Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En super dat e haar weer rijd
Magica schreef:Sinds kort rij ik mijn oude verzorgpony weer.
Heb haar al een half jaar niet meer gereden.
Toendertijd was ze drachtig. Nadat ze het veulen gekregen heeft, heb ik nog 1 keer op haar gezeten en toen ben ik van de manege af gegaan.
Wie kan mij advies geven?
Kan zijn na het veulen dat er iets is verschoven van binnen dat het met werken te gevoelig is voor haar.
Ow jah, wat ik nog wou zeggen; het meisje dat haar nu verzorgd die heeft de pony een paar keer weer op stal gezet omdat ze te druk was. Kan het nu zo zijn dat de pony denkt; dat als ik bok, ik niet hoeft te werken?
paardfysio schreef:het lijkt toch echt een teken van verzet.
pijn of onkunde...
ik vind het ook erg kort door de bocht om zelf te gaan dokteren.
er zijn mensen die hier jaren voor geleerd hebben en een paard vertoont dit gedrag niet zomaar...
montyjansen schreef:Probeer door te rijden als het gaat, zonder onrustig of druk te worden en je hulpen te herhalen, tot hij niet meer negatief reageert en doorloopt, zonder te bokken of raar te doen, meestal gaat het dan wel over, (is een aangeleerde reactie is op een andere ruiter,) die niet door durfde te rijden. (is geen onkunde). Maar te weinig ervaring.