Rug is stijf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scarnit

Rug is stijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:33

Ik heb een bijrijdpaardje die helemaal stijf is in haar rug. Ze is heel lang verkeerd gereden waardoor ze nu dus helemaal vast zit in haar rug, Dit is dan voornamelijk in galop. Nu wil ik dit dus graag oplossen, want er valt gewoon niet stil op te blijven zitten in galop. Dit is dus voor ons beide niet fijn. Ik zou graag tips willen hebben hoe ik dit het beste zou kunnen op lossen. Gelieve handmatige tips ( als die er zijn ). Maar natuurlijk tips met rijden. Alle kleine beetjes zijn welkom. En ik snap zelf ook dat dit veel tijd in beslag zal nemen.

xxx

Joica

Re: Rug is stijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:41

probeer haar lekker ontspannen te rijden, dat je ze met de neus op de grond rijd en toch onder controle hebt en dan rustig aan wat meer omhoog laten komen, dit moet je vooral in draf doen, als dat goed gaat kan je het in galop ook doen. als ze zich goed ontspant laat haar rug ook los. succes Lachen

Scarnit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 20:22

En zijn er ook bepaalde oefeningen die je daarvoor kan doen ofzo?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 20:24

lang en laag, neusje over de grond. Lachen En op die manier figuren rijden, voltes etc. Lachen

Scarnit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 20:27

en kan springen ook helpen? of vrijspringen. Of is dat juist niet goed?

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:09

Orinda schreef:
En zijn er ook bepaalde oefeningen die je daarvoor kan doen ofzo?

die zijn er wel.
maar ik denk dat het verstandiger is om je paard eerst door een ervaren persoon na te laten kijken en te behandelen.
die kan je dan de juiste oefeningen en een rijtechnisch advies geven.

Scarnit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 17:21

Ja, mijn instructrice heeft mij ook al geholpen er mee, maar ik d8 ik vraag hier om nog wat dingen om te doen;)

HENIEEJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:39

Mijn paard heeft daar ook last van gehad, daardoor kon hij geen 5 inuitjes achter elkaar springen. Maar kheb toen een tip gekregen om heel erg voorwaarts te werken. Het is ook goed om hem laag in te stellen.

grtz.

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:35

Als ik jou was zou ik er een fysiotherapeut bij halen!
Mijn paardje heeft ook zo'n soort probleem, zijn spieren in zijn rug zitten vast waardoor hij niet meer wil/kan nageven!
Ik ben bij de fysio geweest en nou moet ik elke dag longeren met longeersingel en slof, zorgen dat hij goed laag gaat met zijn hoofd !niet! te diep/rond! En elke dag masseren met 'speciaal' spul! kan je gewoon halen bij de ruiterwinkel!
Als je een nummer wilt hebben van een fysio dan moet je me maar even mailen!
Groetjes

dayenxbyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:39

irisderksen schreef:
Mijn paardje heeft ook zo'n soort probleem, zijn spieren in zijn rug zitten vast waardoor hij niet meer wil/kan nageven!
Ik ben bij de fysio geweest en nou moet ik elke dag longeren met longeersingel en slof, zorgen dat hij goed laag gaat met zijn hoofd !niet! te diep/rond! En elke dag masseren met 'speciaal' spul! kan je gewoon halen bij de ruiterwinkel!
Groetjes

Je kan de rug laten kraken, daar worden ze weer helemaal los van! Haha!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:42

Als het probleem bij de botten ligt kan je het idd laten kraken, maar bij mijn pony is dit niet het geval! Dus heeft kraken bij mij totaal geen zin. Als ze er nou een Fysio bij haalt weet ze wat precies het probleem is, en voor 45 euro per uur heb je er al 1!

dayenxbyoux schreef:
irisderksen schreef:
Groetjes

Je kan de rug laten kraken, daar worden ze weer helemaal los van! Haha!