wat doen jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missanous

wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 23:31

ik heb nu 2 officiele wedstrijden met mijn paardje gestart
alleen het probleem is dat ze op een gegeven moment haar hoofd omhoog doet en niet meer naar beneneden gaat
als ik dan heel voorzichtig wat kneepjes geef dan wil te terug trekken waardoor ik dan zoiets heb: oke laat maar zitten
ik ben dus bang dat ik commentaar krijg van de jury
maar ja als ik mijn paard haar zin blijf geven dan is dat natuurlijk ook niet goed
uiteraard ligt dit niet alleen aan mijn paard maar ook aan mij Lachen
nu wil ik graag weten wat jullie in deze situatie zouden doen
zouden jullie je paard ook gewoon met haar/zijn hoofd in de lucht laten lopen of zouden jullie gewoon doorvragen zodat ze na geeft en dan maar commentaar van de jury

Marieke_K

Re: wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 07:20

Ik zou aan de basis gaan werken in je training. Blijkbaar is je paardje nog niet voorwaarts genoeg waardoor hij rond gaat lopen.

Tijdens een wedstrijd kan je het proberen te corrigeren, maar sowieso wordt je afgerekend op het feit dat je paard niet nageeflijk loopt tijdens een onderdeel. In een proef heeft echt sleutelen toch weinig zin (heb je ook de tijd niet voor), dus ga terug en werk aan je basis!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 08:14

Probeer ook zelf voor en tijdens de wedstrijd goed te ontspannen. Door jouw spanning en die op het wedstrijdterrein kan het ook komen dat je paard gespannen raakt en daarom z'n rug wegdrukt.
Tijdens je training moet je dus ook meer aandacht besteden om naar de ontspanning toe te rijden. Je moet je paard sneller weer terug kunnen rijden als deze zijn hoofd omhoog gooit. Probeer sneller te voelen wanneer je paard z'n hoofd omhoog wil doen zodat je eigenlijk ingrijpt voordat het gebeurt. Een goede instructrice kan je hierbij helpen.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 12:14

bedankt voor jullie antwoorden
ik heb les en thuis loopt ze 9 van de 10 keer vrij nageeflijk
ik zal proberen mezelf meer te ontspannen tijdens de wedstrijden

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:25

je moet niet bang zijn voor commentaar van de jury. meestal kan je er zeker wel wat mee, want een jury is een toeziend en beoordelend oog.

Ik zal zeker aan de basis gaan werken, lekker acktief houden, ook onder de proef, probeer je paard voor te zijn, zodat hij/zij de kans niet heeft om dat hoofd omhoog te gooien. Hou je paard onder de proef ook lekker bezig. Wees zelf ook lekker ontspannen en ook al gooit die zijn hoofd omhoog, doe alsof je neus bloed en herstel het op jou manier. maar het belangrijkste is, probeer je paard voor te zijn.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:11

ook jij bedankt voor je antwoord Lachen