Bij mijn stage heb ik het een beetje geleerd, maar ik ben het een beetje kwijt. Dus als iemand me een beetje wilt uitleggen hoe je dat doet. Zal dat heel erg aardig zijn
Groetjes Lidy
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
want imo heb je dan veel te grote kans dat je je paard gewoon 'omgooit' en daar krijg je nooit goede wissels van.
als ik dan doorrijd met van hand veranderen is dat ook weer mijn buitenbeen.
Waarbij je wel moet gaan opletten is dat je paard met van hand verandere niet automatisch van galop gaat wisselen (had ik een tijdje last van) want dan word zo'n contra-galop erg lastig.

Liezel1 schreef:eventueel een balk als hulp gebruiken om ze te springen..
Precies zoals ik boven heb uitgelegd 

) Ik heb wel gewoon les, maar daar krijg ik te horen dat ik haar moet verzamelen en dan heel duidelijk moet zijn met m'n been, zoiets
, maar zelfs op een sprong of balkje wisselt mijn pony wel eens niet, heeft iemand tips??
Born2BCrazy schreef:had al zo'n vermoeden..![]()
Maar valt dan op zich ook wel in die categorie..(is immers geen 'dressuurmatige wissel')
dan zou die balk al minder erg zijn..
Nee, dat telt niet vind ik. 
pharagirlke schreef:Born2BCrazy schreef:had al zo'n vermoeden..![]()
Maar valt dan op zich ook wel in die categorie..(is immers geen 'dressuurmatige wissel')
dan zou die balk al minder erg zijn..
springwissel of dressuurwissel, me dunkt dat je hem beter gewoon meteen goed kan aanleren. Je verkoopt het paard, ruiter wil eerst dressuren en dán loop je in het Z tegen de laksheid van de vorige ruiter aan... Of als je zélf gaat dressuren (je weet nooit of er iets gebeurt waardoor je niet meer mag springen oid) en je komt in het Z...Ja daar zit je dan met die springwisselNee, dat telt niet vind ik.
) 
(ooit) Shauni_Itica schreef:Mijn paard springt vanzelf over dus als ik op de X ben springt ze uit zichzelf over naar de andere galop.
Maar ik denk dat jij het beste in galop van hand kan veranderen en dan voor de x in draf en dan na de x waar in de goede galop.
En dan de hele tijd oefenen, je kan het ook in de hoeken proberen. Na een tijd snapt je paard het denk ik wel en springt hij hopelijk wel over. Maar het is een kwestie van oefenen en tijd.
pharagirlke schreef:Born2BCrazy; net daarom dat ze de hulpen niet zou mogen leren via een forum