Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Urielle schreef:Ik vind achter de loodlijn niet positief. Ik kan mijn paard prima achter de loodlijn rijden en dan toch echt nog (zelfs zwaar) contact hebben maar het paard gaat daar lopen op het moment dat ik hem met mijn been te weinig achter zijn broek zit en/of toch stiekem teveel inwerk met de hand. Zodra ik licht kan zijn in de hand en hem flink laat sjouwen van achteren komt zijn neus er ook uit.
VValar schreef:Achter de loodlijn rijden kan heel effectief zijn voor een paard. Je moet er wel het juiste dier voor hebben die het fijn aanpakt. Achter de loodlijn is ook heel wat anders dan achter het bit. Een ieder zal het hiermee eens zijn. Ik ben van mening dat wanneer jij je paard fijn achter de ll kan losrijden, je paard daar profijt bij kan hebben. Sommige worden er echt losser en sneller van.
Elisa2 schreef:Nee het hoort altijd op de loodlijn te zijn,en voor de een is dat wat hoger dan de ander,dat klopt wel.Maar het moet wel altijd op de loodlijn zijn,alleen dan is het goed en kun je een goede verbinding hebben.Maar het is idd moeilijk te zien omdat ieder paard anders gebouwd is,en het er dan dus verschillend uitziet idd.
Elisa2 schreef:Ja en dat laatste zei ik dus..het is afhankelijk van de graad van africhting hoe het dier loopt.En de bouw dus.
Vvalar: Daar ben ik het wel mee eens,een paard hoort idd soepel genoeg zijn om dat te kunnen.
Abrahams: Ook dat is schadelijk voor een paard,maar beide zijn even schadelijk als het niet op de juiste manier uitgevoerd word.Ik ben het er overigens niet mee eens dat er zat zijn die het op de juiste manier kunnen.Ik zie er wel zat die dat denken...en hun paarden lopen echt waardeloos.