Pauly (gelders)@ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Fleurtjuhh_

Pauly (gelders)@ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 12:33

Zondag heeft mijn vader foto's gemaakt van mij met Pauly. De binnenbak was helaas beze dus moesten we naar buiten alleen het waaide nog al hard en aangezien ze nogal een heet hoofd is ging het niet geweldig. Maar er zijn toch nog wel redelijke foto's uitgekomen. Het is alleen stap en een klein beetje draf omdat ik Pauly te heet vond voor de galop.

Hier de Foto's

Afbeelding
Eerst even poetsen.

Afbeelding
Net opgestapt nog even wat goed doen.

Afbeelding
Ik zit hier een beetje onderuit gezakt maar dat komt omdat ik lui moet zitten.

Afbeelding
Mooie stelling

Afbeelding
Mag hier mijn benen iets verder terug houden.

Afbeelding
Hier weer een bolle rug.

Afbeelding
Mooi ontspannen drafje, val alleen voor over en Pauly op de voorhand.

Afbeelding

Afbeelding
even stil staan

Afbeelding
doei doei Knipoog

commentaar mag mits onderbouwt

groetjes _Fleurtjuhh_

Niien_

Re: Pauly (gelders)@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:35

Mooi paardje, je moet alleen af en toe je onderbenen iets meer naar achter leggen, en je handen niet zo vast zetten.
succes ermee!

Margriet7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:51

Commentaar geef je zelf al: je rug minder bol maken, je benen wat naar achter leggen, maar ook minder naar beneden kijken Knipoog

leuk paard hoor Lachen

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:54

Mooi paardje, ik vind wel dat hij zich wat opkropt. Verder rug recht, naar voor kijken en je benen niet te ver af steken. Voor de rest ziet het er goed uit Lachen .

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:02

lastig een paardje die al vrij opgericht gebouwd is en wat moeilijker ontspannen te rijden is, heb er zelf ook een onder mijn kont Haha!

Probeer meer stelling te vragen door je binnenhand iets van de hals af te houden en je buitenhand er goed bij te houden. Veel overgangen rijden en dan gaat ze vanzelf minder letten op de omgeving en zal ze meer ontspannen lopen!

Succes!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:02

Ik vind het moeilijk om te zeggen van foto's...maar ik krijg de indruk dat je het paard te veel terug rijdt. Hij lijkt te kort in de hals.
Mijn advies zou zijn: voorwaarts rijden en meer de hals uitlegeen. Meer lengte in de hals aanbieden, dan kan het paard voor je been er ook makkelijker inzakken.
Het ziet er voor mij uit, alsof je kost wat kost controle wilt houden en in je verhaal van de wind haal ik dat ook er uit. Juist wel galopperen!!! Hup...voorwaarts rijden...jij bepaalt het tempo....met je been en je zit. Hierdoor ben je duidelijk aanwezig bij het paard en zal je uiteindelijk daardoor perfecte controle krijgen.
Maar vannuit je zadel en niet met je teugel, zoals het nu lijkt. Dit is best moeilijk hoor, omdat het jezelf in het begin het gevoel geeft dat je het juist niet onder controle hebt.
Maar zoals je nu lijkt te rijden, haal je alle voorwaartse drang uit je paard en kun je later nooit de achterhand er bij drijven. Bovendien zal je paard zich, door al dat tegenhouden alleen maar sterker gaan maken.
Vergeef me als ik het fout zie...maar dit is wat je foto's bij mij oproepen.

Ik heb overigens ook de indruk dat dit paard "heel veel paard" is voor jou. Snap je wat ik bedoel? En dat maakt het voor jou wel extra lastig.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 13:11

@ polly2: ik moet hem juist terug rijden omdat ie anders onder me vandaan loopt. zeword nu al rustiger alleen net op de dag dat er foto's werden gemaakt was ze behoorlijk heet.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:19

_Fleurtjuhh_ schreef:
@ polly2: ik moet hem juist terug rijden omdat ie anders onder me vandaan loopt. zeword nu al rustiger alleen net op de dag dat er foto's werden gemaakt was ze behoorlijk heet.

Probeer veel figuren te rijden en de aandacht bij jou te houden. Veel overgangen moet je ook zeker doen.
Krijg vertrouwen in haar,

Ik vind het nu (right me if i'm wrong) lijken, dat je wel wil rijden, maar je weet dat ze te sterk voor je is, dus daarom maar de teugels erg kort neemt, zodat je haar echt (te veel) bij je hebt. Ik zou zeggen. Doe de teugel minstens 10cm langer, stap rustig, totdat je haar rustig hebt, dan ga je draven, als ze dan te heet wordt weer gaan stappen en zo doorgaan.
Ik galopeer soms met misty met een 'uitstap-teugel' en ze luistert perfect naar m'n zit en stem.

Kom op meid, je komt er wel! Lachen

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 13:25

@mistie: als ik mijn teugels 10 cm langer doe als ze heel heet is krijg ik geen contact met de mond en geen controle over de snelheid. maar de laatste tijd gaat het een stuk beter maar dit was gewoon even een down dag.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:43

_Fleurtjuhh_ schreef:

En dat is nu precies wat ik bedoel. Zo ziet het er ook uit. Je bent alleen maar aan het trugrijden op je hand.
het klinkt gek...maar ook als een paard te hard loopt moet je dit voorwaarts oplossen. Ik snap dat dit voor jou tegenstrijdig klinkt. Ik bedoel het ook niet om je af te zeiken hoor...maar als je doorgaat om het paard op deze manier terug te rijden, zal het je niet gaan lukken.
Iemand heeft al goede tips gegeven. Veel figuren rijden aan je been!
Rijd het paard lekker voorwaarts. Geef het paard meer ruimte aan de voorkant, hou je been er aan. Op het moment dat ze te hard gaat rij je de volte in, je begrenst met je buitenbeen en je maakt een halve ophouding met je teugel aan de buitenkant. Dat is even knijpen in de teugel en weer los. Niet trekken, niet vasthouden. je blijft op de volte totdat het paard terugkomt in het door jou beoogde tempo en dan vervolg je de hoefslag weer. Loopt ze weer onder je vandaan...niet van voren terugrijden...maar hup...die volte weer op. In no time heb jij dan controle over het tempo vanuit je zadel en niet vanuit je hand.
Zo win je het bij je paard en ben je echt aan het paardrijden en voegt het dressuurmatig ook nog wat toe.
Niet makkelijk....maar als je het consequent weet toe te passen, wel heel effectief. Probeer het maar eens een tijdje. Ik wil wedden dat je meer vorderingen maakt dan nu het geval is.
Nogmaals...ik bedoel dit opbouwend.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:31

hey! ziet er goed uit hoor! Haha! op sommige foto's moet je wel rechtop blijven zitten, maar de rest ziet er goed uit hoor Knipoog ik kan zien dat je paard graag wil lopen, veel suc6 nog!

gr mandy