J'Aimy @ work op de ponyclub

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

krumel

J'Aimy @ work op de ponyclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 13:16

Afgelopen donderdag ben ik met J'Aimy weer naar de ponyclub geweest. Het ging niet zo lekker omdat ze hengstig was en dan echt ontzettend slecht aan mijn been is en snel gespannen/afgeleid is. Ik heb haar in het begin voor lekker ontspannen en laag proberen te rijden, wat op een gegeven moment wel lukte. Helaas zijn de foto's halverwege gemaakt toen er nogal veel spanning was waardoor ze snel kort in de hals wordt, wat ook duidelijk te zien is. De foto's zijn trouwens gemaakt met onze nieuwe camera alleen mijn vader kan er nog niet zo geweldig goed mee omgaan dus hij had volgens mij nog de macro functie aanstaan ipv de sportfunctie haha Koe
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
op deze foto kun je duidelijk zien dat ze zo kort in de hals wordt
Afbeelding
hier is niet echt veel op te zien Knipoog

De foto's zijn niet ontzettend duidelijk maargoed...

Anoniem

Re: J'Aimy @ work op de ponyclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:19

leuk Lachen
Aleen de foto's zijn niet echt scherp..

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 13:20

daar was ik zelf ook al achter ja Knipoog

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:12

Lekker de ruimte heb je daar zeg!
Bij de laatste foto wordt ze niet alleen kort in de hals, maar ook in haar beweging lijkt het wel, beentjes komen er niet zo lekker meer uit aan de voorkant... wat meer naar voren rijden en wat meer lucht/ruimte geven op dat moment denk ik dan... zoals op de 1e foto waar je wat meer lengte in je teugel hebt, daar loopt ze ook meer ontspannen met meer ruimte in de beweging...
succes!!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 09:01

ik ving haar daar net ff op omdat ze erg rennerig werd, en dan wordt ze indd altijd ff kort in de hals, maar vooral kort in haar beweging. Hengstige merrie op ander terrein blijkt sowieso niet zo'n groot succes te zijn. Ik heb morgen weer les en dan zal mijn zusje wel foto's maken, ze is dan meestal ook een stuk ruimer in haar beweging en dan heeft ze meer lengte in haar hals, dan kun je waars. duidelijk het verschil zien. Ze is trouwens eindelijk niet meer hengstig Go jij! Go jij!
op de eerste foto vind ik haar overigens ook nog erg kort in de hals en in de beweging. De bak is daar indd wel lekker ja. 40x60m en nog een van 20x40 die we altijd gebruiken als het heeft geregend omdat die niet nat wordt. Meestal verdelen we de bak trouwens gewoon in drie 20x40 bakken en dan hebben we die andere 20x40 bak nog, zodat iedereen zn eigen bak heeft.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 15:18

ja hengstige merries kunnen er wat van! Soms vind ik het net alsof er een ei in de weg zit dan... ook als ze kribbig worden op je been... maar gelukkig gaat het altijd weer over!
Lekker hoor die ruimte! En ik vond het bij ons al fijn met 2 aparte rijbakken op stal (20x60 en 20x40)...

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 20:13

dit is ook niet bij mij op stal, maar het terein wat we met de ponyclub hebben. Er zijn daar ook alleen maar bakken, en geen stallen erbij.
Ik heb ook zo'n gevoel ja, normaal buigt ze veel gemakkelijk naar rechts en nu valt ze aan die kant juist heel de tijd tegen mijn been aan zeg maar.