Tequila v. Neostan @ training en winstpuntenregen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tequila

Tequila v. Neostan @ training en winstpuntenregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 22:06

Haha! Oke, misschien iets overdreven Knipoog Maar voor ons doen gaat het de laatste weken lekker met de wedstrijden en hebben we lekker wat puntjes bij elkaar gereden. Tequila is een 7-jarige merrie van Neostan, en na veel medische ellende sinds 3 kwart jaar weer fanatiek in training. En met succes, want ze gaat goed vooruit! Ik rij B met haar, maar ga na de zomervakantie de overstap naar de L1 wagen. Ik ben in ieder geval trots op het beeld dat ze nu geeft en hoe ze voelt, ze wordt steeds sterker! Een overzicht van de laatste weken:

In training
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

Tijdens een wedstrijd in Lelystad op 17 juni (197 punten, 1e plaats Bloos ) Alleen foto's van het losrijden, want tijdens de proef regende het vreselijk hard.
5. Afbeelding

6. Afbeelding

Tijdens een wedstrijd in Nunspeet op 30 juni (190 punten, 2e plaats)
7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

Er zijn zeker nog verbeterpunten, maar daarom rijden we ook B. Zo wordt ze af en toe nog wat lang of drukt ze zich er een beetje uit. Maar we werken eraan, dus ooit komt het wel goed Cool

Arielle_

Re: Tequila v. Neostan @ training en winstpuntenregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:13

het ziet er opzich heel netjes en ontspannen uit, maar ze lijkt nogal in de hand te hangen.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:15

ziet er goed uit hoor,lekker ontspannen.

succes verder met je wedstrijden Haha!

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 22:24

Arielle_ schreef:
het ziet er opzich heel netjes en ontspannen uit, maar ze lijkt nogal in de hand te hangen.

Klopt, doet ze ook wel een beetje hoor. Ze is gewoon nog niet genoeg op het achterbeen, daardoor blijft ze voorin wat hangerig. Wordt al wel beter hoor. Maar het wordt wel wat benadrukt door haar bouw, haar hals is niet zo opwaarts helaas Knipoog

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:25

ziet er goed uit hoor wij hebben ook een paardje op stal dei heet Tequila Sunrise (schijnt een lekker drankje te zijn nog nooit gedronken Knipoog ) maar jullie zijn goede combie

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:47

Hee Krienie!
Ik ben trots, maar dat wist je al...

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:58

Zo'n fors gebouwd paard hebben we op de manege ook. En ik zie dat deze ook redelijk moeilijk is om af te buigen nietwaar?
Dus ik vind het er super uitzien!!! En echt hij/zij? lijkt vreselijk veel op patser!

Mijn complimenten!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:05

Ziet er goed uit! Lachen L1 gaat vast wel lukken!
Ze lijkt alleen wel wat zwaar in de hand te zijn? Probeer haar wat meer op de achterhand te krijgen Lachen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:25

Nunspeet daar was ik ook!!! Heb je niet gezien... Die van mij werd knettergek in de ring na het springen en op het vreemde terrein.

Ziet er fijn uit. Ze lijkt inderdaad wel wat op de voorkant te hangen. Maar dat weet je al... Succes.

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 16:49

Bedankt allemaal.
Ik weet dat ze wat hangt aan de voorkant, daar werken we ook hard aan. Maar het ziet er denk ik zwaarder uit dan dat het voelt voor mij hoor.
@ Girl007: het is inderdaad een paard met behoorlijk wat massa, maar daar hou ik wel van. Ze is inderdaad niet de makkelijkste aan de voorkant, maar ze gaat vooruit Knipoog

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 16:54

Ziet er netjes uit, hoor!
Probeer alleen tussen de oren van je paard door te kijken.
Je duikt nu iedere keer naar voren en daarmee verplaats je je gewicht op de voorhand, terwijl je het graag op de achterhand wilt hebben lopen.
Verder zit het er erg prettig uit.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:19

Ik vind m toch wat lang worden. Vooral als je naar het L1 wil is het belangrijk dat hij wat meer gesloten word en wat ronder. Hij loopt ook erg laag. Dat kan opzich wel in de training enz.. Maar daarin moet hij dan wel rond en gesloten blijven lopen anders gebruikt hij zijn rug niet. Ik zou zeggen veel schakels rijden waarin je m goed bij je houd (niet bij je trekken). Door de schakels wordt hij sneller achter en wordt hij op den duur lichter aan de voorkant. Dan moet je m ook wat gesloten proberen te houden (iets bij je houden en wel naar voren draven in de schakels). VEel succes!

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 22:17

PolosportJ schreef:
Ik vind m toch wat lang worden. Vooral als je naar het L1 wil is het belangrijk dat hij wat meer gesloten word en wat ronder. Hij loopt ook erg laag. Dat kan opzich wel in de training enz.. Maar daarin moet hij dan wel rond en gesloten blijven lopen anders gebruikt hij zijn rug niet. Ik zou zeggen veel schakels rijden waarin je m goed bij je houd (niet bij je trekken). Door de schakels wordt hij sneller achter en wordt hij op den duur lichter aan de voorkant. Dan moet je m ook wat gesloten proberen te houden (iets bij je houden en wel naar voren draven in de schakels). VEel succes!

Wees maar niet bang, ik heb goede instructie hoor Knipoog Nogmaals, we werken er hard aan. Ik weet dat het niet perfect is, maar daarom rijden we nu ook in de B. Het paard moet ook de kracht ontwikkelen om meer op de achterhand en beter bij elkaar te lopen, en dat heeft bij haar gewoon tijd nodig.

Crum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:25

Het ziet er als een combi en ontspannen uit, echt leuk. ga zo door meid! Knipoog

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:03

tequila schreef:
PolosportJ schreef:

Wees maar niet bang, ik heb goede instructie hoor Knipoog Nogmaals, we werken er hard aan. Ik weet dat het niet perfect is, maar daarom rijden we nu ook in de B. Het paard moet ook de kracht ontwikkelen om meer op de achterhand en beter bij elkaar te lopen, en dat heeft bij haar gewoon tijd nodig.

Ik beweer ook helemaal niet dat je geen goede instructie hebt hoor! Ik gaf je alleen tips, daarvoor staat het ook op HAW neem ik aan Verward Maar er staat in de onderschrift dat je in de zomer L1 gaat starten dus ik ben van mening dat hij dan toch ronder moet lopen. Maar goed dat is mijn mening.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:37

Ben ik het ook mee eens, ik denk dat je voor de L1 idd iets ronder moet lopen en het neusje iets dichter bij je... Paardje wordt naar mijn idee ook net iets te lang en hand teveel op je hand...maar dat had je al gehoord Lachen
Maar verder veel succes nog!! gaat vast wel goedkomen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 09:42

woow wat een lang paard! en groot. moeilijk aan te rijden lijkt mij.

succes in het L1~!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:35

vind dat ze ontspannen loopt, maar van mij mag ze echt wel wat meer haar achterhand eronder gaan zetten en van voren iets geslotender en opgerichter Knipoog

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:54

het ziet er een stuk beter uit karien!! jullie zijn echt goed vooruit gegaan, natuurlijk is er hier daar nog wat te sleutelen, maar het gaat de goede kant op!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:57

Netjes. Wat heeft ze gehad? Wat heeft ze een mooie dikke staart! Lachen

aerizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:31

wat leuk een paard van neostan..Lachen ze lijkt erg op de nakomeling die ik van neostan heb gereden Lachen.. en heeft ze nog kuren?:P