Ik rijd nu sinds paar weken de pony van stalgenoot. Zij is er laatste keer erg hard vanaf gevallen ( naar ziekenhuis, onderrug en stuitje) en mag niet meer erop rijden van ouders en vriend en pony staat te koop.
1e keer dat ik erop ging heb ik eerst gelongeerd. Niks aan hand, Ik erop, na tijdje rijden, wilde ik aangalloperen, een boksessie niet normaal. Echt hoog en gemeen en echt bedoeld om me eraf te krijgen, wat ook gelukt is na tijdje. Vrij harde landing gemaakt, op achterhoofd en knie, 2 weken goe dlast van gehad.
Erna gelijk aan longe gepakt met andere stalgenoot en flink laten rennen. Erna weer erop en niks aan hand.
Ben nu bijna dagelijks bezig geweest met longeren en rijdnen, en gaat geweldig!!
kan zelfs al achterwaards met haar en stelling vragen, wat ze eerder nog niet kon ( of waarbij ze gewoon begon te vervelen)
Ik kwam laatst op idee om vreemd terrein te proberen, grote bak bij ons in buurt. Aangekomen en gelongeerd. na 30 min wilde ik toch even proberen hoe alleen stappen ging.
Na 2 rondjes begon het geklier. Kei hard hoofd omlaag trekken en net zo snel 180 graden draaien. Paar keer gedaan, ik blijven zitten, direct omgedraaid en been gegeven en voorwaards gereden. Weer hetzelfde....
afgestapt, begon wel erg kiele kiele te worden dat ik bleef zitten, en weer verder gegaan met longeren.
Weer opgestapt en na paar rondjes weer hetzelfde....
Dit deed de pony bij eigenaresse ook, zij viel echt elke keer als ze reed er wel min,1 keer vanaf, maar gelukkig nooit hard terrecht gekomen. Dat bokken had ze nog nooit eerder gedaan.
Wat kan de oorzaak zijn van dit hoofd omlaag trekken? En nog beter... wat kan ik eraan doen. Ik heb gelukkig vrij goed evenwicht en al heel wat moeilijke paarden geredne, maar hier heb ik echt moeite mee, die pony deed het er echt om om me eraf te krijgen zo.
Wie heeft tips voor me!!!
In eigen bak met mij erop doet ze het niet, maar op vreemd terrein dus wel. gekke is dat in binnenbak in buurt ze dit ook nog nooit gedaan heeft, ook niet met eigeraresse
Is niet even trekken aan teugels, echt een duik met hoofd, neus op grond en snel draaien. Doordat je al moeite hebt om niet naar voren te vallen en evenwicht te bewaren, kiep je er snal vanaf als ze die draai maakt, eigenaresse heeft pony beetje erg verwend en vaak veel te veel toegelaten, zal er ook wel mee te maken hebben. In omgang is beestje super braaf en gezond