Ik kan absoluut mijn benen niet stilhouden.
Ook heb ik vroeger geleerd elke pas aan te drijven. (dit was op mijn 9e dus ik wist niet dat dat niet hoorde!) Maar hoe kan je dat eruit krijgen? Het is nu een automatisme.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en veel ook!
heb dat probleem ook! Vooral bij het lichtrijden dan. laatst heb ik er erg op gelet, benen stil houden, de hele tijd er aan denken en toen ging het beter. maar tips zijn altijd handig! Citaat:Zonder beugels rijden is een goede les. Je bent 'gedwongen' om je knieën goed aan te knijpen en zit dan automatisch stiller.
Exiting schreef:Ik heb dit probleem ook, ik moet zeggen sinds ik leren laarzen heb hou ik mijn benen al een stuk stillen je zit vaster.
En ook helpt het als het tuurlijk vaak tegen je gezegd wordt. vaak heb ik er geen erg in maar als je er heel de tijd op wordt gewezen dan ga je er vanzelf rekening mee houden. dit zal tuurlijk wel een tijd duren.
Sinds ik met leren laarzen rijdt, heb ik wel meer ''gevoel'' wat ik met me benen aan het doen ben. Het probleem was daar alleen nog niet mee opgelost. BBotanya schreef:drijven heeft wel effect op het rijdenen veel ook!
aanknijpen van de knieen is geen fijne manier,,, ten 1e je gaat verkrampt zitten en ten 2e je houd het niet lang vol.
de beste manier is om goed steun te zoeken in de beugels. zet je gewicht in de beugels en maak je benen zo lang mogelijk. hakken naar beneden en dan goed op de plaats proberen te houden. ( je benen zo lang mogelijk maken maakt het drijven ook makkelijker)
Iedereen heeft een andere zit en reageert overal anders op, daarom lijkt t mij moeilijk om te zeggen. Ik zou gewoon wat uitproberen, vooral goed op je benen concentreren. utah1972 schreef:Ik merk dat ik met echte rijlaarzen veel vaster zit, dan met chaps!
Ik rijd nu toch wel zeker 2 jaar met lederen chaps. En mijn benen liggen al een stuk stiller. 1 jaar daarvoor reed ik met leren rijlaarzen. Ook dat is fijner idd. Felisie schreef:BBotanya schreef:drijven heeft wel effect op het rijdenen veel ook!
aanknijpen van de knieen is geen fijne manier,,, ten 1e je gaat verkrampt zitten en ten 2e je houd het niet lang vol.
de beste manier is om goed steun te zoeken in de beugels. zet je gewicht in de beugels en maak je benen zo lang mogelijk. hakken naar beneden en dan goed op de plaats proberen te houden. ( je benen zo lang mogelijk maken maakt het drijven ook makkelijker)
Maar als je constant aan t drijven bent zal je paard er wel steeds minder op reageren. Of zit ik hier fout?
Aanknijpen van de knieen is niet fijn, ontspannen zitten lijkt mij veel beter, maar als dat de manier is om het te leren kun je t altijd proberen.Iedereen heeft een andere zit en reageert overal anders op, daarom lijkt t mij moeilijk om te zeggen. Ik zou gewoon wat uitproberen, vooral goed op je benen concentreren.
Als ik hier fout zit moet iemand het maar zeggen. Ik heb er zelf maar een beetje last van.
BBotanya schreef:nee van constant drijven gaat je paard echt niet minder reageren, onthoud wel dat je drijft met je kuiten en niet met je sporen/hakken
Dat hebben ze mij wijsgemaakt.