gebroken lijn grrrrrr.......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

gebroken lijn grrrrrr.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 21:01

Het lijkt een simpele oefening maar heb er toch vaak moeite mee op concours. Mijn probleem is dat mijn paard de achterhand er uit gooit. Puur om zichzelf te onttrekken aan de lengtebuiging. Thuis kan ik mooi loswerken, links om rechts om voltetje hier voltetje daar, stelling links stelling rechts, en dan is ze aardig los. Maar op concours is dat toch iets anders. Komt net even meer spanning om de hoek kijken dan is ze net niet goed los. Ik heb al geprobeerd goed te begrenzen met mijn binnenbeen (of buitenbeen t's net hoe je het bekijkt, in iedergeval aan de bolle kant van mijn paard Knipoog ) maar dat levert heel wat staart gezwiep op en een opgekropde tegen de hand zijnde aanleuning. Dit lijkt mij in de proef ook niet echt handig. Ook heb ik al geprobeerd de hoek wat minder scherp aan te rijden, commentaar op de coupon; gebroken lijn is 5 meter!
En ja ik weet al wat ik nu aan commentaar krijg, gewoon goed losrijden op concours, en zelf leren ontspannen op concours, maar vooral dat laatste is makkelijker gezegd dan gedaan Knipoog Dus graag tips van de doorgewinterde concoursganger in het rijden van een gebroken lijn in de proef. In de L1 moet ik straks gebroken lijn 10 meter dus dan wordt het alleen maar moeilijker, dus alle tips zijn welkom Ja

shavira

Re: gebroken lijn grrrrrr.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:29

Je kunt altijd scoren op je gebroken lijn in de proef door te beginnen met de hoek diep door te rijden,dan rechtstellen en op x je stelling veranderen en buigen om je binnenbeen. Probeer niet teveel te spannen aan de voorkant. Concentreer je op het rijden van strakke rechte lijnen. Vervolgens weer diep je hoek door rijden.....succes!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 17:35

oke gaan we metteen morgen proberen Knipoog heb twee proefjes morgen.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:05

en hoe zijn ze gegaan je proefjes?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 10:10

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:14

Wat toevallig...ik heb net gereageerd! Gingen je gebrokenl lijnen wel beter?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 10:23

mm redelijk had er gewoon een 6 voor. Dus daar ben ik wel tevreden mee. Was ook een beetje glibberig terrein door de regen. Denk dat de jury's daardoor ook een beetje soepeltjes waren. Lowara hier op bokt waar ik altijd mee samen rij had op haar coupon als commentaar bij een onderdeel staan: Jammer glijd uit. Nee dat hadden we zelf nog niet gezien haha.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 10:25

Ach ja zulke dagen heb je er ook tussen...in de modder en regen. Nou iig veel succes met de wedstrijden...

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:05

dankje

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:17

Naar de E of de B toesturen, dan heb je altijd een paar meter over op X om de bocht goed om te gaan.

dayenxbyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:56

Vudress schreef:
Naar de E of de B toesturen, dan heb je altijd een paar meter over op X om de bocht goed om te gaan.

deze is handig.

streep3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 19:19

shavira schreef:
Je kunt altijd scoren op je gebroken lijn in de proef door te beginnen met de hoek diep door te rijden,dan rechtstellen en op x je stelling veranderen en buigen om je binnenbeen. Probeer niet teveel te spannen aan de voorkant. Concentreer je op het rijden van strakke rechte lijnen. Vervolgens weer diep je hoek door rijden.....succes!

ja idd

Ginoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:23

klinkt misschien raar maar ga eens slalom oefenen.
bij elke bocht moet je immers goede buiging hebben anders loop je de volgende pion voorbij.
Op die manier kan je ook dubbele gebroken lijnen rijden.

succes!