Lang en laag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Lang en laag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 09:32

Heeft iemand misschien tips voor het lang en laag rijden.
Mijn pony heeft namelijk een tijdje stil gestaan en ik wou het zo wat opbouwen.
Nu wil hij wel iets lager gaan lopen maar zodra ik meer wil heb ik geen contact meer en rij dus met losse teugels, wat ook niet de bedoeling is, in stap en galop gaat het wel wat beter dan ik draf, daar volgt hij mijn hand helemaal niet.
Ik heb hem wel ontspannen en actief lopen, hoe moet hij nu met zijn hoofd naar beneden?

Anoniem

Re: Lang en laag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 09:35

Gewoon blijven ontspannen. Dat hoofdje komt vanzelf wel, jij moet hem laten voelen dat het prettig is daar laag te lopen Lachen Makkelijker gezegd dan gedaan hoor Knipoog Maar dat moet echt vanzelf komen, probeer het anders eens in draf / galop en maak dan rustig een overgang naar de stap en probeer datzelfde contact te houden (als je hem daar wel laag krijgt).
Xx Lachen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 09:43

Dat heb ik dus ook gedaan later ging het wel iets beter, maar dan rij ik dus een hele tijd zonder contact.
Ook als ik hem dan weer oppak en steeds iets losser laat blijft hij op een gegeven moment gewoon met zn hoofd op dezelfde plaats.
Dan moeten we dus maar lekker veel gaan oefenen Clown Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:03

Tuurlijk lukt het niet 1,2,3 Lachen Daar is tijd voor nodig ! En veel geduld Knipoog Maar je zegt dat hij dan op een gegeven moment zijn hoofd weer op dezelfde plaats heeft ? Dus dat betekend dat hij het daarvoor wel goed deed ? Als hij omhoog komt, corrigeren Lachen
Succes !
Xx

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 12:19

Dat bedoelde ik met als ik hem steeds langer laat. Dat hij dan op een punt blijft 'hangen' en ik geen contact meer heb en hem niet verder naar beneden krijg.

Als hij zn hoofd laat zakken beloon ik hem gelijk maar hoe moet ik dat dan corrigeren als hij zn hoofd weer omhoog doet? Omdat ik dan geen contact meer heb.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:13

Je moet zorgen dat je onder het laag rijden je paard altijd acktief hebt. zo blijft die zoeken naar je hand en je hand volgen. als je geen contackt meer heb, stel hem weer iets hoger in en doe het opnieuw, net zolang je wel contackt blijft houden en je paard je hand volgt. Hou hem daarbij lekker acktief, stel hem lekker recht, Zorg dat die zijn rug zeer goed los gaat laten (Doormiddel van dat acktieve been en dat die je hand maar blijft volgen)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:20

Ik heb weleens gehoord dat he de teugels kunt "kammen" langzaam door je handen halen, van iets korter dan normaal steeds langer zeg maar, terwijl je ze met een hand vasthoud. Paar keer herhalen tot ze steeds verder naar beneden gaat. Warrige uitleg... maar bij mij volgde ze dan tot lager, er hield ik losjes contact.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:27

Probeer veel voltes te maken en misschien de volte te openen en te sluiten zodra je voelt dat je geen verbinding meer hebt met de mond pak je de teugels weer iets op en probeer je het opnieuw

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:29

Vooral niet forceren, dat werkt alleen maar averechts. gewoon lekker van achter naar de hand toe rijden. Probeer haar anders eerst op gewone hoogte ontspannen te krijgen, en daarna wat uit te schuiven richting halsstrekken denken. Dan goed aanvullen van achter uit. Succes.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:29

even een stipje!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 21:49

Bedankt voor de tips!
Ga er mee bezig! Meer tips zijn altijd welkom Schijnheilig

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 21:59

Als ik het zo hoor loopt je paard niet van achter naar voor.

Je meot proberen om jepaard van achter naar voor te krijgen,
dit houd dus in dat je normaal drijft in de takt van de gang en voor contact houd. Je moet hierbij ten alle tijden contact houden met de mond. Als hij dus het contact verbreekt neem je de teugels iets op. waarschijnlijk ben je dus eerst nog niet aan het lang en laag rijden maar dat komt vanzelf.

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:00

Vooral het drijven is van belang. Als hij het contact verbreekt drijf je bij zodat hij weer "tegen de teugel aan loopt" hierdoor krijg je weer contact.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:01

Precies, niet de teugels erbij pakken als je het contact verliest, maar been geven zodat je hem weer naar je hand toe kan rijden.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 22:19

ik ben ook van mening dat je dit niet met de hand maar juist met de beenhulpen op moet lossen. En daarbij heb je heel veel geduld nodig. Oefeningen waarbij veel buiging gevraagd worden zijn prima. Voltes,achtjes etc. succes!