Silvita is een 8jarige (elite) merrie Flemmingh x Nimmerdor, bij VDL ingezet voor de fokkerij en enkel IBOP gelopen.
Sinds november is ze in het bezit van Annabel, waar ik Watje ook voor reed. Dochtertje Cara is inmiddels al 5 maanden, dus Silvita wordt het ook een beetje zat

De eerste keer dat ik erop zat was ze nog heel druk en ja, 5 jaar niks gedaan dan rijd je niet zomaar weg. Zillah, die een andere merrie van Annabel rijdt, heeft Silvita nu een paar keer gereden. Zij is groter dus dat gaat net allemaal wat makkelijker.
Anyway, ik heb besloten dat ik Silvita voorlopig ga rijden en ga kijken of het wil klikken tussen ons. Ja, ze is weer groot. Ik weet het, maar het paard past echt niet in de droger. En van schoppen groei ik niet meer- dat hebben mijn ouders al geprobeerd.
De een zal het wel mooi vinden, de ander vindt het niks, maar goed, da's dan jammer. Ik ben zelf heel makkelijk: als ik met het paard stuur, dan kan het. En echt misstaan vind ik het ook niet. Jeannette Haazen is maar een paar centimeter groter en haar paard Nartan nog wel 10 centimeter groter dan Silvita, dus wat dat betreft
En daar heb ik diep respect voor.Anyway, hier dus Silvita... (en ik houd jullie op de hoogte...)
Overigens was het weer gruwelijk wennen, een 'echt' paard. Dat kleintje dat ik aan het inrijden ben is immers 1.23 (hoewel je die dribbelpasjes wel snel zat bent
) was dit wel weer erg ruim!

Mams krijgt ook al haar creatieve momenten

En mijn nieuwe hoofdstel, een half jaar geleden gekocht voor Watje en nu eindelijk eens kunnen gebruiken...
Met speciaal voor mij gemaakte dressuurteugel in de Kiefferfabriek - ik heb een hekel aan springteugels

Nouja, jullie zien het. Er valt nog een hoop te verbeteren - met name de beenreactie want die is prut, maar dat kan je het paard niet kwalijk nemen. Maar voor de eerste keer vind ik het prima.

Tips zijn uiteraard welkom!
(maar opmerkingen als 'ik vind het paard te groot' oid, daar heb ik het inmiddels wel mee gezien
zie uitleg bovenaan)
). Ik vind je er zelfs beter op staan dan op Watje. Misschien is deze merrie wat kleiner? Of oogt het gewoon wat kleiner. Vind jullie een leuke combi. Succes ermee! 
Hoezo droog 
Ze komt op mij juist wat kleiner over, of misschien was Watje iets langer gebouwd? Ik vind dit in ieder geval mooier in verhouding