[Fries] Voor de 2e keer op Kjald rijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

[Fries] Voor de 2e keer op Kjald rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 22:56

viewtopic.php?f=53&t=794048&hilit=

Bij deze dan foto's van Kjald onder het zadel. Kjald is al een hele poos niet meer bereden en ze zoeken een bijrijder voor hem. Maar nu in de vakantie mag ik tot die tijd hem berijden want anders krijgt hij echt geen beweging. Maandag heb ik er voor het eerst opgezeten en vanavond heb ik weer gereden en ook gegalopeerd. Haha! Echt een fijn paard is het!

Nou hier de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatst zijn prachtige koppie! Lovers
Afbeelding

Ik vind hem super! Zeker als je nagaat dat er nog maar een paar keer iemand op gereden heeft! Ben wel nog erg voorzichtig met hem en hij moet nog erg veel leren maar vind het tof om er af en toe op te rijden. Lachen

Kim (KiMmK) bedankt voor het maken van de foto's! Lachen

marn

Re: [Fries] Voor de 2e keer op Kjald rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:03

mooi beestje hoor!! Die laatste foto is leuk.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:11

Je benen naar achter brengen,
Je handen omhoog,
Je paard oprichter rijden,
Je paard meer laten ontspannen van voor,

Je moet een knik van bijna 90graden hebben bij een paard. Je moet dus je handen veeeele malen hoger hebben Knipoog Ik vind het nog niet voldoende, je paard loopt voor de rest wel netjes, iets meer omhoog rijden zelf (dit is niet door te trekken Knipoog ) En dan jezelf heeelemaal gaan verbeteren Knipoog Het ziet er niet zo goed uit in mijn gezicht, sorry Knipoog

Groetjes Evelien

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:46

Het valt mij op dat je je benen te ver in de beugels doet, het hoort op je tenen Knipoog en dan je hakken nog ietsjes verder uitdrukken.

Voor de rest is het een super paard!
Veel plezier er nog mee Haha!

Bokkertje159

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:50

Leuke foto`s! Haha!
Misschien kun je idd je hakken iets meer naar beneden drukken !

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:55

Stravero schreef:
Je handen omhoog,

Je moet een knik van bijna 90graden hebben bij een paard. Je moet dus je handen veeeele malen hoger hebben Knipoog Ik vind het nog niet voldoende, je paard loopt voor de rest wel netjes, iets meer omhoog rijden zelf (dit is niet door te trekken Knipoog ) En dan jezelf heeelemaal gaan verbeteren Knipoog Het ziet er niet zo goed uit in mijn gezicht, sorry Knipoog

Groetjes Evelien

Dat ze haar benen wat meer naar achteren moet leggen en der tenen naar binnen klopt. De rest ben ik het dus niet mee eens. Als je het stuk had gelezen heeft het paard een lange tijd stil gestaan, verwacht dan niet een paard dat gelijk perfect loopt. Verder alleen haar handen rechtop houden. Je handen horen niet ergens in een knik van 90 graden, maar een vuist uitelkaar vuist boven de schoft.

Aan de TS: commentaar heb ik dus wat in het bovenste stukje gezet Lachen Verder vind ik het er al zeer goed uitzien voor een 2e keer rijden. Moet ik met die van mij niet proberen, ziet het er stukken slechter uit. Lekker zo door blijven gaan, misschien soms een lesje meepikken Haha!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 09:43

Stravero schreef:
Je handen omhoog,

Groetjes Evelien

Jup wat je zegt klopt allemaal wel maar dit is een paard waar een paar keer iemand opgezeten heeft (hij is 3) toen heeft die weet ik veel hoelang stil gestaan en ik probeer het weer. Hij kan dus ook echt nog niks. En hij is inderdaad heel gespannen maar goed wat wil je ook als zo'n jong paard die nog maar een paar keer iemand op de rug heeft gehad. Lachen Dat van mijn handen klopt wel, ik zal der op letten!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:48

Ik vind het juist knap dat Kjald, als fries, zo wil zakken. Vaak zie je dat ze juist níet willen zakken en alleen opkroppen, dus juist zo door blijven rijden! En niet willen oprichten, bij een fries lijkt mij dat pas het laatste stadium Ja.
(En misschien kan ze zelf haar armen in een hoek van 90 graden houden, maar dat lijkt mij een onnatuurlijke houding Clown)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:52

Jildau schreef:
Stravero schreef:
Je handen omhoog,

Groetjes Evelien

Jup wat je zegt klopt allemaal wel maar dit is een paard waar een paar keer iemand opgezeten heeft (hij is 3) toen heeft die weet ik veel hoelang stil gestaan en ik probeer het weer. Hij kan dus ook echt nog niks. En hij is inderdaad heel gespannen maar goed wat wil je ook als zo'n jong paard die nog maar een paar keer iemand op de rug heeft gehad. Lachen Dat van mijn handen klopt wel, ik zal der op letten!

Oké Haha! Maar je rijd hem voor de rest super hoor! Lekker ongedwongen Ja

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:02

Reactie op Stravero: Wat verwacht je dan van een 3jarig paard en een amazone die net op hem rijd dat ze alle dingen al goed kunnen..? Dit is pas de 2de keer dat ze op een bijna onbereden paard rijd ik vind het juist erg belangerijk als eerst de juiste gangen en ontspanning der maar op zitten daarna komt het handen werk enzovoort erbij kijken, je hebt wel gelijk dat ze der handen niet zoo hoog houd maar dat is iets om later aan te werken. Voor de rest vind ik het voor de 2de keer keurig gaan!
Succes Lachen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:03

Nee Ik vind dat ook Ja Maar ik geef alleen (goedbedoelend) commentaar aan hoe ze zich zelf kan verbeteren en dat neemt ze aan Lachen En misschien helpt het wel Ja

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:05

Jeetje, wat heeft stravero tegenwoordig een hoop commentaar op iedereen zeg Verward

Ik vind het er netjes uitzien hoor meid
En wat een prachtige fries, jammer dat hij geen bijrijder heeft
Ik hoop dat hij gauw weer lekker aan het werk mag gaan met iemand

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:07

ravellie schreef:
Jeetje, wat heeft stravero tegenwoordig een hoop commentaar op iedereen zeg Verward

Ik vind het er netjes uitzien hoor meid
En wat een prachtige fries, jammer dat hij geen bijrijder heeft
Ik hoop dat hij gauw weer lekker aan het werk mag gaan met iemand

Het is allemaal goed bedoeld hoor Verward En gelukkig snapt deze TS dat Knipoog

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:07

ziet er mooi uit hoor.
ook een mooie fries Haha!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:08

@Stravero:ik heb meerdere reacties in topics van jou gezien en erg positief zijn ze niet.
Ik heb daar zo'n hekel aan
Vergeet niet dat een foto een moment opname is en dat we er allemaal zijn om te leren.

Sorry, was een kleine off topic reactie Bloos

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:09

Ja, nou maar als het op bijna alle foto's zo is mag het gezegt worden vind ik toch Lachen

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:14

leuk paard, hij toont mooi
het zijn natuurlijk dingen waar je nog aan moet werken maar voor een 2e keer kun je heel tevreden zijn! Knipoog

stravero: ben het wel met je eens, alleen het komt nogal een beetje bot over vind ik, maar snap wel dat je het goed bedoelt Lachen

sgwrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:15

ravellie schreef:
@Stravero:ik heb meerdere reacties in topics van jou gezien en erg positief zijn ze niet.
Ik heb daar zo'n hekel aan
Vergeet niet dat een foto een moment opname is en dat we er allemaal zijn om te leren.

Sorry, was een kleine off topic reactie Bloos

dat is toch wat stravero ook wilt? haar helpen het te leren?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:24

Het is soms ook een kunst hoe je dingen brengt Clown

'Tact' noemen we dat Haha! Haha!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:49

Ziet er goed uit hoor, eerst maar weer eens wennen aan zo'n mens op zijn rug, daarna pas vragen. Pas wel op dat ie niet te diep komt...

Stravero, je handen/armen horen met de teugel in 1 lijn naar de mond door te lopen 90 graden is dus niet per definitie goed. Daarbij lijkt dit paard mij nog niet bepaald klaar voor een dergelijke oprichting.

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:15

Mooie vent. Haha!
Vind het er netjes uitzien voor de tweede keer. Ja