Falco @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LisaxFalco

Falco @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 13:22

Vanochtend weer naar de manege geweest met falco. Hij was erg onrustig! Hij wou niet in de van. Na half uurtje te kalmeren heeft het gelukt. Hij heeft ook 2weken stilgestaan (examens) en toen ik wou aandraven heeft hij 2x gesteigerd. We hebben ook wat gesprongen. Ik heb ook een nieuwe tok gekocht Haha! Mijn oude was niet meer om aan te zien. Hier de foto's
alleen foto's inrijden galop
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

en het springen (was aan het regen en hebben maar naar binnen geweest)
3.
Afbeelding

4. (mijn voeten Ach gut )
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.Stafoto
Afbeelding

Hvelreki

Re: Falco @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:27

Dat het paard onrustig was is erg duidelijk te zien op de foto's, nuja, 2 weken niet rijden is natuurlijk wel veel en dan is het best te begrijpen dat je paard onrustig is. Veel commentaar kan ik niet geven omdat er maar 2 dressuurfoto's zijn en de springfoto's van voor zijn genomen. Alleen: naar ontspanning gaan toewerken Ja. Waarom rijd je eigenlijk met een halster onder je hoofdstel?

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 13:36

Doordat hij erg onrustig is en we moeten dan naar een plaats waar hij overal wegkan en dan doen we gewoon het hoofdstel af en kunnen we direct het touw aan het halster doen , anders als het hoofdstel af is kan hij overal weg

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:39

Ik vind het er absoluut niet ontspannen uitzien.. maar goed.. dat zeg je zelf ook al! Gewoon lekker rustig aan doen, en de ontspanning op proberen te zoeken.. Niet teveel drukte eromheen.. misschien is het handig dat je hem als je hem 2 weken hebt stil laten staan misschien eerst even gaat longeren, dan kan die zijn energie eerst even kwijt! (natuurlijk niet te vaak doen, anders kun je er nooit zomaar opstappen en moet er meteen gelongeerd worden..)

Veel succes!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:39

Ziet er inderdaad nogal gespannen uit,
ik zou wel in het vervolg als je zo lang niet meer gereden hebt eerst wat dressuren en meer naar ontspanning toewerken vooraleer meteen te springen. Lachen

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 13:42

heb hem gelongeerd voor ik reed. Blijkbaar heeft het niet geholpen Ach gut Er waren ook nog 2 andere meisje, en hij wou es zien dat hij er ook was in de piste Duivel

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:50

je ziet duidelijk op de foto's dat hij onrustige is ...

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 15:23

Ik denk dat ik het springen voor een tijdje zal laten. En eerst net als jullie zeggen gewoon wat dressuur werk doen en daarna wat springen

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:26

ik vind het er niet zo goed uitzien
ik zou toch de komende tijd gewoon veel bezig houden met dresuur !!

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 15:28

ja nu het grote vakantie is en ik waarschijnlijk een nieuwe instructrice zal hebben hoop ik dat alles goed komen.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:31

TS: Een poosje geleden zag ik een topic van jouw waarin je vermelde dat je negenjarige paard een jaar had stilgestaan en dat je zelf maar één jaar rijervaring hebt. Ook in dit topic kan ik alleen maar zeggen: Een paard dat weinig ervaring heeft in combinatie met een onervaren ruiter is vragen om problemen. Ik zie op je eerste foto's al een elastiek gebruikt, dit heeft natuurlijk weinig zin. Waar de kundigheid van de ruiter ophoudt beginnen de hulpmiddelen. Zoek iemand op die je kan helpen (het rijden van het paard en jou lesgeven) of leer eerste paardrijden op een ervaren paard. Anders houd je onrustige tafereel steeds.

Verder wil ik je nog iets meegeven: Probeer tijdens de sprong mee te zitten, verlichte zit, handen naar voren. Als ik de foto's goed bekijk kom je nauwelijks uit het zadel.

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 15:37

Ik rij nog altijd op de manege. Wat moet ik doen mijn paard verkopen??? Ik ga de rekker niet meer gebruiken. En ik ben op zoek naar een lesgeefster. En ik doe altijd verlichte zit boven de sprong (deze foto's zijn de landing.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:42

natje93 schreef:
ik vind het er niet zo goed uitzien
ik zou toch de komende tijd gewoon veel bezig houden met dresuur !!

Mee eens. Ja

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:42

LisaxFalco schreef:
Ik rij nog altijd op de manege. Wat moet ik doen mijn paard verkopen??? Ik ga de rekker niet meer gebruiken. En ik ben op zoek naar een lesgeefster. En ik doe altijd verlichte zit boven de sprong (deze foto's zijn de landing.

Ik zeg zeker niet dat je je paard moet verkopen. Ik wil je als advies meeegeven dat je misschien eerst zelf meer ervaring kunt opdoen alvorens je een onervaren paard gaat rijden. Gelukkig rij je op een manege en ben je opzoek naar een instructrice. Met de nodige begeleiding zal het rijden vast beter gaan, ik wens je heel veel succes!

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 15:45

Ik hoop dat alles goedkomt. Ik zal blijven op de manege rijden tot ik ervaren genoeg ben om mijn paard te kunnen rijden. Ik zal zeker veel met hem gaan oefenen tijdens de vakatnie en hopen dat alles in orde komt

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:50

LisaxFalco schreef:
Ik hoop dat alles goedkomt. Ik zal blijven op de manege rijden tot ik ervaren genoeg ben om mijn paard te kunnen rijden. Ik zal zeker veel met hem gaan oefenen tijdens de vakatnie en hopen dat alles in orde komt

Ik hoop het ook! Blijf oefenen en lesnemen met je paard! Succes!

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 15:56

Dank je

shadow27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:57

Ik zou als ik jou was ook heel wat dressuurlessen gaan volgen voor je paard en jezelf. En ook het springen even laten voor wat het is. Je kan wel wat balkjes werk doen onder begeleiding maar eerst ontspanning dat is het belangrijkste. Succes

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:02

Het komt vast allemaal ook wel goed.. zoals gezegd word.. lekker lessen nemen.. Dan komt het ook allemaal wel goed hoor! Maar nog het belangrijkste misschien wel: plezier hebben met je paard!!

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:04

Je kan goed op de foto zien dat hij onrustig is.
Maarja 2 weken is ook best wel veel Knipoog

leuk paard
goede combie .