Desiree (Haflinger) @ Dressuurwork!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

Desiree (Haflinger) @ Dressuurwork!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 21:03

Madeline (Valentijn@bokt) heeft vandaag weer wat mooie foto's van mij en Desiree gemaakt, ik vind zelf dat we goed vooruit gaan. We hebben sinds kort ook les samen en het gaat echt met de week beter, natuurlijk weleens een slechte dag maar dat hebben we allemaal weleens. Ik hoop dat ons B-debuut er snel komt.
We zijn nog niet echt bezig met nageeflijk rijden omdat ze eerst goed op mijn tempo moet lopen, ze wil nog weleens onder je vandaag lopen en we zijn bezig met lekker veel figuren en alle gangen ontspannen te rijden, ze is natuurlijk ook nog maar 4 jaar! Lachen
Eerst wat stapfoto's, want daar zijn we ook mee begonnen. Lekker relax losstappen:
Afbeelding

Even poseren, ze wilde alleen niet echt meewerken. Clown
Afbeelding

Wat meer opgepakt..
Afbeelding

Toen lekker gaan draven, vind ik opzicht een net moment. Ja
Afbeelding

Afbeelding

Toen een stukje galop, we rijden veel overgangen. Vind hem netjes.
Afbeelding

2 fijne drafmomenten:
Afbeelding

Afbeelding

Dit is echt mijn favoriet, vind dat ze hier erg ontspannen loopt en beide goed in concentratie! Lachen
Afbeelding

Af en toe komt ze zelf ook al een beetje rond! Haha!
Afbeelding

Ik vind dat de ontspanning nu echt begint te komen en dat we al een beetje een team gaan vormen! Graag alleen commentaar waar ik wat aan heb, ze is natuurlijk nog maar 4.

Doei! Kimmy

Moonlightje

Re: Desiree (Haflinger) @ Dressuurwork!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:06

Hey!!

ziet er heel goed uit! Zo kort aan het werk.
Hele leuke haf om te zien, ik kom snel na haar kijken

xxx Mo

brammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:07

Ik vind het er ontspannen uitzien! Je zit ook erg netjes.
Op de laatste foto komt ze erg netjes naar beneden!

Groetjes Nena

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:10

Ziet er weer goed uit Kimm! Ziet er lekker relaxt uit.
Komt helemaal goed met jullie! Lachen

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:16

Ziet er goed uit, Kimmy!
Zeer leuke haf ook! Haha!
Laatst bijgewerkt door _Ilse op 28-06-07 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:16

Leuke pony hoor... vind wel dat je je handen wat meer rechtop mag houden en wat minder tussen de manen plaatsen Knipoog

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:17

Ziet er lekker uit hoor, Kim! Zou alleen wel proberen wat rechterop te blijven zitten, je hakken 'recht' houden, en in het zadel proberen te blijven zitten.

Verder ziet het er leuk uit en vind ik jullie een hele leuke combi, prettig om naar te kijken!

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:18

ik vind dat je je benen echt heel mooi op dezelfde plek houdt, ziet er heel goed uit! Als ik echt iets zou moeten opmerken zou ik zeggen, ietsje meer rechtop zitten. Bij de galop lijk je een beetje naar voren te vallen...... beetje maar hoor...! Leuke pony!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:19

Mooie luxe haflinger! Probeer er alleen aan te denken je ellebogen aan je lichaam te houden.

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:23

ziet er lekker ontspannen uit! Goed dat je nog niet aan de krul werkt zolang ze nog niet er aan toe ( word vaak wel gedaan, is de krul het aller belangrijkste ) ik heb ook een 4 jarige ( fjord ) en wij werken ook eest aan optimale ontspanning. Wel vraag ik me af waarom je zo'n jong diertje op dat niveau al met spoortjes rijd?

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:25

Ziet er netjes uit Kimmy, jullie zijn zeker vooruit gegaan!
Zeker als je bedenkt dat ze vorige keer aan het steigeren en bokken was.

Foto's zijn nog niet helemaal wat ze moeten zijn, volgens mij heb ik een negatieve invloed op dat toestel Clown

Jammer dat ik vanavond niet wat langer kon blijven, want nu zijn de foto's vooral aan het begin.
Is ze verder nog braaf geweest Lachen ?

Volgende keer als ik kom, zal ik weer rijfoto's maken, misschien dat ze dan nog beter zijn Tong uitsteken

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:26

Mooie haflinger zeg! Houding is netjes, en je benen staan op de foto's op de goede plek.
Misschien nog net dat ene beetje achterover zitten, en je zit goed!
Goed dat je aan de teugel pas later gaat doen, meestal komt het door ontspanning, en bij jullie is er ontspanning, en op de laatste foto gaat het de goede richting op!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:26

Rechtop zitten Haha! Verder gaan jullie duidelijk zichtbaar vooruit!
Morgen live? *LOL*

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 22:09

Wat een leuke reactie's zo snel al zeg! Haha! Bedankt allemaal!

Moonlightje schreef:
Hey!!

ziet er heel goed uit! Zo kort aan het werk.
Hele leuke haf om te zien, ik kom snel na haar kijken

xxx Mo

Dankje Monique en ik hoor wel wanneer je langskomt! Knipoog

brammie schreef:
Ik vind het er ontspannen uitzien! Je zit ook erg netjes.
Op de laatste foto komt ze erg netjes naar beneden!

Groetjes Nena

Ja, dat is ook de bedoeling uiteindelijk. Bedankt! Lachen

_Eveline schreef:
Ziet er weer goed uit Kimm! Ziet er lekker relaxt uit.
Komt helemaal goed met jullie! Lachen

Wanneer kom jij eens kijken? Haha!

_Ilse schreef:
Ziet er goed uit, Kimmy!
Zeer leuke haf ook! Haha!

Dankje Ilse!

Libella schreef:
Leuke pony hoor... vind wel dat je je handen wat meer rechtop mag houden en wat minder tussen de manen plaatsen Knipoog

Ik weet het, dan zijn echt die dingetjes waar ik goed op moet letten maar die je ook zo makkelijk fout doet. Ik ga mijn best doen! Lachen

Klaasje schreef:
Ziet er lekker uit hoor, Kim! Zou alleen wel proberen wat rechterop te blijven zitten, je hakken 'recht' houden, en in het zadel proberen te blijven zitten.

Verder ziet het er leuk uit en vind ik jullie een hele leuke combi, prettig om naar te kijken!

Dankje Klaas! Lachen Ik doe nog wel eigenlijk altijd lichtrijden op haar, dus misschien dat het door de momentopname komt dat ik niet altijd helemaal goed in het zadel zit. Vind ik leuk te horen! Pling

Breatje schreef:
ik vind dat je je benen echt heel mooi op dezelfde plek houdt, ziet er heel goed uit! Als ik echt iets zou moeten opmerken zou ik zeggen, ietsje meer rechtop zitten. Bij de galop lijk je een beetje naar voren te vallen...... beetje maar hoor...! Leuke pony!

Dankjewel! Bloos
Ja klopt, in de galop zit ik wat naar voren. Het blijft voor mij wennen heb namelijk zelf ook een kleine IJslander en dat is toch een stuk makkelijker zitten. Clown

Wolken schreef:
Mooie luxe haflinger! Probeer er alleen aan te denken je ellebogen aan je lichaam te houden.

succes!

Zal erop letten, bedankt! Lachen

Cinnepin schreef:
ziet er lekker ontspannen uit! Goed dat je nog niet aan de krul werkt zolang ze nog niet er aan toe ( word vaak wel gedaan, is de krul het aller belangrijkste ) ik heb ook een 4 jarige ( fjord ) en wij werken ook eest aan optimale ontspanning. Wel vraag ik me af waarom je zo'n jong diertje op dat niveau al met spoortjes rijd?

Ben blij dat ze af en toe zelf al aanbied om wat rond te komen, we hebben de tijd dus dan nemen we die ook. Ik heb eerst gewoon zonder spoor gereden en met zweep, van de zweep word ze een beetje heet dus vind ik een klein knop spoortje fijner om haar dan net dat extraatje te geven om goed voorwaarts te blijven want ze wil ook weleens te traag zijn, maar ik gebruik mijn spoor vrij weinig. Bedankt! Lachen

Valentijn schreef:
Ziet er netjes uit Kimmy, jullie zijn zeker vooruit gegaan!
Zeker als je bedenkt dat ze vorige keer aan het steigeren en bokken was.

Foto's zijn nog niet helemaal wat ze moeten zijn, volgens mij heb ik een negatieve invloed op dat toestel Clown

Jammer dat ik vanavond niet wat langer kon blijven, want nu zijn de foto's vooral aan het begin.
Is ze verder nog braaf geweest Lachen ?

Volgende keer als ik kom, zal ik weer rijfoto's maken, misschien dat ze dan nog beter zijn Tong uitsteken

Ja, staken kan ze wel hoor.. Scheve mond Maar daar is ze jong voor. Knipoog
Ach, ze zijn al beter geworden. Volgende keer nog beter!
Ben nog even inderdaad verder gereden en ging steeds beter lopen, ben nog even op het grasveld aan de overkant gaan stappen en paar rondjes draf. Moet ze ook leren voor concours op het gras, deed ze braaf boven mijn verwachting. Ja Nog bedankt voor het maken van de foto's!

IERTJE7 schreef:
Mooie haflinger zeg! Houding is netjes, en je benen staan op de foto's op de goede plek.
Misschien nog net dat ene beetje achterover zitten, en je zit goed!
Goed dat je aan de teugel pas later gaat doen, meestal komt het door ontspanning, en bij jullie is er ontspanning, en op de laatste foto gaat het de goede richting op!

Komt goed, bedankt! Lachen

Ymke schreef:
Rechtop zitten Haha! Verder gaan jullie duidelijk zichtbaar vooruit!
Morgen live? *LOL*

JA! Clown Maar hele omschakeling van Eva naar Deesie! Morgen gaan we live poetsen goed? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:11

Ziet er al goed uit hoor!

Volgens mij zijn alleen je beugels een ietsiepietsie ongelijk Clown

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 06:58

Ziet er goed uit Kimmy Haha!
Jullie staan leuk bij elkaar Haha!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:05

TEN EERSTE: SUPERLEUKE HAFLINGER HEB JE! Haha!

Je zit is totaal niet goed Bloos Het viel me meteen op bij de posseer foto, maar ik kan je ermee helpen Lachen ! Snap je het als ik het zo zeg?: Je rug, ellebogen en hakken moeten één rechte lijn van boven naar beneden zijn Lachen ! Ook moeten je ellebogen, armen, handen, teugel, mond één lijn zijn Knipoog
-Tenen niet naar buiten draaien
-In draf RECHTop zitten, niet naar voren hangen Knipoog
-In galop je benen (tenen) niet naar voren steken
-Foto “2 fijne drafmomenten”, je benen naar achter brengen zodat die lijn (wat ik heb uitgelegd) rechtblijft! Knipoog
-HANDEN NIET VASTLEGGEN OP DE SCHOFT IN GALOP!!! Dat Is namelijk erg fout Knipoog

Groetjes Evelien

Ps: Krijg je les?

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 07:49

Leuke haflinger zeg! en mooi bewegingen heeft ze!
je houding is af en toe nog een beetje 'verkeerd' maar dat is al uit gelegd Knipoog

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:19

Ik vind dat je op de goede weg bent, maar ze mag nog nét iets meer erdoorheen met haar neusje. Dan kun je wat mij betreft wedstrijden starten want aan de foto's te zien is haar beenwerk goed Lachen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 08:35

Robijntjah schreef:
Ziet er al goed uit hoor!

Volgens mij zijn alleen je beugels een ietsiepietsie ongelijk Clown

Volgens gaatjes zitten ze precies gelijk hoor en ik merk zelf ook niks dus ze zullen we goed zitten. Knipoog Bedankt!

rivanalover schreef:
Ziet er goed uit Kimmy Haha!
Jullie staan leuk bij elkaar Haha!

Dankje Evelien! Lachen

Stravero schreef:
TEN EERSTE: SUPERLEUKE HAFLINGER HEB JE! Haha!

Je zit is totaal niet goed Bloos Het viel me meteen op bij de posseer foto, maar ik kan je ermee helpen Lachen ! Snap je het als ik het zo zeg?: Je rug, ellebogen en hakken moeten één rechte lijn van boven naar beneden zijn Lachen ! Ook moeten je ellebogen, armen, handen, teugel, mond één lijn zijn Knipoog
-Tenen niet naar buiten draaien
-In draf RECHTop zitten, niet naar voren hangen Knipoog
-In galop je benen (tenen) niet naar voren steken
-Foto “2 fijne drafmomenten”, je benen naar achter brengen zodat die lijn (wat ik heb uitgelegd) rechtblijft! Knipoog
-HANDEN NIET VASTLEGGEN OP DE SCHOFT IN GALOP!!! Dat Is namelijk erg fout Knipoog

Groetjes Evelien

Ps: Krijg je les?

Dat van die rechte lijn weet ik inderdaad en inderdaad als de dingen die je zegt moet ik onwijs op gaan letten maar het blijft echt wennen voor mij normaal een hele tijd alleen IJslanders gereden. Maar ik ga er echt aan werken dus bedankt. Knipoog Wat ik wel even wil zeggen is dat ik mijn handen absoluut niet vast zet in galop want daar gaat ze alleen maar van trekken en rennen en ook doe ik weleens stukjes verlichte zit in de galop. Ik denk dat het een momentopname is. Ja

Ik heb sinds 2 weken les ja!

Mirte_ schreef:
Leuke haflinger zeg! en mooi bewegingen heeft ze!
je houding is af en toe nog een beetje 'verkeerd' maar dat is al uit gelegd Knipoog

Klopt, bedankt! Lachen

Aranel schreef:
Ik vind dat je op de goede weg bent, maar ze mag nog nét iets meer erdoorheen met haar neusje. Dan kun je wat mij betreft wedstrijden starten want aan de foto's te zien is haar beenwerk goed Lachen

Ze heeft heel leuk beenwerk inderdaad, ik hoop dat we het nog ver gaan schoppen in de dressuur maar dat zien we allemaal wel. Neusje er iets meer uit zijn we ook mee bezig in de les. Dus dat komt goed. Lachen

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:00

leuke foto's kimmy! vind jou een dees een leuke combinatie.
commentaar is zo'n beetje allemaal al gegeven, ziet er toppie uit !

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:05

Leuke foto's Kim. Leuke Haflinger ook! Succes ermee! Lachen

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:07

vindt het een erg leuke haflinger om te zien Lachen
En het nageeflijk lopen komt vanzelf Knipoog
Veel succes verder!!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 09:09

Ziet er leuk uit, leuke haf ook fijn model!
Je houding is goed alleen draai je tenen naar binnen en probeer iets meer naar achter te gaan zitten zoals eerder ook al is gezegd. Goed dat je pas later nagevelijk wil gaan rijden, het contact en ontspanning is eerst veel belangrijker.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:05

Oké IceEva, voor de rest toppie Haha! !