Nynke @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marijkje1990

Nynke @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:23

Kom ik op stal aan.. bak is bijna overlopen door de regen. Heel leuk maar rijden heb ik gedaan. Het lukte niet echt supper goed omdat ik haar sins kort met zweep rij.. ze is namelijk heet als er een zweep is maar zonder loopt ze geen stap vooruit.
Maar geen geklets hier de foto's

Afbeelding
Stappen

Afbeelding
Afbeelding
Beetje vage foto maar ze liep wel mooi

Afbeelding
oeps ik zit iets te scheef

Afbeelding
Beetje erg holle rug

Afbeelding
Afbeelding
Poging tot een kleine galop

Afbeelding
Weiken.. maar haar kont neemt ze niet mee *zweep was daar weg want ze werd te heet*

Afbeelding
jammer dat het er niet helemaal op staat
Afbeelding

Afbeelding
en uitstappen

Mijn eigen commentaar:
Af en toe op de zweep letten hoe ik hem hou
Mijn tenen
en mijn handen

WiskyBokjes

Re: Nynke @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:43

Ziet er leuk uit Haha!
Lijkt net of je beetje streng bent op sommige foto's...
Verder netjes! Let idd wel op je tenen!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:45

Euhm, ik weet niet of je óóit van ruggegraatsvrijheid hebt gehoort?

Dekje optrekken in de kamer, en hij mag ook wel wat verder naar voren.
Zelf vind ik het niet verstandig om te gaan rijden in zo'n zwembad, maar ach, eigen keus.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:53

Leuke fjord!

Rijden ziet er leuk uit! Let ook op je holle rug, probeer je bekken iets te kantelen! Op sommige foto's lijkt het alsof je je teugels wat korter kan pakken en je handen wat meer voor je uit kan plaatsen.

Moet je eens kijken naar je handen als je zonder zweep rijd! Daar ogen ze een heel stuk vriendelijker en wijzen ze niet naar achter (strenger) maar staan ze mooi rechtop. Probeer als je met zweepje rijd je handen net zo te houden als je zonder zweep rijd, ofwel ontspannen Haha!, dan is gelijk de houding van je zweepje een heel stuk anders. Wat ook kan helpen is om elke keer te herhalen dat je zweep naar beneden/schuin naar achter moet wijzen!

Ach.. en zo'n natte bak hebben wij ook wel eens hoor! Helemaal niks mis mee, zolang de bak maar niet glad is Knipoog

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:55

leuke fjord, ziet er vriendelijk uit, jullie hebben duidelijk veel lol Haha!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:38

Heey marijke.
Volgens mij loopt nynke netter zonder zweep..
Ze speeld eenbeetje kameel op deze foto.s

Let op je tenen.

Tip: de zweep raakt elke keer nynke haar kont omdat je hemnet boven haar kont draagt niet gek dat ze zo druk was...

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:48

Ben het eens met zap Haha!

Leuke fjord! Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar misschien is ze wat minder heet wanneer je een kortere zweep gebruikt (90cm ofzo) blokje zegt al dat je steeds haar kont aan tikt, wat ik niet zie maar wat best zo kan zijn en met een kortere zweep kan dat niet..

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:49

Volgens mij is je zadel qua inch ook te klein voor jou. Je rijdt met holle rug. Enne, ik zou de zweep voor je houden, bij de hals ipv zo naar achteren.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:00

Leuke foto's marijke! .. Dat dekje vind ik echt leuk!

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:07

ik ben het eens met ''Emilion1985''
maar vind je dekje er leuk ! .. en ziet er verder ook leuk uit,!

succes nog verder !!

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:10

Ja..
En verder vind ik dat je haar eerst wat ronder kan gaan rijden achteren naar voren..
Want aan wijken Zou ik zelf niet aan beginnen als je dr niet fijn aan het lopen hebt.
Zo komt er alleen nog maar meer spanning maar dit is mijn mening en word mij altijd verteld Knipoog
Voor de rest ziet het er best goed uit..

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 13:35

Nynke wijkt wel vakern maar dat is nog even oefening baart kunst.. probeer nu zonder zweep te wijken... De holle rug dat heb ik van mezelf.. en dat gaat ook niet weg als ik met me bekken kantel. Ik moet Nynke ook goed tegen houden want anders krijg ik weer een ongeluk,, daar heb ik geen zin in... het sjabrak word altijd omhoog in de boom geplaatst maar zakt weer naar beneden. Veder over het zadel.. ik vind dat er een nieuwe moet komen... maar ik denk niet dat haar baasje daar mee eens is. ene Cap is eigenrisico en wat blokje zei.. nou die zit nu naast me en we hebben er al over gekletst.. en nog een keer voor de duidelijk heid ik rij nynke met zweep want anders wilt ze niet lopen en ik kan mijn handen wel netjes houden met rijden als ik een zweep heb.. maar ik heb af en toe de neiging om ze weer verkeerd te doen omdat ik 5 jaar met piano handen heb gereden.. beugels zijn kort ik weet het .. ik heb korte benen dus val ik met nog langere beugels er uit dus probeer ik iets anders.. En nynke hoeft van mij niet altijd netjes te lopen.. aan de teugel blablabla want het is een pony die vroeger veel gedaan heeft en ze heeft er gewoon ook geen zin meer in anders word ze saggie. Nynke heeft vroeger aan western gedaan dus haar benen zijn ook niet meer 100% en daarom ga ik haar ook niet supper rijden.. ze krijgt nu lekker tijdje vrij en gaan er andere mensen rijden die wel leuk op haar kunnen rijden en ook niet al te gevorderd zijn..

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:32

marijkje1990 schreef:
Nynke wijkt wel vakern maar dat is nog even oefening baart kunst.. probeer nu zonder zweep te wijken... De holle rug dat heb ik van mezelf.. en dat gaat ook niet weg als ik met me bekken kantel. Ik moet Nynke ook goed tegen houden want anders krijg ik weer een ongeluk,, daar heb ik geen zin in... het sjabrak word altijd omhoog in de boom geplaatst maar zakt weer naar beneden. Veder over het zadel.. ik vind dat er een nieuwe moet komen... maar ik denk niet dat haar baasje daar mee eens is. ene Cap is eigenrisico en wat blokje zei.. nou die zit nu naast me en we hebben er al over gekletst.. en nog een keer voor de duidelijk heid ik rij nynke met zweep want anders wilt ze niet lopen en ik kan mijn handen wel netjes houden met rijden als ik een zweep heb.. maar ik heb af en toe de neiging om ze weer verkeerd te doen omdat ik 5 jaar met piano handen heb gereden.. beugels zijn kort ik weet het .. ik heb korte benen dus val ik met nog langere beugels er uit dus probeer ik iets anders.. En nynke hoeft van mij niet altijd netjes te lopen.. aan de teugel blablabla want het is een pony die vroeger veel gedaan heeft en ze heeft er gewoon ook geen zin meer in anders word ze saggie. Nynke heeft vroeger aan western gedaan dus haar benen zijn ook niet meer 100% en daarom ga ik haar ook niet supper rijden.. ze krijgt nu lekker tijdje vrij en gaan er andere mensen rijden die wel leuk op haar kunnen rijden en ook niet al te gevorderd zijn..

je kunt pas goed wijken wanneer je je paard/pony goed voorelkaar hebt, anders loopt je pony gewoon over de buitenschouder weg. Knipoog en dat ze vroeger veel gedaan heeft hoeft toch niet te betekenen dat ze nu niets meer kan/of hoeft te doen? Juist die ontspanning van het nageeflijk rijden (lees aan de teugel) zou haar goed doen om die ontspanning te creeren, dan zal ze ook minder heet kunnen worden omdat ze dan aan het werk moet.. Knipoog

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:42

helemaal mee eens Haha!, ga dus eerst meer aan de nageeflijkheid werken anders heeft weiken geen enkele zin!, verder ziet het er wel leuk uit . .

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 15:57

naresha schreef:
je kunt pas goed wijken wanneer je je paard/pony goed voorelkaar hebt, anders loopt je pony gewoon over de buitenschouder weg. Knipoog en dat ze vroeger veel gedaan heeft hoeft toch niet te betekenen dat ze nu niets meer kan/of hoeft te doen? Juist die ontspanning van het nageeflijk rijden (lees aan de teugel) zou haar goed doen om die ontspanning te creeren, dan zal ze ook minder heet kunnen worden omdat ze dan aan het werk moet.. Knipoog

Ze heeft waarscheinlijk haar botte een deel versleten.. dus ik vind het af en toe gewoon eng om op haar te rijden.. ik wil het namelijk niet verpesten voor mijn verzorgknollie en dat weike voor de 10,000 keer ik heb geleerd hoe je dat moet doen op de manege en probeer ik nu uit te oefenen op haar... ik wil ook dat het leuk blijft voor haar en ik wil haar ook niet zien lijden onder pijn of dat ze het niet leuk vind.. maar soms moet ze gewoon werken en ze probeert veel uit met mij dus ik moet ook nog eens daar op letten.. soms krijg ik les van haar baasje (Z dressuur ruiter) die zecht dat het wel goed gaat..

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:52

kimlovemaggy schreef:
Ja..
En verder vind ik dat je haar eerst wat ronder kan gaan rijden achteren naar voren..
Want aan wijken Zou ik zelf niet aan beginnen als je dr niet fijn aan het lopen hebt.
Zo komt er alleen nog maar meer spanning maar dit is mijn mening en word mij altijd verteld Knipoog
Voor de rest ziet het er best goed uit..

Ben het hier mee eens, ik heb ook gewijkt op de manege, en daar gaat het ook niet goed imo. Met m,n bijrijdpaardje, ga ik ook pas wijken als ze aan de teugel en lekker ontspannen loopt, anders gaat het wijken niet goed en daar word het echt niet beter van. Denk om je houding en de rest van het commentaar is al door de anderen gegeven, en daar ben ik het mee eens.. Lachen

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:08

donders.. lezen jullie nooit dat onderste.. Ik hou gewoon niet van om iederekeer mijn verzorgknol in de krul te gaan rijden! dat is gewoon zielig een paard moet ook vrijheid hebben in de hals...

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:13

marijkje1990 schreef:
donders.. lezen jullie nooit dat onderste.. Ik hou gewoon niet van om iederekeer mijn verzorgknol in de krul te gaan rijden! dat is gewoon zielig een paard moet ook vrijheid hebben in de hals...

Het is pas zielig als je paard oefeningen moet doen die op deze manier helemaal niet kunnen! Je kunt toch ook niet fietsen zonder fiets? nou je kunt ook naar mijn mening niet wijken zonder nageeflijkheid, en je leest zelf ook niet goed. je hoeft een paard niet in de krul te trekken, maar aan de teugel rijden, dat is iets heel anders!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:24

hai'ai

Vind het een mooie fjord die je onder je kont hebt lopen. Had haar een jaartje of 5/6 geschat, maar las in je profiel dat ze al wat ouder is Knipoog

Over je rijden geef je zelf al dingen aan idd, ik vind persoonlijk (was al eerder genoemd volgens mij) het zadel voor jou aan de kleine kant, mag wel een inch maatje groter. Dit komt je zit denk ik ook tegoede aangezien je nu bijna tegen de lepel aan zit. Daarnaast vind ik je behoorlijk streng op je handen. Wat je zegt over je pony niet in de krul willen trekken begrijp ik, maar haar over d'r rug laten lopen is alleen bevordelijk.... Door tempowisselingen zou je haar actiever kunnen rijden......

Succes met haar!

P.S. Mooi dekje

mennietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:29

super leuke fjord !!
je moet alleen wel op je zit en houding letten, maar dat gaf je zelf ook al aan , Lachen

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:36

op al het commentaar dat hier word gegeven heb jij een weerwoord, als je niks aan wilt nemen, moet je je foto's hier niet plaatsen denk ik...
en ook ik zeg het nog een keer, als jij je paard nagevelijk rijd is dat helemaal geen exra belasting, juist alleen maar beter voor haar en haar spieren.
en als zij soms zo gek is en jij haar tegen moet houden omdat je niet weer een ongeluk wil, doe dan in godsnaam een cap op....

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:57

Daarbij moet je je pony ook niet gaan inhouden op de hand maar op je zit, anders wordt de pony op een gegeven moment te hard in de mond en zou je hier meer probelemen mee krijgen, ik heb zelf de indruk dat je het een beetje eng vind om op haar te rijden ook dit breng je over naar de pony en zou er dus misbruik van gaan maken.. ook zou ik haar eens leren aan het been te blijven zodat ze gaat lopen zonder zweep je moet je pony niet vooruit slaan ik denk dat je beter les kunt gaan volgen hier bereik je veel meer mee.. ik denk dat je vertrouwen in de pony een beetje is verdwenen naar het ongeluk " snap ik " maar je moet hier dan wel weer aan gaan werken.. anders komt het met rijden denk ik niet veel beter.. ook vind ik dat je een cap op moet doen als je al zegt dat je geen ongeluk wilt krijgen nu zoek je de ongeluk beetje zelf op.. beetje bot dit mischien maar waarschijnlijk ben je niet hard genoeg gevallen om te zien dat een cap van belang is..

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:59

naresha schreef:
marijkje1990 schreef:

Het is pas zielig als je paard oefeningen moet doen die op deze manier helemaal niet kunnen! Je kunt toch ook niet fietsen zonder fiets? nou je kunt ook naar mijn mening niet wijken zonder nageeflijkheid, en je leest zelf ook niet goed. je hoeft een paard niet in de krul te trekken, maar aan de teugel rijden, dat is iets heel anders!

Ja precies, tuurlijk hoeft je pony niet altijd aan de teugel, maar dan moet je ook niet gaan wijken.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:01

Pff praat iemand die denkt dat ze het beter weet :S

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:02

Ik leer ook al wijken achterhand alles er bij en dat paardje loopt bij mij ook niet nagevend..