot en ik is klein! Ik geef hem dan een tik en rijd hem vooruit en daarna weer een overgang terug naar stap. In de stap valt hij een soort van dood en is dan moeilijk weer naar voren te rijden in draf. Galop gaat overigens wel gewoon netjes, dan kan ik hem echt bij me houden en is hij geconcentreerd. Figuren rijden gaat dan beter, kan schakelen etc.

Wie heeft voor mij de tips om hem meer te laten concentreren op mij en niet op de omgeving.

inge81

Re: Paard probeert me uit (wegspringen/niet aan het been), tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 17:35

Ik zie dat je hem bijrijdt, is het mss een idee om een paar keer met bijzijn van de eigenaar/eigenaresse te rijden. Vaak als deze erbij zijn is het een stuk minder. Als het goed gaat op die manier kan je afbouwen, dus bijvoorbeeld 10 minuten wel erbijstaan, 5 minuten niet. Dit zo afbouwen totdat je helemaal alleen kan.

Succes in elk geval