benen stil houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisetjj

benen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 20:21

Wie heeft de gouden tip voor mij ?? Haha!
Ik kan absoluut mijn benen niet stilhouden.
Ook heb ik vroeger geleerd elke pas aan te drijven. (dit was op mijn 9e dus ik wist niet dat dat niet hoorde!) Maar hoe kan je dat eruit krijgen? Het is nu een automatisme.

mqe

Re: benen stil houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:41

Het helpt (echt!) als je ontspant, mn. in je heupen en "meezit" met je paard. Je benen gaan automatisc[i][/i]h mee van links naar rechts en jij kunt automatisch "nadrukken" links en rechts (met het bijbehorende achterbeen dus, anders gebeurt er niks); de pas wordt gelijk beter! Je merkt dus meteen het effect van een goede zit.

sabwalt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:43

Zonder beugels rijden is een goede les. Je bent 'gedwongen' om je knieën goed aan te knijpen en zit dan automatisch stiller.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 10:55

goed op jezelf letten wanneer je drijft, probeer eens niet te drijven, staat dan het paard stil? De meesten zullen zeggen nee, dus onnodige hulpen, je krijgt er ook geen effect mee, als je je benen dus loslaat blijft t paard gewoon lopen, maar als je ze eraan houd, telkens weer, blijft het paard ook gewoon lopen.

BBotanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:00

drijven heeft wel effect op het rijden Knipoog en veel ook!

aanknijpen van de knieen is geen fijne manier,,, ten 1e je gaat verkrampt zitten en ten 2e je houd het niet lang vol.

de beste manier is om goed steun te zoeken in de beugels. zet je gewicht in de beugels en maak je benen zo lang mogelijk. hakken naar beneden en dan goed op de plaats proberen te houden. ( je benen zo lang mogelijk maken maakt het drijven ook makkelijker)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:51

lees even mee Lachen heb dat probleem ook! Vooral bij het lichtrijden dan. laatst heb ik er erg op gelet, benen stil houden, de hele tijd er aan denken en toen ging het beter. maar tips zijn altijd handig!

utah1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:07

Ik merk dat ik met echte rijlaarzen veel vaster zit, dan met chaps!

Exiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:20

Ik heb dit probleem ook, ik moet zeggen sinds ik leren laarzen heb hou ik mijn benen al een stuk stillen je zit vaster.

En ook helpt het als het tuurlijk vaak tegen je gezegd wordt. vaak heb ik er geen erg in maar als je er heel de tijd op wordt gewezen dan ga je er vanzelf rekening mee houden. dit zal tuurlijk wel een tijd duren.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:24

Citaat:
Zonder beugels rijden is een goede les. Je bent 'gedwongen' om je knieën goed aan te knijpen en zit dan automatisch stiller.

Mhhhh.. helaas! gaat niet voor iedereen op Vork

Ik kan zonder zadel super rijden, goeie zit, benen liggen stil... dender rustig in rengalop door het bos, maar zodra er een zadel onder mijn kont ligt is het mis.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:28

Even puntje; heb er ook wel last van. Niet zozeer het kloppen, maar gewoon dat m'n benen niet altijd stil willen liggen.

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 21:37

Exiting schreef:
Ik heb dit probleem ook, ik moet zeggen sinds ik leren laarzen heb hou ik mijn benen al een stuk stillen je zit vaster.

En ook helpt het als het tuurlijk vaak tegen je gezegd wordt. vaak heb ik er geen erg in maar als je er heel de tijd op wordt gewezen dan ga je er vanzelf rekening mee houden. dit zal tuurlijk wel een tijd duren.

Ik heb ook leren laarzen (2x mee gereden) Maar merk niet echt veel verschil. Misschien komt het nog?

Bedankt voor de tips!

Exiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:56

In het begin merkte ik het ook nog niet echt, maar toen ben ik heel intensief met mijn leren laarzen gaan rijden en ik moet zeggen k rij het liefst niet meer zonder, soms met een buitenrit met chaps maar dat vind ik nou niet echt meer fijn rijden.

Ik hoop dat je je probleem op kunt lossen!

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:58

Zonder beugels rijden Knipoog Sinds ik met leren laarzen rijdt, heb ik wel meer ''gevoel'' wat ik met me benen aan het doen ben. Het probleem was daar alleen nog niet mee opgelost.

rissie1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:03

Ik heb dit probleem ook wel een beetje. Sinds ik met leren rijlaarzen rij is het inderdaad minder geworden. Ik moet wel zeggen dat het niet weg is, maar hetverbetert wel.

Wel heeft het even geduurd, maar ik denk dat dit komt doordar je lerem rijlaarzen eerst goed moer inlopen en inrijden, voordat je er lekker mee kunt rijden.

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 22:20

zonder zadel of zonder beugels rijden, en ik heb het ook gehad, en toen heeft me moeder twee servetjes meegenomen en die dan tussen mijn knieen en het zadel gedaan, en dan mocht het er niet uitvallen

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:14

BBotanya schreef:

aanknijpen van de knieen is geen fijne manier,,, ten 1e je gaat verkrampt zitten en ten 2e je houd het niet lang vol.

de beste manier is om goed steun te zoeken in de beugels. zet je gewicht in de beugels en maak je benen zo lang mogelijk. hakken naar beneden en dan goed op de plaats proberen te houden. ( je benen zo lang mogelijk maken maakt het drijven ook makkelijker)

Maar als je constant aan t drijven bent zal je paard er wel steeds minder op reageren. Of zit ik hier fout?

Aanknijpen van de knieen is niet fijn, ontspannen zitten lijkt mij veel beter, maar als dat de manier is om het te leren kun je t altijd proberen. Lachen Iedereen heeft een andere zit en reageert overal anders op, daarom lijkt t mij moeilijk om te zeggen. Ik zou gewoon wat uitproberen, vooral goed op je benen concentreren.

Als ik hier fout zit moet iemand het maar zeggen. Ik heb er zelf maar een beetje last van.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:20

utah1972 schreef:
Ik merk dat ik met echte rijlaarzen veel vaster zit, dan met chaps!

Ik reed eerst met suede chaps, mijn benen zwiepte overal naar toe behalve op de goede plek Haha! Ik rijd nu toch wel zeker 2 jaar met lederen chaps. En mijn benen liggen al een stuk stiller. 1 jaar daarvoor reed ik met leren rijlaarzen. Ook dat is fijner idd.

BBotanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 11:54

Felisie schreef:
BBotanya schreef:

Maar als je constant aan t drijven bent zal je paard er wel steeds minder op reageren. Of zit ik hier fout?

Aanknijpen van de knieen is niet fijn, ontspannen zitten lijkt mij veel beter, maar als dat de manier is om het te leren kun je t altijd proberen. Lachen Iedereen heeft een andere zit en reageert overal anders op, daarom lijkt t mij moeilijk om te zeggen. Ik zou gewoon wat uitproberen, vooral goed op je benen concentreren.

Als ik hier fout zit moet iemand het maar zeggen. Ik heb er zelf maar een beetje last van.

nee van constant drijven gaat je paard echt niet minder reageren, onthoud wel dat je drijft met je kuiten en niet met je sporen/hakken

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 12:33

BBotanya schreef:
nee van constant drijven gaat je paard echt niet minder reageren, onthoud wel dat je drijft met je kuiten en niet met je sporen/hakken

O, sorry Bloos Dat hebben ze mij wijsgemaakt.
Maar het is toch niet de bedoeling dat je je paard constant drijft of wel?

BBotanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:17

jawel. constant been (kuit) eraan houden.
om je paard voorwaards te houden en het nageven van het hoofd te 'ondersteunen'