Hoe onderbenen aan het paard houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frieske

Hoe onderbenen aan het paard houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 19:22

Ik hoop dat iemand mij kan helpen:

Ik zit namelijk met het probleem dat ik mijn onderbenen/kuiten niet aan het paard kan houden.
Mijn paarden zijn voorwaarts genoeg waardoor ik eigenlijk een te lui onderbeen heb gekregen.
Mijn bovenbenen zijn gespierd en mn kuiten zijn dus bij wijze van spreken niets waard.
Ik probeer er zelf constant op te letten maar mischien heeft iemand nog handige tips of oefeningen?

Bedankt

groetjes

evaeva

Re: Hoe onderbenen aan het paard houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:24

Je hebt ook van die bandjes die ja aan je singel en beugels kan vastmaken zodat je je onderbenen stil houdt, na een tijdje wen je eraan en ga je ze zonder ook stiller houden.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 17:38

Tijdje zonder beugels rijden, dan doe je het vanzelf wel Knipoog

Zonder beugels in de verlichte zit rijden, dan moet je ze echt aansluiten, anders ben je je evenwicht kwijt.

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 15:23

mijn onderbenen liggen stil maar niet fatsoendelijk aan het paard.
ik heb een tijd zonder beugels gereden maar dat heeft op een of andere manier niet lang effect op mij.
mischien iemand anders nog tips of oefeningen om mn kuiten te trainen?

dayenxbyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:55

ga op een ton zitten en druk een aantal tellen met je kuiten tegen de ton aan. je kuiten worden sterker dus gaat je paar beter naar je luisteren. succes ermee! Knipoog

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:12

Toutje onder de singel doorhalen en dan strak aan je beugel binden zodat je je been niet ver van je zadel afkan doen maaar je benen eran moeten blijven liggen

xxxfhxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 20:34

ga eens rijden met je knieen heeeel erg overdreven uit het zadel dan krijg je soort o benen en sluit je ze automatisch aan. (wel letten dat je je tenen niet naar buiten draait)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:33

frieske schreef:
ik heb een tijd zonder beugels gereden maar dat heeft op een of andere manier niet lang effect op mij.

Die spieren zijn ook niet in één week getraind en dat moet je ook bijhouden. Als je 6 weken in het gips zit verslappen je spieren ook gigantisch omdat je ze niet gebruikt. Dus: minimaal één keer in de week zonder beugels gaan rijden en dat ook blijven doen! Zelfs als je kuiten zo sterk zijn geworden als jij ze wilt hebben.

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:23

Zonder beugels rijden kan helpen, maar pas wel op dat je niet gaat 'knijpen' met je bovenbenen! Als deze toch al veel gespierder zijn kan het goed zijn dat je je hiermee al in balans houdt en vererger je je probleem alleen maar!
Probeer als je op je paard zit zoveel mogelijk 'los' te zitten, je been te ontspannen en lang te maken. Focus je op je knieen, die mag je niet aanknijpen, en probeer constant met je kuit je paard te voelen (ga een keer met stalschoenen en sokken rijden als dat helpt)
Om je kuiten te trainen en je bewust te maken van die spieren kan je ook op een stoeprandje gaan staan en daar op je tenen wippen zeg maar.
Succes!