Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heb ook wel eens van die mensen op mijn paard gehad, tsja die loopt dan gewoon netjes rechtdoor, daar snappen ze dan niks van.
Binnenteugel wordt alleen gebruikt om je paard te begeleiden in een wending, die wijst de richting zeg maar, wenden zelf door op de buitenkant te begrenzen. liseke schreef:ik weet het ook nog maar pas. Ik heb een hele tijd op de manége gereden en dan nog les gehad op iemand zijn eigen paarden. En toch hoorde ik het pas van mijn huidige instructrice. Ik vind het ook best wel moeilijk, als je al die jaren anders gereden hebt ...
Esther schreef:Binnenteugel wordt alleen gebruikt om je paard te begeleiden in een wending, die wijst de richting zeg maar, wenden zelf door op de buitenkant te begrenzen.
bruutjuh schreef:pffffffff die buitenteugel ik reed ok altijd op 2 teugels maar heb het afgeleerd!!!!! wel met een hoop geklooi omdak niej anders gewend was majah me pony loopt nu wel als tierelier!!!
dus gewoon doorzette je hebt dr een hoop plezier van!
). liannes schreef:Zo rij ik ook, binnenbeen, buitenteugel.
Dan krijg je een goede aanleuning.
Ik reed 'vroeger' ook op 2 teugels, maar heb dat 2 jaar geleden afgeleerd,
en de paarden lopen nu veel lekkerder, makkelijker en ontspannender.