Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
dan maak je een vliegenkapje van regenjas materiaal, lol
anneliesdj schreef:Ik heb ook zo'n paard en het is echt waardeloos. Ze schudt alleen tijdens beginnende miezerregen met het hoofd, zo erg dat ze me zelfs een keer een bloedneus heeft 'geslagen'. Als het flink doorregent kruipt ze helemaal weg met haar neus op haar borst en ik kan er helemaal niets tegen doen.
Maar het ergste is nog wel een drupje die ergens af valt, bij binnenrijden in manege's waar het dak niet helemaal dicht is en je zo'n natte plek krijgt waar het naar beneden druppelt.
Als ik dan de bak binnenkomt heeft zij de natte plek aan de andere kant al gesignaleerd en begint al heel spastisch te lopen met haar hoofd scheef richting die plek. Als ik in de buurt kom en ze kan het drupje zien of horen wordt ze gek, steeds als ze een drupje naar beneden ziet of hoort vallen zwiept ze haar hoofd op en neer(vaak rakelings langs mijn hoofd), slaat met haar voorbenen in de lucht en soms gaat ze zelfs aan het bokken(dat is; met de voorbenen van de grond en de neus tussen de benen, achterbenen blijven meestal wel aan de grond). Welke gang ik ook rijd, stap, draf, galop, halthouden, maakt allemaal niets uit, het blijft even erg.
Ik heb van alles geprobeerd, niets helpt, ik hoop tegenwoordig gewoon dat de manege's goed waterdicht zijn en anders is mijn proefje naar de maan.

Stilstaan, steigeren, achteruit lopen. Later wist ik haar er wel langs te rijden en ging het ook steeds makkelijker, maar ze bleef wel met haar hoofd schudden, als ze het geluid alleen al hoorde.
Net alsof ze vond dat regen binnen niet hoorde en buiten wel. 
Tenminste, die van mij heeft het eigenlijk altijd gehouden. anneliesdj schreef:Ik heb ook zo'n paard en het is echt waardeloos. Ze schudt alleen tijdens beginnende miezerregen met het hoofd, zo erg dat ze me zelfs een keer een bloedneus heeft 'geslagen'. Als het flink doorregent kruipt ze helemaal weg met haar neus op haar borst en ik kan er helemaal niets tegen doen.
Maar het ergste is nog wel een drupje die ergens af valt, bij binnenrijden in manege's waar het dak niet helemaal dicht is en je zo'n natte plek krijgt waar het naar beneden druppelt.
Als ik dan de bak binnenkomt heeft zij de natte plek aan de andere kant al gesignaleerd en begint al heel spastisch te lopen met haar hoofd scheef richting die plek. Als ik in de buurt kom en ze kan het drupje zien of horen wordt ze gek, steeds als ze een drupje naar beneden ziet of hoort vallen zwiept ze haar hoofd op en neer(vaak rakelings langs mijn hoofd), slaat met haar voorbenen in de lucht en soms gaat ze zelfs aan het bokken(dat is; met de voorbenen van de grond en de neus tussen de benen, achterbenen blijven meestal wel aan de grond). Welke gang ik ook rijd, stap, draf, galop, halthouden, maakt allemaal niets uit, het blijft even erg.
Ik heb van alles geprobeerd, niets helpt, ik hoop tegenwoordig gewoon dat de manege's goed waterdicht zijn en anders is mijn proefje naar de maan.
! Ik ben toen juist in de regen gaan/blijven rijden om haar te laten wennen en niet haar zin te geven, anders kun je nooit meer naar buiten in de herfst! Goed aan het werk zetten, veel voltes e.d. zodat ze geen tijde hebben om over de regen na te denken. ik rijd wel met een vliegennetje (sliertjes), dan blijven de regendruppels wel meer uit de ogen.
Carry schreef:Ehm, ik zou voor jou persoonlijke veiligheid toch een martingaal gaan gebruiken. Die doen verder niets met je teugels (mits goed ingesteld natuurlijk) maar zorgt ervoor dat het hoofd niet tehoog kan komen.
. 
! Da's blijkbaar toch anders dan onder het zadel aan het werk moeten ...