Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Qimm schreef:Oefen het even niet meer. Paarden zijn best slim, ze hebben zo door als je iets van ze wil en als ze dat leuk of vervelend vinden kunnen ze daar al voordat je het vraagt op reageren. In dit geval dus door te drammen.
Even die oefening op pauze en het dan later heel voorzichtig weer meenemen.

DeniseES schreef:(Niet te veel op te kleine voltes, dan rij je ze kreupel, maar dat weet je vast zelf ook wel) Wat ik bedoel is dat je paard 'nerveus' wordt als je gaat galopperen, dus geef je wel hulpen, en anders je paard af laten koelen voordat je verder gaat. Je paard wéét dat je aan gaat springen en maakt zich er druk over, hij moet gewoon niet verwachten dat als jij gaat stappen, hij mag galopperen (neem aan dat hij dan nerveus gaat doen) en uit jouw verhaal haal ik dat als jij al een beetje galophulpen geeft je paard aanspringt...?
ze heeft er gewoon erg veel zin in, als je het zo verteld komt het me heel bekend voor (heb er ook wel eens last van), ik neem hem dan meteen terug en loop daarna verder, en als ik hulpen geef om aan te springen belonen. Meer kan ik er ook niet aan doen, dus ik hou de tips in de gaten van de anderen