3-jarige tinkerhengst@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

3-jarige tinkerhengst@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 13:40

Gister Praid weer eens gereden. Het is een 3-jarige hengst. Is weggebracht om zadelmak te maken, hij kwam terug met alleen stap en een oncontroleerbaar drafje. Hij vindt opstappen nog wat eng maar dat gaat gelukkig steeds beter, als je nagaat dat hij in het begin ontzettend kopschuw enz was. Het is de 2e keer dat ik erop rijdt zonder eerst aan de longe en in totaal ong. de 7e keer.
We hebben vooral gewerkt met het correct rechtstellen en de onspanning en het voorwaartse, van daaruit kwam hij vanzelf lekker naar mijn hand toe, hij wil af en toe wel nog wat duiken maar daar werken we aan. Ben al ontzettend blij dit met hem bereikt te hebben(eerst was het echt "kop in de lucht en rennen!").

Afbeelding Meet die knappe Praid!
Afbeelding Wat een stoere bink he! Lovers
Afbeelding En zijn prachtige manen Kwijl

En dan nu aan het werk:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... os13-1.jpg Mijn zit is hier ontzettend bagger, maar hij sjouwt wel lekker Kwijl Lovers

Even ter vergelijking met 2 weken geleden:
http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... mloos1.jpg Draf
http://i130.photobucket.com/albums/p258 ... mloos5.jpg galop

Uiteraard hebben wij ook rechtsom gereden maar daar geen foto's/filmpjes van.
comentaar mag, maar denk wel na en lees eerst alles goed door.
Hij is nog wat overbouwd Knipoog
Laatst bijgewerkt door ChingYi_Dino op 24-06-07 13:44, in het totaal 2 keer bewerkt

x_Staceyy

Re: 3-jarige tinkerhengst@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:41

Erg onduidelijke foto's, maar zo te zien loopt hij erg op zijn voorhand.. probeer daar een beetje aan te werken dat hij zijn achterhand er wat meer onder gooit;)

juul_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:48

leuk paardje denk ik...zie het niet zo goed door de onduidelijke foto's Verward

Gr julia

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:50

Lezen blijft moeilijk...........achterhand eronder.............beestje is 3 jaar oud en net onder het zadel.......... Rolleyes

Ik vind het er netjes uitzien. Wellicht de voorkant wat losser laten?

En waarom is hij terug gekomen van het zadelmak maken als hij er nog niet helemaal klaar voor is? Geen galop?? Vind het een beetje vreemd over komen, maar wellicht is er een goede uitleg voor. Knipoog

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 13:58

x_Staceyy: Hij is overbouwd Knipoog Hij treed verder netjes onder, als ik hem nog ruimer ga laten lopen wordt hij slordig en gaat struikelen, dat doet hij nu al af en toe.

Dimple: Nog losser? Ik heb al alleen nog contact en verder gewoon los, zodra ik iets te veel ruimte geeft duikt hij ineens naar voren en trekt mij mee. Er zijn 2 paarden weggebracht geweest. Ze zijn begonnen met de ander, die is wel helemaal ingereden. Echter was deze toch wat lastiger(alles wat boven hem kwam vond hij ontzettend eng). Ze hadden verder ook nog andere paarden dus zou ik Praid gewoon verder inrijden. Hij is ontzettend braaf aan de longe enz dus toen ze eenmaal het moeilijkste bereikt hadden is hij teruggekomen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:00

Het leek er even op of het losser kon, maar dat was niet super goed te beoordelen op de foto Dus als jij het zeg, geloof ik je direct! Knipoog

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 14:05

ja, het is ook erg onduidelijk. De buitenteugel kan op sommige stukken wel losser naar mijn idee, maar dat kwam vooral om dat hij snel van de hoefslag af loopt en dan houdt ik de buitenteugel wat meer eraan omdat hij mijn binnenbeen niet snapt.
Maar we werken eraan Lachen

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:15

Ah wat istie leuk Ching! Haha!
Ziet er van wat er te zien is netjes uit voor zo kort Lachen

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:23

Mooie tinker joh!!! Bloos
ziet er ook goed uit Ching!!
Tong uitsteken nog een nieuwe aanwinst??

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 07:13

Dankjullie. Ahh hij is zo gaaf he!
paardj: Geen nieuwe aanwinst haha. Hij staat op de handelsstal waar ik werk Knipoog

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:18

Mag ik vragen waarom je je tinker al met 3 jaar inrijd. Tinkers zijn later volgroeid dan een kwpn-er het algemeen advies is om met tinkers pas na hun 3,5 jaar te starten met licht inrijden, bij voorkeur zelfs pas bij 4 jaar. Of heb je hem vooraf laten keuren door een veearts op volgroeid zijn? Het kenmerk van een niet volgroeide tinker (geldt ook voor een fries) is dat ze teveel op hun voorhand gaan lopen omdat hun voorhand langszamer in de ontwikkeling is dan hun achterhand. op de rij en standfoto kun je duidelijk zien dat achterhand hoger is dan voorhand. Als je het nog niet gedaan hebt, zal ik hem vooraf laten beoordelen of je hem nu al kan inrijden, zodat je later niet met medische problemen te maken hebt (rug en benen) Het is overigens wel een leuke tinker om te zien. Succes verder!