Fries @work (springen filmpjes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aurora3

Fries @work (springen filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 20:19

Heey iedereen,
Laatst heeft iemand een filmpje gemaakt van mijn pogingen tot springen. Ik weet dat ik dringend les nodig heb, maar dat gaat een beetje moeilijk omdat we geen goede bak hebben. Tong uitsteken ik weet niet precies hoe je filmpjes plaatst, dus ik ga het gewoon even proberen. De kwaliteit is niet super dus verwacht er niet te veel van, maar volgens mij doen ze het wel.

Gewone rijfoto's/filmpjes volgen nog wel een keertje Knipoog

http://nl.youtube.com/watch?v=bkxDysRWe7Y

http://nl.youtube.com/watch?v=lAJI7CJMxqQ

http://nl.youtube.com/watch?v=5EF3w9Y-JUU

Daantjuh20

Re: Fries @work (springen filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:25

Oh wat leuk joh je gaat wel van slecht naar goed en van laag naar hoog Pling
Ik zelf spring ook weleens met me fries en mijn eerste fries bonkte er ook gewoon tegenaan maar mn huidige fries springt wel een meter hoger dan nodig is Haha!
Voor de rest ziet het er leuk uit hoor als je er maar lol in hebt en wel fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben die met een fries springt Knipoog

_ESMEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:27

haha ziet er echt heel leuk uit Haha! Ik vind het wel grappig springen met een fries weer eens wat anders! Nog veel plezier verder en ik hoop snel nog wat filmpjes te zien Knipoog

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 19:31

zal mn vriendje nog wel eens meeslepen voor dressuurfoto's ook. En we gaan binnekort weer verder springen.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 23:02

Vinden jullie eigenlijk dat ze peesbeschermers om moet met springen?? Ik heb ze wel liggen, maar op de filmpjes heeft ze ze niet aan omdat ze met dr benen in de modder gestaan en dat was nog nat, dus leek me niet zo'n strak plan.

Heeft er iemand trouwens tips voor wat voor hindernissen ik nog zou kunnen bouwen?? Ze heeft weinig ervaring met springen, dus ik probeer het langzaam op te bouwen. Daarom had ik eerst een aantal keer balkjes gedraafd en balkjes gegaloppeerd, dat ging goed dus heb ik de laatste balk vervangen door een hindernisje. Maar hoe bouw ik dit nu het beste verder uit??

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 23:12

het lijkt alsof je beugels een beetje lang zijn, of ligt dat aan de kwaliteit van t filmpjee Tong uitsteken Bloos

verder kun je misschien proberen om een kruisje te springen, als je daar geschikt materiaal voor hebt liggen.

en het is met elke sprong goed, ook als er een drafbalk voor ligt, om laat maat zeggen 'ónder' de sprong een extra 'grondbalk' te leggen, op de grond dus Tong uitsteken Knipoog
op die manier is het voor het paard makkelijker om de hoogte in te schatten, en uit mijn ervaring springen ze er dan beter overheen.

veel suc6 verders!!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 23:52

ruth91 schreef:
het lijkt alsof je beugels een beetje lang zijn, of ligt dat aan de kwaliteit van t filmpjee Tong uitsteken Bloos

verder kun je misschien proberen om een kruisje te springen, als je daar geschikt materiaal voor hebt liggen.

en het is met elke sprong goed, ook als er een drafbalk voor ligt, om laat maat zeggen 'ónder' de sprong een extra 'grondbalk' te leggen, op de grond dus Tong uitsteken Knipoog
op die manier is het voor het paard makkelijker om de hoogte in te schatten, en uit mijn ervaring springen ze er dan beter overheen.

veel suc6 verders!!

De lengte van mijn beugels zal ik eens op letten de volgende keer, maar ik geloof niet dat ik er last van had verder.

Een kruisje zou idd wel handig zijn, maar ik heb geen lange balken. Mijn sprongetje is nu al aan de smalle kant, moest echt heel erg sturen om erover heen te gaan. Als het goed is komen er wel nieuwe langere balken, maar vraag me niet wanneer.
Dat van die grondbalk heb je zeker gelijk in, normaal doe ik dat ook eigenlijk altijd, maar was het nu blijkbaar vergeten ofzo.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 23:54

Daantjuh20 schreef:
Oh wat leuk joh je gaat wel van slecht naar goed en van laag naar hoog Pling
Ik zelf spring ook weleens met me fries en mijn eerste fries bonkte er ook gewoon tegenaan maar mn huidige fries springt wel een meter hoger dan nodig is Haha!
Voor de rest ziet het er leuk uit hoor als je er maar lol in hebt en wel fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben die met een fries springt Knipoog

Ja Mistral springt er ook wel eens tegenaan hoor. Met lage hindernissen zoals de eerste 2 foto's dan lijkt het wel of ze de hindernis niet serieus neemt ofzo, daarom gaat het mis. Voor de hogere hindernis zet ze wel fatsoenlijk af en dan is er geen probleem Tong uitsteken
We hebben dr zeker lol in samen, ze wordt ook altijd helemaal enthousiast, de eerste paar sprongen moet ik echt flink tegenhouden voor de sprong, anders neemt ze alle balken en de sprong in 1 keer Tong uitsteken