Ze reageert daarbij ook veel te weinig op teugelhulpen, en heeft een onderhals. (foto)

In stap is ze redelijk ontspannen en loopt ze normaal met haar hoofd. In draf echter
, dan gaat daar hoofd de lucht in en begint ze te rennen. Ze kent 2 soorten draf: of veel te snel (gaat ook gallopperen) óf veel te langzaam (dribbelig), met haar koppie mogelijk nog hoger. Galop gaat redelijk, maar is veel makkelijker dan draf. Alleen heeft ze de neiging te gaan racen.Salvira's houding met rijden: (of hoofd nog hoger) [ze wordt trouwens beloond, vandaar die hand] http://i138.photobucket.com/albums/q264 ... dde008.jpg
Ik weet dat er al een topic over paarden met onderhals is, maar daar heb ik weinig aan aangezien al die paarden niet goed voorwaarts waren, en al meer ervaren met rijden.
Wie heeft er tips, of dit ook gehad? Let wel even op het volgende:
Salvira had pas 1,5 jaar rijervaring (waarschijnlijk 1x per week in die tijd) voor ik kwam verzorgen,ze heeft dus een hele tijd niks gedaan. Ik heb vooral buitengereden, ong. eens per 2 weken gedurende 1,5 jaar. Met longeren is ze verpest, ze gaat dan alleen maar racen, bokken, recht voor je staan enz. Los in een cirkel heb ik haar wel eens laten lopen, ging wel goed.
Ze is dus niks gewend!

(maar je moet er dus wel mee om kunnen gaan en niet de teugels los en de slof heel strak!)
) Sterk in de achterhand is ze volgens mij niet. Hoe krijg ik haar neusje voor-neerwaarts? Ze kijkt van het minste op. Licht of zwaarder contact maakt haar niet zoveel uit, racen doet ze toch, al probeer ik het natuurlijk zo licht mogelijk.
, maar dat is ook niet goed natuurlijk.
Dus dat zou best kunnen.