Opwaarts neerwaarts rijden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Just_horses

Opwaarts neerwaarts rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 21:25

Ik heb nu ongeveer 6maanden een bijrijdhaf..
De eigenaren vind dat hij stoef is in zijn nek dus moet ik veel slange voltes enzo rijden (is wel logisch)..
Maar ze zeiden ook dat ik veel "opwaarts neerwaarts" moet gaan rijden.. Maar wat bedoelen ze hier eigenlijk mee?
Dankje xxx

__Robijn__

Re: Opwaarts neerwaarts rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:57

ik denk dat ze bedoelen, voorwaarts neerwaarts,, dus dat je paard eerst goed voorwaarts moet zijn, en dan komt pas het neerwaarste ( nagefelijkheid ) aan te pas. Je drijft m met je benen naar je handen toe, dus zal hij heeft goed voorwaarts moeten zijn. Ik denk dat ze dat bedoelen Knipoog

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:59

Ga mee met Robijn Tong uitsteken...

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:01

kan natuurlijk ook zo zijn dat ze willen dat hij van halshouding veranderd. Even opwaarts en weer neerwaarts. Dat je hem dus stukken hoog rijd en stukken laag rijd. Maar ik denk dat je het het beste gewoon aan hun zelf kan vragen.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:07

beetje nageeflijk rijden met zn neus bij de grond en goed door laten lopen.

Edit: en dan ook weer oppakken (korter rijden) steeds hals laten zakken en weer oppakken. Dat bedoelen ze
denk ik met opwaarts en neerwaarts rijden

Malin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:19

Ik denk dat ze voorwaarts-neerwaarts bedoelen. Voorwaarts: pony is actief en aan het been (=je hoeft hem niet naar voren te schoppen, maar reageert op lichte druk. Kan je oa bereiken door veel (schijn)overgangen te rijden). Neerwaarts: pony loopt met een mooi gebogen halsje, niet té diep, maar wel mooi rond. Je zou eventueel kunnen overwegen een bijzetteugel te gebruiken om het rond rijden wat makkelijker te maken en wat meer controle te houden (zeker als het een sterke pony is). Succes!

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:18

karin1985 schreef:
kan natuurlijk ook zo zijn dat ze willen dat hij van halshouding veranderd. Even opwaarts en weer neerwaarts. Dat je hem dus stukken hoog rijd en stukken laag rijd. Maar ik denk dat je het het beste gewoon aan hun zelf kan vragen.

Idd, denk ik ook! Ja

Aangezien je zei dt hij stroef in zijn nek is.

Just_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 12:37

Dankje voor de reacties..
Ik zal het eens aan hun vragen en dan jullie tips opvolgen Lachen